Kolejny rekordowy rok na platformie Empik.com

2020-01-30 | 14:23

Ponad 5 mln użytkowników strony internetowej miesięcznie, blisko 300-procentowy wzrost użytkowników aplikacji mobilnej, stale wprowadzane innowacje i rozwój usług dla klientów. Empik.com, jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce, podsumowuje 2019 rok i wskazuje produkty, po które klienci sięgali najczęściej w ciągu minionych 12 miesięcy.

Dynamiczny rozwój
Za platformą Empik.com kolejny udany rok, zakończony znaczącymi wzrostami w zakresie liczby obsłużonych zamówień, ilości użytkowników, a także wdrażania nowych usług i funkcjonalności. Prowadzony konsekwentnie w ostatnich latach wielokanałowy rozwój przyniósł kolejne wzrosty wskaźników, co pozwala firmie plasować się w ścisłej czołówce największych sklepów internetowych w Polsce. Klienci mogą znaleźć tu nie tylko produkty kojarzone z ofertą stacjonarnych salonów Empik, ale także szeroki wybór artykułów z kategorii takich jak: Dom i Ogród, Dziecko i Mama, Zdrowie i Uroda, AGD, Elektronika czy Sport.

Silną pozycję Empik.com na rynku e-commerce potwierdzają twarde dane. Średnia miesięczna liczba użytkowników strony internetowej wyniosła ponad 5,2 mln osób. W porównaniu z rokiem 2018, aplikacja mobilna zanotowała blisko 300% wzrost liczby użytkowników. W sumie w obydwu kanałach platforma obsłużyła blisko 185 mln wizyt, a zamówienia były składane średnio co 5 sekund, w tym ponad milion pochodziło z poziomu aplikacji. Według badania Gemius/PBI, tylko w grudniu Empik.com zanotował ponad 5,8 mln realnych użytkowników i ponad 139 mln odsłon, a aplikacja mobilna serwisu ponad 1,2 mln użytkowników.

Przełomowym momentem ubiegłego roku bez wątpienia był Black Friday. Tego dnia strona internetowa została odwiedzona ponad 1,3 mln razy, co stanowiło 25% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Aż 1/5 całego ruchu pochodziło z aplikacji mobilnej – to 3 razy więcej niż w 2018. W sumie klienci dokonali ponad 70 tys. zamówień, czyli o ponad 40% więcej niż przed 12 miesiącami, a w szczytowych momentach platforma obsługiwała nawet 5 000 zamówień na godzinę. Wyraźnie widać przy tym zmieniające się preferencje Polaków i zwrot ku urządzeniom mobilnym – zakupy z wykorzystaniem smartfona wzrosły rok do roku o ponad 100%.

- 2019 rok przyniósł nam wiele rekordów i mnóstwo interesującego materiału do analizy, dzięki któremu możemy konsekwentnie wzmacniać nasze kompetencje na rynku e-commerce. Chcemy na bieżąco przewidywać trendy i dostosowywać funkcjonalności całej platformy do potrzeb klientów, tak aby w pełni zaspokajać ich potrzeby zakupowe i stać się sklepem pierwszego wyboru. Na naszej platformie znajdą oni szeroki wybór produktów z różnych kategorii, dostępnych w jednym miejscu - niezależnie od tego, czy są to kosmetyki, akcesoria do smartfonów, dodatki do domu czy książki. Minionych 12 miesięcy to wciąż dominacja strony internetowej, jednak aplikacja mobilna nie pozostaje w tyle i notuje rekordowe wzrosty liczby użytkowników. Ruch mobilny stanowi już znaczącą część aktywności naszych klientów, dlatego w kolejnych miesiącach będziemy dalej pracować nad rozwojem tego kanału

Damian Sękala, Dyrektor Departamentu Marketingu Interaktywnego w Empiku.

Szeroki pakiet usług
Nie bez znaczenia w rozwoju całej platformy pozostaje pakiet dodatkowych usług, jakie Empik oferuje klientom. Przy dokonywaniu zakupów pomocna jest usługa Click&Collect, dzięki której klienci mają możliwość rezerwacji towaru online, a następnie odebrania go w wybranym sklepie. W porównaniu do danych za 2018 rok, korzysta z niej ponad 50% więcej użytkowników.

Wzrasta znaczenie programu Mój Empik, który zrzesza już blisko 5 mln użytkowników. W 2019 roku zarejestrowało się do niego ponad 6% więcej osób niż rok wcześniej, a liczba dokonanych przez nich transakcji wzrosła o blisko 20%. Coraz większą popularnością cieszy się usługa subskrypcyjna Empik Premium, oferująca bogaty pakiet korzyści – od darmowej dostawy, po zniżki na zakupy czy pakiety kulturalne. Stanowi ona istotny element integracji strategii online i offline.

Miniony rok to także wprowadzenie nowej oferty subskrypcyjnej w Empik Go, gdzie klienci znajdą duży wybór audiobooków, oryginalnych seriali audio i słuchowisk. W dalszym ciągu rozwijana jest usługa Empik Bilety. Kolejne funkcjonalności zyskała aplikacja mobilna Empik, w której pojawiła się m.in. funkcja „Mój Salon” pozwalająca na zawężenie całego katalogu produktów do tych dostępnych w wybranym przez klienta salonie.

Dynamiczny rozwój notuje sekcja Marketplace, czyli część platformy dedykowana sprzedawcom zewnętrznym. Na Empik.com operuje już ponad 700 aktywnych sprzedawców, którzy oferują ponad 700 000 artykułów w 10 różnych kategoriach. W stosunku do ubiegłego roku, ich oferta cieszy się 100% wzrostem liczby zamówień.

Najchętniej kupowane produkty
Analiza wskaźników wiodącej platformy e-commerce Empik.com dostarcza także interesujących danych w zakresie preferencji zakupowych i zainteresowań Polaków. W 2019 roku najsilniejszą kategorią pod względem liczby zamówień była Książka, po którą klienci sięgali średnio co 10 sekund, a jeden użytkownik kupił w sumie ponad 500 pozycji. Szczególną popularnością cieszył się dorobek Olgi Tokarczuk – średnio 6 książek kupowanych na godzinę.

W pozostałych kategoriach zdecydowany prym wiodły zabawki (ponad 100 zamawianych produktów na godzinę) oraz elektronika i akcesoria. Imponujące wyniki zanotowały marki Xiaomi i LEGO, których akcesoria były zamawiane średnio co 5 minut. W przybliżeniu co 10 minut kupowano smartfona, co godzinę 3 produkty związane z postaciami Super Zings, a co 2 godziny iPhone’a Apple. Klienci chętnie sięgali także po artykuły związane ze zdrowiem i urodą oraz AGD – odpowiednio 55 i 20 sztuk na godzinę.

Spośród całego asortymentu wyróżnić można niekwestionowane hity sprzedażowe w poszczególnych kategoriach. W zakresie elektroniki królowały smartfony Samsung Galaxy A40 i A50 oraz słuchawki JBL T 110. Kategorię Sport i rekreacja zdominowała opaska Xiaomi Mi Band i hulajnoga elektryczna Xiaomi. Wśród asortymentu z obszaru zdrowia i urody dominowały damskie perfumy marki Calvin Klein i podkłady firmy Revlon. Polacy wciąż kochają planszówki – na podium znalazły się Zabawki Rebel, gry Dobble Jenga, Jenga Classic i Uno.

Tagi: Damian Sękala E-commerce / Omnichanel empik.com Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: empik.com

Kolejny rekordowy rok na platformie Empik.com

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.