Kingfisher przejmuje platformę usługową NeedHelp

2020-12-07 | 13:00

Kingfisher, międzynarodowa Grupa Spółek branży Home Improvement, do której należy Castorama Polska, ogłosiła przejęcie platformy NeedHelp, lidera europejskiego rynku service marketplace. Całkowita wartość transakcji opiewa na około 10 milionów euro, a jej rezultatem jest nabycie 80% udziałów przez Kingfisher Plc. Inwestycja poszerzy ofertę usługową również na rynku polskim.

NeedHelp (www.needhelp.com) jest innowacyjną internetową platformą B2B2C(1), łączącą klientów, którzy potrzebują pomocy w pracach remontowych w domu, ze sprawdzonymi fachowcami i wykwalifikowanymi wykonawcami usług. Inwestycja w platformę to kolejny krok w realizacji jednego z priorytetów strategii „Powered by Kingfisher” – budowania doświadczenia klienta ukierunkowanego przede wszystkim na mobilność i kompleksową realizację usług.

Guillaume de Kergariou, który będzie dalej sprawował funkcję prezesa spółki, założył NeedHelp we Francji w 2014 roku. Platforma NeedHelp działa głównie we Francji oraz Szwajcarii. W ostatnim czasie spółka pojawiła się w Niemczech, Belgii, Austrii oraz Holandii. Dzięki otwartej architekturze NeedHelp świadczy usługi w ponad 500 placówkach handlowych, w tym we francuskich sklepach Castorama i Brico Dépôt, oraz współpracuje z wiodącymi sieciami detalicznymi branży Home Improvement.

NeedHelp rozwija się niezwykle dynamicznie. Od rozpoczęcia działalności spółka co roku potraja przychody oraz wartość GMV(2). W 2020 roku liczba zleceń zrealizowanych za pośrednictwem platformy osiągnie poziom 58 tysięcy. W wyniku zwiększonego popytu na usługi remontowe, widocznego od początku pandemii COVID-19, miesięczny przychód NeedHelp w okresie po pierwszym lockdownie uległ podwojeniu. 

Platforma NeedHelp rozwija się dzięki wysoce zróżnicowanej ofercie usług:

● Daje klientom dostęp do usług oferowanych przez szeroką gamę dostawców, w tym partnerskich punktów handlowych, sklepów internetowych oraz przez własną witrynę www.

● W odróżnieniu od innych platform tego typu, które zazwyczaj oferują tylko bazę danych wykonawców lub osób szukających pracy dorywczej, NeedHelp skupia się na specjalistycznych umiejętnościach potrzebnych do realizacji projektów remontowych. Najbardziej popularnymi usługami oferowanymi przez NeedHelp są montaże kuchni, malowanie, układanie podłóg oraz remonty łazienek. Na platformie można również znaleźć wykonawców prac takich jak ogrodnictwo, montaż mebli oraz przeprowadzki.

● NeedHelp jest opartą na danych platformą oferującą kompleksową obsługę projektów. Zarządza rezerwacjami, płatnościami online, weryfikuje kontrahentów i prowadzi system ocen wykonawców. Dzięki temu klienci mogą mieć pewność co do jakości oferowanych usług. Platforma oferuje również pomoc dla wykonawców w obszarze ubezpieczeń, wsparcia w kwestiach podatkowych oraz w formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Platforma cieszy się wysokim poziomem satysfakcji użytkowników, średnio uzyskując ocenę 4.85 na 5(3). 

W ramach planów rozwojowych NeedHelp, Grupa Kingfisher planuje wprowadzić platformę na rynek Polski. Rozwój kompleksowych usług związanych z remontami i wprowadzaniem zmian w domach, jest jednym z priorytetowych działań spółki Castorama Polska. 

W obecnych czasach, aby efektywnie obsługiwać klientów musimy zorientować się bardziej na usługi cyfrowe, wykorzystując przy tym siłę naszych fizycznych sklepów. Internetowe platformy usługowe są kluczem do powodzenia naszej branży, a NeedHelp jest niezwykle silnym i prężnie rozwijającym się graczem w tej kategorii. Transakcja ta przyśpiesza rozwój naszego potencjału cyfrowego i znacząco wzmacnia gamę oferowanych przez nas usług – realizując dwa kluczowe priorytety naszej strategii rozwoju. Patrząc w przyszłość, planujemy szybki rozwój działalności NeedHelp w Wielkiej Brytanii i w Polsce, wykorzystując szeroką sieć sklepów oraz siłę różnorodnych marek cieszących się zaufaniem tak majsterkowiczów, jak i profesjonalnych wykonawców. Cieszymy się z możliwości rozwinięcia gamy świadczonych przez nas usług dzięki czemu będziemy w stanie jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w poprawie ich warunków mieszkaniowych

- komentuje transakcję Thierry Garnier, Prezes Grupy Kingfisher.

Tagi: Castorama Kingfisher NeedHelp Thierry Garnier
Oceń artykuł:

Źródło: Castorama

Kingfisher przejmuje platformę usługową NeedHelp

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.