Transformacja sklepów Tesco na Netto rozpoczęła się w marcu br. wraz z wydaniem przez UOKiK zgody na przejęcie przez Salling Group (właściciela Netto) polskiej części biznesu Tesco.
Pierwsze konwertowane sklepy zostały otwarte już pod koniec maja. Niespełna pół roku później, 31 października, zamknięte zostały ostatnie sklepy Tesco w Polsce, kończąc tym samym długą historię funkcjonowania marki nad Wisłą. Nieco ponad dwa tygodnie później Netto osiągnęło kolejny ważny etap – 18 listopada otworzono kolejnych osiem konwertowanych sklepów, w tym sklep numer 150.
– Proces konwersji sklepów Tesco na Netto przebiega sprawnie. Od połowy października otwieramy tygodniowo więcej sklepów niż początkowo zakładaliśmy W efekcie już teraz osiągnęliśmy cel przyjęty na końcówkę tego roku, czyli skonwertowanie 150 sklepów Tesco. Tym samym cały proces zakończymy szybciej niż planowaliśmy. To dla nas powód do dumy. Cieszymy się, że mieszkańcy coraz większej liczby polskich miast mogą korzystać z oferty Netto, która spotyka się z ich dużym zainteresowaniem
– mówi Jerzy Tymofiejew, Chief Investment Officer w Netto Polska.
W ostatnich dwóch tygodniach – 12 i 18 listopada – Netto otworzyło swoje sklepy w dziesięciu województwach. Najwięcej nowych placówek zyskało województwo śląskie, gdzie powstały trzy nowe sklepy. Po dwa obiekty otwarto w województwach lubuskim, małopolskim, pomorskim i wielkopolskim. Netto 3.0 otwarto w Chorzowie (woj. śląskie), Chrzanowie (woj. małopolskie), Czerwionce-Leszczynach (woj. śląskie), Dęblinie (woj. lubelskie), Działdowie (woj. warmińsko-mazurskie), Gdańsku (woj. pomorskie), Łodzi (woj. łódzkie), Miechowie (woj. małopolskie), Namysłowie (woj. opolskie), Nowym Dworze Gdańskim (woj. pomorskie), Nowym Tomyślu (woj. wielkopolskie), Sulechowie (woj. lubuskie), Swarzędzu (woj. wielkopolskie), Włoszczowie (woj. świętokrzyskie), Zielonej Górze (woj. lubuskie) i Żywcu (woj. śląskie).
Dzięki tym otwarciom Netto zawitało po raz pierwszy do Dęblina, Miechowa, Namysłowa, Swarzędza, Włoszczowy i Żywca. Wśród ww. miast najwięcej sklepów Netto funkcjonuje obecnie w Łodzi (aż 16 placówek) i Gdańsku (siedem). Sklep w Zielonej Górze (czwarty sklep sieci w mieście) został wyposażony w kasy samoobsługowe, które znacznie ułatwiają i przyspieszają proces robienia zakupów. Kasy te można znaleźć w coraz większej liczbie sklepów Netto.
Jak zawsze otwarciom towarzyszą specjalnie przygotowane z tej okazji promocje sięgające 50 proc. trwające do soboty następującej po dniu otwarcia. Oferta specjalna obejmuje zarówno artykuły spożywcze (w tym liczne produkty prężnie rozwijanych marek własnych Netto), jak i te z linii non-food. Klienci mogą także liczyć na sobotnie atrakcje, w tym m.in. konkursy dla najmłodszych.
Cechą charakterystyczną dla Netto jest wyjątkowy wystrój placówek, który czerpie inspirację ze stylu skandynawskiego. To właśnie jemu sklepy Netto 3.0 zawdzięczają przyjazną, spokojną atmosferę robienia zakupów. Jest to możliwe dzięki m.in. szerokim alejkom i neutralnemu oświetleniu, a także dobrze widocznemu, a jednocześnie stonowanemu oznaczeniu promocji.
Jednak sklepy Netto 3.0 to przede wszystkim bogata oferta w atrakcyjnych cenach, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Znakiem rozpoznawczym jest asortyment „Z Zieleniaka Netto”, w ramach którego klienci mają do dyspozycji aż 150 rodzajów zawsze świeżych warzyw i owoców. Netto stale rozwija także swoją „Półkę zdrowia”, na której kupujący znajdą bogaty wybór produktów bezglutenowych, bezlaktozowych, bezcukrowych, a także BIO.
Łącznie w ofercie Netto znaleźć można aż 3000 produktów, z czego ok. 1000 produktów marek własnych – m.in. „Prosto z zagrody” (wybór mięs pochodzenia wyłącznie polskiego w ekologicznych opakowaniach), „Hello Sensitive” (bezzapachowe, nie wykorzystujące barwników, hipoalergiczne produkty dla najmłodszych), Miletto (oparty na tradycyjnych recepturach nabiał) czy Premieur (wysokiej jakości wykwintne produkty takie jak sery, wędliny, owoce morza, kawy i słodkości).
Sklepy Netto to także produkty z tzw. linii non-food, czyli wyposażenie domowe, AGD, a nawet meble. Oferta ta zmienia się cyklicznie, stale dostarczając klientom nowych pomysłów i inspiracji.
Zgodnie z przesłaniem Netto – „Prawdopodobnie najtańszy dyskont w Polsce” – eksperci sieci sprawdzają co tydzień ceny ponad 500 popularnych produktów dostępnych na rynku, by móc udzielić kupującym gwarancji dyskontowej ceny. Dodatkowo w każdym tygodniu przygotowywane są specjalne promocje obejmujące zarówno produkty spożywcze jak i te non-food. W efekcie kupujący mają pewność niskich cen, mnożąc oszczędności podczas codziennych zakupów.
Do 24 grudnia w sklepach Netto odbywa się także specjalna akcja lojalnościowa „Kocha, zbiera, gotuje”. W jej ramach można zdobyć wyjątkowe naczynia kuchenne z kamionki niemieckiej marki Fissler. Za każde 25 PLN wydane podczas jednorazowych zakupów w Netto klienci otrzymują jeden specjalny znaczek. Po uzbieraniu 10 znaczków kupujący mogą nabyć wybrane naczynia za pół ceny.
Chorzów
ul. Szpitalna 15
pon.–sob.: 6–22
Namysłów
ul. Mariańska 3
pon.–sob.: 6–22
Chrzanów
ul. Stefana Batorego 21
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Nowy Dwór Gdański
ul. Warszawska 2
pon.–sob.: 6–22
Czerwionka-Leszczyny
ul. Furgola 6D
pon.–sob.: 6–22
Nowy Tomyśl
ul. Zbąszyńska 18C
pon.–sob.: 6–23; niedz.: 8–20
Dęblin
ul. Stężycka 32-40
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Sulechów
ul. Tkacka 10
pon.-sb.: 6–22
Działdowo
ul. Księżodworska 5/7
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Swarzędz
ul. Cieszkowskiego 39
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Gdańsk
ul. Opolska 3
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Włoszczowa
Plac Wolności 1
pon.–sob.: 6–22
Łódź
ul. 11 Listopada 5A
pon.–sob.: 6–22
Zielona Góra
ul. Wyszyńskiego 22A
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20
Miechów
ul. Racławicka 26
pon.–sob.: 6–23
Żywiec
ul. Dworcowa 42
pon.–sob.: 6–22; niedz.: 8–20