W ramach obchodów Światowego Dnia Wody korporacja Kontoor Brands, światowy lider na rynku odzieżowym i właściciel dwóch legendarnych marek konsumenckich – Wrangler® i Lee® – poinformował 23 marca o planowanym rozszerzeniu swojego programu Indigood™. Inicjatywa ta ma na celu obniżenie zużycia wody na etapie produkcji materiałów w łańcuchu dostaw. Program Indigood™ zadebiutował w roku 2019 wraz z wprowadzeniem przełomowej technologii farbowania denimu za pomocą piany. Teraz poszerzy się o kolejne rozwiązania, których celem jest obniżenie zużycia wody podczas produkcji odzieży. Pod uwagę będą brane wszelkie technologie, które zużywają przynajmniej 90% mniej wody niż tradycyjne metody produkcji materiałów.
Woda jest najważniejszym i najcenniejszym dobrem naturalnym i mając to na uwadze, chcemy skupić się na przyjaznym środowisku i sprawiedliwym zarządzaniu jej zasobami. Poprzez rozszerzenie programu Indigood o kolejne technologie, które obniżają zużycie wody, chcemy dać naszym dostawcom możliwość wyboru rozwiązań dopasowanych do charakteru ich produkcji. Jednocześnie chcemy również sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu wśród klientów na produkty, które nie tylko dobrze wyglądają, ale również nie wyrządzają krzywdy planecie
– mówi Jeff Frye, wiceprezes ds. rozwoju produktu i bezpośredniego zaopatrzenia w Kontoor Brands.
Korporacja Kontoor Brands wypuszcza na rynek miliony produktów każdego roku. Jako lider na rynku odzieżowym zobowiązała się do zrewolucjonizowania przemysłu denimowego. Poprzez szerzenie programu Indigood™ Kontoor zachęca tkalnie denimu do stosowania technologii, które w radykalny sposób zmniejszają zużycie wody, między innymi przełomowej metody farbowania denimu za pomocą piany. Kolejne rozwiązania, które mają służyć osiągnięciu celu to recykling wody, dalszy rozwój metod barwienia denimu oraz innowacje w wykańczaniu materiałów. W ramach programu Indigood™ korporacja Kontoor współpracuje z niezależnymi podmiotami trzecimi w celu weryfikacji, czy proponowane rozwiązania spełniają określone wcześniej kryteria, zapewniając obniżenie zużycia wody o 90%.
W roku 2020 Wrangler ogłosił, że udało mu się zaoszczędzić 7 miliardów litrów wody na etapie wykańczania produktów denimowych. Przekroczył tym samym wyznaczony sobie wcześniej cel, który zakładał obniżenie zużycia wody na poziomie 5,5 miliarda litrów. Na fali sukcesu określono nowy cel – jest nim zredukowanie zużycia wody o 50% do roku 2030. Zmiany te mają dotyczyć produkcji włókien, produkcji materiałów oraz fazy wykończeniowej w łańcuchu dostaw. Wspomniane etapy zużywają około 95% wody potrzebnej do stworzenia pary dżinsów.
Marka Lee również podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia wody w swoim łańcuchu dostaw. Obejmują one między innymi etap produkcji włókien ze szczególnym naciskiem na zrównoważoną uprawę bawełny oraz produkcję przyjaznych środowisku materiałów syntetycznych. Cel ten ma zostać osiągnięty do roku 2025. Inne działania będą dotyczyły również produkcji materiałów i etapu wykańczania gotowego produktu, w której to fazie marce Lee udało się obniżyć zużycie o 1 miliard litrów wody. W roku 2020 Lee przedstawił swoje pierwsze cele dotyczące działań proekologicznych. Jest to między innymi coroczne zwiększanie udziału produktów farbowanych za pomocą technologii Indigood™ w kolekcjach marki aż do roku 2025.
W Kontoor Brands wierzymy, że obowiązkiem firm jest rozsądne wykorzystywanie zasobów naturalnych, wprowadzanie przyjaznych środowisku innowacji oraz ochrona planety
– mówi Dhruv Agarwal, dyrektor ds. innowacji materiałowych i rozwoju produktu w Kontoor Brands, i dodaje, że wprowadzanie programu Indigood™ w kolejnych tkalniach to następny krok w wielkiej misji, mającej na celu ochronę zasobów wodnych na każdym etapie łańcucha dostaw.