Kolejny rekord rozpędzonej platformy Empik Marketplace. Padł drugi milion zamówień

2021-03-18 | 10:00

Empik Marketplace notuje 3-cyfrową dynamikę wzrostu rok do roku. To jeden z filarów omnichannelowego rozwoju Grupy Empik i odpowiada już za 20% całościowej sprzedaży online. Platforma właśnie przekroczyła próg 2 mln zamówień zrealizowanych przez partnerów marki, a kolejny milion spodziewany jest jeszcze w tym roku.

Dynamiczny rozwój i ambitne cele
Wartość rynku e-commerce w Polsce w minionym roku osiągnęła ok. 83 mld zł. Sektor ten odpowiadał za 14% całościowej sprzedaży detalicznej dóbr, a prognozy na 2021 wyglądają równie optymistycznie1. Sprzedaż online w ostatnich 12 miesiącach charakteryzowała się największą dynamiką wzrostu w historii, stanowiąc dla sieci handlowych pewny kanał dystrybucji w zaistniałych okolicznościach społeczno-gospodarczych. Co istotne, aż 85% Polaków zamierza zachować swoje nowe przyzwyczajenia zakupowe po zakończeniu pandemii2.

W odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie konsumentów zakupami w internecie firmy postanowiły przyspieszyć rozwój swoich kanałów online. Wiele z nich zdecydowało się na uruchomienie własnych e-sklepów lub rozpoczęcie sprzedaży na platformach typu marketplace. Skalę rosnącego zainteresowania sprzedażą pod szyldem silnej i uznanej marki pokazują wyniki Empik Marketplace. Na platformie swoje produkty wystawia już 2 tysiące sprzedawców, czyli ponad 3-krotnie więcej niż rok temu. Do końca 2021 r. Empik planuje pozyskać kolejne 2 tysiące nowych partnerów. Tak dynamiczny rozwój spowodował, że pod koniec lutego br. marka zanotowała 2 mln zamówień zrealizowanych wyłącznie na platformie Empik Marketplace.

Osiągnięcie pierwszego miliona zajęło nam ponad dwa lata od startu Empik Marketplace w 2017 r. Na drugi czekaliśmy już tylko 9 miesięcy, a trzeciego spodziewamy się jeszcze w trzecim kwartale tego roku. Świadczy to o dużym zaufaniu do naszej marki zarówno ze strony klientów, ceniących sobie szeroki wybór jakościowych produktów, jak i ze strony sprzedawców, dla których jesteśmy rzetelnym partnerem oferującym szereg korzystnych rozwiązań

- mówi Mirek Drab, Dyrektor Empik Marketplace.

Zintegrowany ekosystem
Jednym z priorytetów Empiku jest wspieranie rozwoju sprzedaży obecnych partnerów.

Stopniowo wdrażamy kolejne usprawnienia, mające na celu m.in. płynniejszą integrację z naszym systemem oraz ułatwienie późniejszego zarządzania ofertą i wynikami, co następnie przekłada się na rozwój sprzedaży. Z drugiej strony marka nieustannie pracuje nad poszerzaniem oferty produktów dla swoich klientów – zarówno poprzez pozyskiwanie nowych sprzedawców, jak i bliską współpracę z obecnymi już na platformie. Stawiamy na współpracę z dużymi i średnimi firmami, w tym znanymi i popularnymi markami. Partnerów dobieramy selektywnie, co dla naszych klientów stanowi gwarancję jakości i bezpieczeństwa zakupów

- wyjaśnia przedstawiciel Empiku.

W minionych miesiącach platformę wzmocniły takie marki jak: Tchibo, Intersport, Inglot, Miele, Dr Irena Eris, DUKA, Lavazza czy Foods by Ann.  Aktualnie klienci mają do dyspozycji 16 kategorii, a do tych najpopularniejszych należą Elektronika oraz Dom i ogród. W ubiegłym roku na Empik.com po raz pierwszy pojawiły się także oferty motoryzacyjne – wyposażenie aut oraz akcesoria samochodowe. Wkrótce klienci będą mogli kupować też wybrane spożywcze produkty delikatesowe, m.in. z kategorii bio.

Marketplace odpowiada już za 20% całościowej sprzedaży na Empik.com, a przewidujemy, że w tym roku utrzymamy w tym obszarze trzycyfrową dynamikę wzrostu. Rozwój platformy stanowi ważną część strategii Grupy i budowania omnichannelowego ekosystemu usług pod parasolem subskrypcji Empik Premium. Dlatego też podstawą naszych obecnych działań jest rozszerzanie programu o kolejnych sprzedających, jak i dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru zamówień. W minionym roku dołączyło do niej ponad 7 tys. sklepów Żabka w całej Polsce

- mówi Karol Ignatowicz, dyrektor ds. e-commerce i zarządzania wartością klienta w Grupie Empik.

Od kilku lat sieć mocno inwestuje także w nowe rozwiązania podnoszące komfort zakupów internetowych i stacjonarnych. Wdrożona w ubiegłym roku usługa Premium Pay&Go umożliwia samodzielne skanowanie produktów w sklepie i opłacanie ich z poziomu aplikacji mobilnej. Programy Empik Premium i Empik Premium Free zrzeszają już ok. 6 mln osób, które mogą korzystać z bezpłatnych dostaw zamówień internetowych oraz szeregu promocji i benefitów kulturalnych.

1. Model rynkowy PwC oparty o m.in. Euromonitor, PMR, Marketline, Gemius, GUS, Eurostat, Fitch; wywiady eksperckie; analiza PwC, luty 2021.
2.  Badanie Difference market research, analiza PwC, luty 2021.

Tagi: Empik Empik Marketplace Karol Ignatowicz Mirek Drab
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Zobacz także

Kolejny rekord rozpędzonej platformy Empik Marketplace. Padł drugi milion zamówień

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.