Lagardère Travel Retail w Polsce świętuje 25 lat działalności – i zapowiada nowe otwarcia

2023-12-10 | 19:10

25 lat temu otworzył drzwi pierwszy sklep Inmedio w Polsce, rewolucjonizując zakupy prasowe, które dotąd robiło się w kioskach. Dla spółki Lagardère Travel Retail, operatora brandów takich jak Aelia Duty Free, So Coffee, Relay i 1Minute Smacznego! to symboliczna data, która markuje początek jej kreatywnych eksperymentów na polskim rynku.

Nie boimy się być pierwsi –  przekonuje Andrzej Kacperski,Prezes Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce od 25 lat, zapowiadając jednocześnie nowe otwarcia. Tylko na 4. kwartał 2023 r. spółka zaplanowała ich aż 40 – w tym 20 w zupełnie nowych lokalizacjach.

W planie otwarć w ostatnim kwartale roku króluje sieć sklepów Inmedio i Inmedio Trendy z aż 13 nowymi punktami. Na drugim miejscu jest inna marka news & gifts, Relay, z liczbą 8 premier. To właśnie od sklepów prasowych rozpoczęła się historia działalności Lagardère Travel Retail w Polsce. 25 lat temu Andrzej Kacperski, z wykształcenia fizyk, zgromadził grono „kilku marzycieli” i założył spółkę, która dzisiaj ma w portfelu 40 różnych brandów i ponad 1000 punktów sprzedaży działających w całej Polsce, od Zakopanego po Gdańsk.

Lider wysokich lotów

Według Andrzeja Kacperskiego, od 25 lat Prezesa Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce, za sukcesem założonej przez niego firmy stoi odwaga i jakość, a raczej przywiązanie do jakości.

– Chcemy być liderem wysokich lotów. Nie tylko dlatego, że mamy mocną pozycję na lotniskach i zamierzamy ją utrzymać, ale przede wszystkim dlatego, że tą lotniskową jakość, doradztwo, obsługę klienta na najwyższym poziomie przenosimy do innych konceptów i lokalizacji. Wpisaliśmy ją w swoje DNA wyjaśnia Andrzej Kacperski.

Lagardère Travel Retail w Polsce w travel retail jest liderem, a w non-travel dynamicznie się rozwija. To właśnie tam spółka prowadzi większość sklepów – 600 z blisko tysiąca, jakimi zarządza. Punkty w obiektach handlowych i przy ulicach przeważają  też w planie otwarć na  ostatni kwartał tego roku. Na liście liczącej dokładnie 36 pozycji aż 26 dotyczy właśnie lokalizacji „non-travel”.

Przede wszystkim: kreatywność

5 otwarć dotyczy So Coffee. W planie jest też nowy sklep pod szyldem 1Minute Smacznego! (pierwszy foodvenience w Polsce). Oba te brandy powstały kreatywnymi siłami polskiego zespołu.

– Własnych, zaprojektowanych w Polsce konceptów mamy więcej. Dużo rzeczy robimy wewnętrznie. Rozwijamy rdzennie polskie formaty, brandy shop-in-shop, marki własne produktów. Ciągle wymyślamy coś na nowo, upraszczamy, digitalizujemy. Nie boimy się być pierwsi, eksperymentować. Jeśli czegoś na rynku nie ma, po prostu trzeba to stworzyć – z takiego założenia wychodzimy. Naszym wyróżnikiem, mocną stroną jest wiedza o tym, jak projektować wielofunkcyjne, wieloformatowe przestrzenie z wykorzystaniem konceptów szytych na miarę. Ten know-how też dały nam lotniska dodaje Andrzej Kacperski.

Nie tylko własne brandy

W planie otwarć na końcówkę roku nie ma Aelia Duty Free, ale ta marka świętowała kilka premier w trzecim kwartale. Marce udało się zakończyć modernizację sklepu na lotnisku w Lublinie i otworzyć dwa nowe lokale w Rzeszowie i na Lotnisku Chopina w strefie VIP.

Obok Inmedio i Relaya, to właśnie So Coffee, 1Minute Smacznego! i Aelia Duty Free mają kluczowe znaczenie dla portfela Lagardère Travel Retail w Polsce. Daty wdrożenia tych marek na polski rynek to kamienie milowe w liczącej już 25 lat historii spółki.    

– Ważnych momentów było oczywiście więcej. Nawiązanie współpracy z markami takimi jak PAUL, Johnny Rockets, McDonald’s, a ostatnio Salad Story, otwarcie pierwszego sklepu walkthrough na lotnisku, uruchomienie platformy e-commerce aelia.pl, rozwój programu lojalnościowego Kameleon, objęcie masterfranczyzy Costa Coffee… Z każdym rokiem nasz ekosystem się rozrasta mówi Andrzej Kacperski.

25 lat – i co dalej?

Plany Lagardère Travel Retail na kolejne lata są ambitne. Z jednej strony spółka chce utrzymać pozycję lidera na polskim rynku travel retail. Z drugiej – rozwijać się w segmencie non-travel, budując skalę biznesu poprzez otwieranie kolejnych punktów w obiektach handlowych i przy ulicach. Ważnym elementem ma być też rozbudowa programu lojalnościowego i rozwiązań omnichannel.

– Rozwój Kameleona to zdecydowanie jeden z tych elementów, nad którymi będziemy intensywnie pracować w kolejnych miesiącach i latach. Poza tym chcemy mocniej rozwijać foodservice poza lotniskami, projektować rozwiązania sense of place i budować swoją obecność w obiektach handlowych, w tym w szczególności w retail parkach. To nie plan na kolejne 25 lat, ale plan oparty o 25 lat doświadczenia - podsumowuje Prezes Zarządu Lagardère Travel Retail w Polsce.

Tagi: Andrzej Kacperski Inmedio Lagardere Travel Retail Polska So!Coffee
Oceń artykuł:

Źródło: Lagardère

Lagardère Travel Retail w Polsce świętuje 25 lat działalności – i zapowiada nowe otwarcia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.