Kolporter przygotował strategię rozwoju sieci na kolejny rok

2016-11-28 | 17:00

Nowe produkty, nowe formaty i nowe możliwości promocyjne dla dostawców – to trzy główne filary, na których Kolporter planuje oprzeć rozwój swojej sieci saloników i salonów prasowych.

Strategia rozwoju naszej sieci, którą przyjęliśmy na najbliższy rok, zakłada koncentrację na tych właśnie obszarach: rozwój oferty produktowej, rozwój nowych formatów i działania promocyjne, podnoszące wartość koszyka zakupowego

– mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera

Będziemy starali się jednak działać nie tylko prosprzedażowo, ale także pokazywać klientom jak bardzo zmieniły się nasze punkty.

Saloniki prasowe mają już za sobą ponad 20-letnią historię. Kolporter jako pierwsza w Polsce firma rozpoczął uruchamianie tych punktów, które były alternatywą dla tradycyjnych kiosków. Przez wiele lat kojarzone głównie z typowo „kioskowym” asortymentem (prasa i papierosy), w ostatnim okresie przeszły sporą ewolucję.

Dzięki stałemu rozwojowi oferty zmieniamy nasze saloniki w multifunkcyjne punkty handlowo-usługowe, dostosowane do rosnących wymagań klientów. Jeszcze kilka lat temu oprócz prasy i tradycyjnych produktów FMCG mieliśmy tylko dwie usługi: Lotto i płatność rachunków. Tę sytuację zmienił rok 2013. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że był to rok przełomowy dla naszej sieci. Tradycyjną ofertę zaczęliśmy rozbudowywać miedzy innym o doładowania Paysafecard, karty podarunkowe, doładowania do gier, e-papierosy, bilety na imprezy sportowe, a w tym roku także o bilety podróżne. Na efekty nie musieliśmy długo czekać. Według ostatnich szacunków na koniec roku 2016 wartość obrotu wygenerowanego na nowych kategoriach wyniesie ponad 35 mln zł. To pokazuje, że ten kierunek rozwoju jest dla nas atrakcyjny

– mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.

Spółka zapowiada, że w 2017 r. wprowadzi do oferty nowe produkty i usługi, ale także będzie kontynuować rozwój nowych formatów punktu sprzedaży. Chodzi przede wszystkim o salony prasowe ze strefą bistro Top Presso, które Kolporter zaczął uruchamiać pod koniec 2015 r.

Dziś mamy już 13 tego typu punktów w całym kraju. Format salonu ze strefą bistro zdecydowanie się sprawdził, będziemy więc na pewno nadal go rozwijać. Nie wykluczamy również uruchomienia nowych stref produktowych, analizujemy obecnie kilka tego typu koncepcji. Na pewno utrzymamy zasadę elastyczności w dopasowaniu naszego punktu do danej lokalizacji – pojawią się więc kolejne wyspy i boxy, o zróżnicowanej wielkości

– wyjaśnia Dariusz Materek. Dostawcom Kolporter chce natomiast zaproponować nowe rozwiązania promocyjne, które pozwolę na podniesienie skuteczności sprzedaży ich produktów w sieci saloników i salonów prasowych.

Oprócz nowych nośników promocyjnych chcemy zaproponować dostawcą m. in. działania samplingowe. Z uwagi na skalę i specyfikę naszej sieci są one wyjątkowo skutecznym narzędziem, budującym jednocześnie sprzedaż i znajomość marki

– mówi Piotr Lech, menadżer ds. promocji w Kolporterze.

Przyjęte przez nas na kolejny rok założenia rozwojowe uwzględniają potrzeby trzech grup naszych klientów – dostawców, najemców lokali i kupujących. Zależało nam na wypracowaniu modelu, który będzie mógł pogodzić ich interesy

– dodaje Dariusz Materek.

Oceń artykuł:

Źródło: Kolporter

Kolporter przygotował strategię rozwoju sieci na kolejny rok

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.