Komputronik podsumowuje 2018 rok

2019-02-11 | 11:29

Początek roku to zawsze czas podsumowań i podejmowania postanowień wobec kolejnego. W tym czasie także firmy weryfikują na ile zrealizowały swoje strategie, co je zaskoczyło, a co przyczyniło się do wielkich zmian bądź sukcesów. Na taki przekrojowy bilans zdecydowała się też polska spółka Komputronik.

Większy traffic, czyli praca daje sukces

Komputronik od zawsze dużą wagę przykłada do badania potrzeb konsumentów. Dzięki tej wiedzy w minionym roku liczba klientów w salonach stacjonarnych wzrosła o 10%, o 31% nastąpił przyrost unikalnych użytkowników w sklepie internetowym, natomiast o 41% przybyło ich w wersji mobile. Większą liczbę kupujących uzasadniają jednoczekarśnie wyniki przeprowadzonych przez firmę badań, które wskazują, że 83% klientów chętnie rekomenduje zakupy w Komputronik i dobrze opiniuje sam sklep. Takie noty to także efekt zaangażowania setek pracowników, eksperckiej wiedzy doradców w salonach oraz poziomu obsługi klienta.

Rosnąca liczba fanów

Marka dba o budowanie żywej społeczności konsumenckiej również w social mediach, dzięki czemu od wielu miesięcy nieustannie pojawia się w rankingu najbardziej interaktywnych profili w kategorii elektronika według raportu SoTrender. Liczba fanów na fanpage’ach marki sięga blisko 250 tysięcy.

Zaangażowaną grupę pod szyldem Komputronik Gaming marka zbudowała także na kanale You Tube, gdzie ma 81 000 subskrybentów. Swoje działania kieruje na grupę e-sportowców i branżę związaną z grami, walcząc równocześnie z zastanymi stereotypami społecznymi na temat graczy. W 2018 marka przeszła rebranding. Powstała nowa strona internetowa, zmieniła się identyfikacja wizualna, strategia i fundamentalne działania. Aktualnie działalność tego segmentu firma opiera na trzech filarach: autorytecie, lojalności oraz właśnie budowaniu społeczności.

Klienci marki skupiają się także wokół stworzonej dla nich aplikacji lojalnościowej Klub Komputronik, powstałej w drugie urodziny programu Klient VIP. Aplikację wzbogacono o wiele nowych funkcji, dzięki którym pełni ona m.in. funkcję mobilnej karty rabatowej, platformy dostarczającej informacje o najnowszych premierach produktowych czy przydatne porady zakupowe. W Klubie Komputronik jest już niemal 130 000 osób.

Ludzie filarem sukcesu

W Komputronik zależy nam, aby nasi ludzie wiedzieli, że są dla nas ważni. Wiemy, że to właśnie oni i ich potencjał stają się dziś jedną z najcenniejszych przewag konkurencyjnych, bo przecież za każdym efektywnie działającym biznesem stoi człowiek. Dlatego też w minionym roku kontynuowaliśmy rozpoczęte już budowanie kultury organizacyjnej w oparciu o wartości, na których nasza firma wzrastała i które są jej częścią do dziś. Są to stabilność i doświadczenie, relacje, sprawność i elastyczność oraz innowacyjność

- mówi Liliana Lisiecka-Ploch, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji Komputronik.

Wartości te stały się treścią kampanii realizowanej wspólnie z pracownikami i współpracownikami marki, w wyniku czego powstały m. in. filmy video dostępne z poziomu nowej Zakładki Kariera. Posiada ona przejrzysty i intuicyjny interfejs, sprawną wyszukiwarkę ogłoszeń o pracę, wypowiedzi pracowników oraz współpracowników, informacje o benefitach i przebiegu procesu rekrutacji, a także kontakty do Rekruterów. Wszystko to celem udrożnienia komunikacji z kandydatami czyli przyszłymi pracownikami i współpracownikami.

Pracę nad wartościami marki kontynuowano też realizując kolejną już edycję wyróżnień „Gwiazda Komputronik”, przyznawanych w ramach podsumowania całorocznej pracy, dla tych, których codzienna praca i postawa odzwierciedla te kluczowe wartości. Dla laureatów poprzednich edycji zorganizowano sesję zdjęciową, a następnie stworzono z nich galerię zdjęć zdobiących korytarze firmy.

Wyzwania w obszarze HR w 2018 roku dotyczyły głównie budowania zaangażowania pracowników oraz przeciwdziałania retencji, co w kontekście tzw. rynku pracy pracownika także w roku bieżącym ma być przedmiotem uwagi marki. Komputronik kontynuował pracę nad usprawnieniem wdrożenia dla nowych członków zespołów w ramach tzw. „Pakietu Start w Komputronik” oraz zajął się zarządzaniem talentami, pracując nad ścieżkami karier. W firmie kontynuowano działania w obszarze szkoleń i rozwoju, zarówno w postaci warsztatów umiejętności, jak i nowej, intuicyjnej oraz angażującej platformy e-learningowej, która pozwoliła usprawnić proces nabywania wiedzy w strukturze rozproszonej. W końcu przeprowadzono badanie zaangażowania, by zidentyfikować ważne dla ludzi obszary, które są i będą przedmiotem działania marki w nowym roku. Komputronik chce, aby jego pracownicy i współpracownicy czuli się w firmie komfortowo oraz mogli się rozwijać otrzymując przy tym niezbędne wsparcie, a pracując mieli poczucie satysfakcji i spełnienia.

Większa aktywność

W 2018 przypadały 22 urodziny Komputronika, co zaowocowało kampanią promocyjną marki. W tym czasie powołana do życia została także Fundacja Komputronik, której głównym celem jest wspieranie rozwoju i dawanie ambitnym podopiecznym (bez względu na ich wiek czy wykształcenie) nowych możliwości tak, aby bez względu na ograniczenia społeczne lub ekonomiczne, mogli oni realizować swoje marzenia. Wszystkie działania Fundacji zwiększają dostęp do innowacyjnych narzędzi wspierających nowoczesną edukację, a tym samym motywują do osiągnięcia sukcesu osobistego oraz zawodowego.

W ostatnim kwartale marka zorganizowała kolejną akcję - największą kampanię roku skierowaną do konsumentów – wielką loterię świąteczną O, choinka!, w której pula nagród przekraczała 100 000 złotych. Mechanizm loterii został oparty o wirtualne zdrapki, które klienci otrzymywali po dokonaniu zakupów i zarejestrowaniu paragonu na specjalnie przygotowanej stronie. Każda zdrapka stanowiła szansę na jedną ze 150 nagród rzeczowych lub nagrodę główną – 20 000 zł na zakupy w sklepie Komputronik.

Wśród ważnych wydarzeń znalazła się również uroczystość wręczenia nagród z okazji jubileuszu 10-lecia pracy. W roku 2018 jubilatów było prawie 70. Takie grono osób z długim stażem potwierdza, jak ważne dla Komputronika jest stwarzanie komfortowych warunków pracy i docenianie lojalności oraz zaangażowania pracujących w firmie ludzi.

Marka podjęła także działania na rzecz budowania kompetencji najmłodszego grona, pozyskując w ramach Komputronik Biznes nowego partnera akademickiego – Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wynikiem porozumienia będzie stała kooperacja, łącząca naukę z biznesem, między innymi program praktyk i płatnych staży, a także warsztaty.

Komputronik Biznes za swoją współpracę z Lenovo, zyskał status platynowego partnerstwa – największe uznanie, które Lenovo oferuje jedynie nielicznym firmom. Status ten oznacza jeszcze intensywniejszą współpracę.

Większe możliwości

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy doszło do 27 otwarć i reotwarć salonów marki w całej Polsce. Wszystkie wydarzenia celebrowane były akcjami specjalnymi i promocjami. Przez cały rok Komputronik zwiększał także asortyment swoich produktów. Firma dążyła do tego, by zaspokoić rosnące potrzeby dzisiejszego klienta. Pod koniec roku oferta sklepu przekroczyła 100 tysięcy produktów, pochodzących od 2600 różnych marek. Prócz nieustannie rozwijającego się działu elektroniki i usług, powiększyły się także działy RTV i AGD, Dom i ogród, Dziecko, Uroda, Gaming oraz pozostałe. Między innymi właśnie dzięki temu IV kwartał roku był rekordowy dla spółki pod względem dotarcia do klientów. To również zasługa prężnie działającego i zaangażowanego Działu Zakupów, a także Managerów, którzy rozwijają markę w taki sposób, aby zapewnić konsumentom kompleksowe zakupy w jednym miejscu.

Rosnące uznanie

W minionym roku Komputronik został kilkukrotnie nagrodzony przez grono konsumenckie. Na podstawie 3 milionów ankiet wypełnionych przez użytkowników Ceneo zdobył 1. miejsce w rankingu najbardziej zaufanych sklepów internetowych w kategorii „Technologia”. Także klienci wraz ze specjalistami z branży marketingu, strategii, mediów, brandingu, badań, reklamy i PR-u przyznali marce tytuł Superbrand Polska 2019, uznając ją za jedną z najsilniejszych polskich marek na rynku.

Kupujący docenili Komputronik także w sektorze sprzedaży online. Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA), analizujący rynek e-commerce, przyznał marce 4. miejsce w stworzonym dla sektora rankingu. Komputronik znalazł się również na 4. miejscu (awans z 9.) w badaniu Gemius/PBI dotyczącym sklepów internetowych i kategorii media marketów.

W roku 2018 spółka pojawiła się także w rankingu prowadzonym przez „Wprost”, w prestiżowym towarzystwie 200 największych firm w Polsce, plasując się wśród nich na 71. miejscu. Redakcja „Computerworld” z kolei umieściła markę w TOP 10 największych firm informatycznych w Polsce w raporcie Computerworld 2018.

Komputronik otrzymał też liczne wyróżnienia biznesowe od swoich partnerów, m.in. od Microsoftu, HP czy Della, a dział marketingu firmy udowodnił, że „marketing się liczy”, zdobywając dwie nagrody podczas konferencji Marketing & Sales Executive Summit '18.

W 2018 marka zdobyła również „Certyfikat Złoty Płatnik”, który jest potwierdzeniem jej wiarygodności finansowej oraz stabilnej sytuacji na rynku. Zostając jako Komputronik Biznes złotym płatnikiem Euler Hermes - wiodącego na świecie dostawcy rozwiązań w zakresie ubezpieczeń i windykacji należności, gwarancji ubezpieczeniowych i analiz handlowych, znalazła się w gronie jedynie 6% firm w Polsce, które spełniają standardy programu Euler Hermes.

Większe apetyty

W planach na 2019 marka stawia na rozwój, rozwój i… jeszcze raz rozwój. Cel to wzrost we wszystkich obszarach. Komputronik wierzy, że noworoczną strategią, z obecnymi partnerami oraz zaangażowanymi ludźmi jest w stanie to osiągnąć.

Tagi: Komputronik Podsumowania i wyniki finansowe Liliana Lisiecka-Ploch
Oceń artykuł:

Źródło: Komputronik

Zobacz także

Komputronik podsumowuje 2018 rok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.