Lagardère Travel Retail umacnia strategiczną współpracę z Costa Coffee i obejmuje masterfranczyzę marki w Polsce i na Łotwie

2023-02-18 | 21:01

Lagardère Travel Retail przejmuje kontrolę nad ponad 131 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i 11 na Łotwie w ramach masterfranczyzy. Tym samym rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do The Coca-Cola Company brytyjską siecią. Globalnie, to kolejny krok spółki w kierunku objęcia pozycji lidera w segmencie Foodservice. Lokalnie, w Polsce, przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko.

Powierzenie przez Costa Coffee zarządzania siecią kawiarni w Polsce i Łotwie spółce Lagardère Travel Retail to kamień milowy w strategicznym partnerstwie obu firm i kluczowy element ich planów rozwoju w Europie. Transakcja wzmacnia dotychczasową pozycję Lagardère Travel Retail w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie spółka działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że Lagardère Travel Retail wchodzi na nowy dla siebie rynek łotewski.

– To dla nas ważny i długo wyczekiwany moment. Wreszcie możemy oficjalnie ogłosić, że Costa Coffee, najbardziej znana i popularna sieć kawiarni w kraju, dołączy do szerokiego portfolio marek zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie w zarządzaniu konceptami gastronomicznymi pozwoli nam z powodzeniem kontynuować rozwój Costa Coffee, która stanie się najważniejszą marką kawiarni w naszym portfolio

– mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska.

Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express w wielu kanałach.

Strony umowy podkreślają, że jej zawarcie stanowi dowód zaufania Costa Coffee do doskonałości operacyjnej Lagardère Travel Retail i jej zdolności do dalszego umacniania najważniejszej marki kawiarnianej w Polsce. Partnerzy są przekonani, że przy wsparciu lokalnego partnera, który podziela wartości i wizję rozwoju marki, a także ma udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych sklepów i tworzenia miejsc pracy – możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój marki Costa Coffee w Polsce.

– Aby wesprzeć nasze ambitne plany rozwoju w Polsce, szukaliśmy partnera, który podziela naszą wizję i wartości, i który tak jak my w centrum każdej decyzji stawia zespół i konsumenta. Lagardère Travel Retail jest właśnie takim partnerem, a dodatkowo ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu skutecznych sklepów detalicznych. Przez cały okres przejściowy będziemy ściśle współpracować, żeby zapewnić płynną komunikację w zespołach i kawiarniach. Chcemy, żeby ta zmiana była w pełni komfortowa dla naszych pracowników, współpracowników, dostawców i klientów

– mówi Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

Wzmiacniając porftel o sieć kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail – z globalnej perspektywy – podwaja swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i rozpoczyna działalność na rynku łotewskim. Wynika to wprost ze strategicznych ambicji Grupy, która chce być liderem w obszarze Foodservice w Europie i pod koniec 2022 r. przejęła kontrolę nad Marché International, wiodącą globalną firmą cateringową.

– To przejęcie jest doskonałym urzeczywistnieniem bardzo silnego partnerstwa, jakie łączy nas z siecią Costa Coffee i jej spółką macierzystą, Coca-Cola. Nasze mocne strony uzupełniają się i podzielamy ambicję bycia liderem w segmencie kawiarnianym. Nie możemy się doczekać dalszego rozwoju naszej współpracy w Europie, a w przyszłości również poszukiwania nowych możliwości w Ameryce Północnej i Azji. Lagardère Travel Retail jest strategicznie zaangażowana w rozwój swojej ekspertyzy i sieci w obszarze Foodservice, a dwa strategiczne przejęcia, które zamknęliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy – Costa Coffee i Marché International – są tego dowodemmówi Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail.

W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu zaledwie trzech lat. Jest powszechnie doceniania w branży, zdobywając co roku kilka nagród.

Tagi: Costa Coffee Lagardere Travel Retail Polska Maciej Gajkowski Gordon Mowat Mélanie Guildou
Oceń artykuł:

Źródło: Costa Coffee

Lagardère Travel Retail umacnia strategiczną współpracę z Costa Coffee i obejmuje masterfranczyzę marki w Polsce i na Łotwie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.