Lancerto podsumowuje debiut marki w wiodących marketplace’ach

2022-03-14 | 10:00

Z początkiem marca mija pierwszy kwartał obecności marki w marketplace’ach. Kupienie eleganckiej męskiej odzieży przez Internet dla wielu konsumentów jeszcze do niedawna wydawało się co najmniej trudne a wręcz niemożliwe. Lancerto udowadnia, że można pogodzić tradycyjne krawiectwo z zakupami w sieci.

LANCERTO udowadnia, że męska odzież może być sprzedawana przez Internet. Rokrocznie poszerza zasięg tego kanału dystrybucji. W ubiegłym roku na trzech platformach zakupowych – Zalando, Allegro, Empik - Lancerto zadebiutowało z rozmachem przecierając nowy dla siebie szlak. Równocześnie e-sklep Lancerto działa z powodzeniem od 5 lat, ubierając rzesze zadowolonych klientów

- Podsumowując pierwszy kwartał obecności na marketplace’ach możemy śmiało powiedzieć, że była to doskonała decyzja. Nawet biorąc pod uwagę, że mijający kwartał obfitował w dobre sprzedażowo  okazje jak Black Friday, przedświąteczne zakupy prezentowe czy wyprzedaże, oceniamy start jako niezwykle udany. Widzimy ogromny potencjał tej współpracy i patrzymy z dużym optymizmem na jej rozwój

– ocenia Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i Ecommerce Lancerto.

Od listopada 2021 r. Lancerto rozpoczęło współpracę z platformami: Zalando i Empik. Wcześniej marka pracowała z Allegro. Marketplace to zupełnie nowy kanał sprzedaży, który generuje przychody pozwalające firmie na dywersyfikację dystrybucji oraz budowanie kolejnego filaru po własnym sklepie internetowym i sieci salonów stacjonarnych. Zakładane na pierwszy kwartał współpracy cele sprzedażowe zostały przekroczone dwukrotnie.

Każdego miesiąca platformy sprzedażowe odwiedzają miliony użytkowników, którzy mogą zapoznać się z ofertą marki. Obecność w nowym kanale dystrybucji to wg przedstawicieli marki dobry sposób na budowanie większej, spontanicznej rozpoznawalności brandu wśród pożądanych grup docelowych.

Przed przystąpieniem do współpracy Lancerto wnikliwie analizowało dopasowanie platform do marki i jej asortymentu. Kluczowe było, czy odbiorcy wykazują zainteresowanie modą premium lub jeśli nie modą to modnymi akcesoriami i dodatkami. Klienci marketplace’ów stanowią zróżnicowaną mieszankę: jest tu obecny Gen Z, są Silversi, klienci pochodzą zarówno z dużych miast, jak i małych miejscowości. Kluczowe są przyzwyczajenia i zachowania zakupowe na poszczególnych platformach.

Z doświadczeń Lancerto wynika dziś, że np. klient Zalando jest  bardzo wyedukowany pod kątem modowym, wrażliwy na projekt, krój, kolor i wzór. Zna trendy i świetnie porusza się w świecie fashion. Dlatego na Zalando najczęściej kupowane były stylowe koszulki polo, bluzy oraz spodnie Klient Empiku to łowca ciekawych akcesoriów, dodatków czy zestawów prezentowych. Tu najpopularniejsze okazały się portfele, szaliki czy paski skórzane. Na Allegro natomiast, poszukuje się ceny i okazji. Z oferty Lancerto najchętniej wybierano: galanterię skórzaną w promocyjnych ofertach, oraz dwu- i trzy paki skarpet, koszulek polo i t-shirtów.

- Mając wiedzę o preferencjach klientów mogliśmy wcześniej precyzyjnie dopasować naszą ofertę. Po kilku tygodniach optymalizujemy ją, ograniczając lub rozbudowując portfolio produktowe i dostępność w trochę inny dla każdej platformy sposób. Męska moda w sieci jest dziś jeszcze bardziej dostępna a nowoczesne metody dotarcia do klienta sprawdzają się otwierając nam nowe możliwości rozwoju

 – podsumowuje Mariusz Serafin Dyrektor Marketingu i Ecommerce, Lancerto.

Przedstawiciele marki podsumowują pierwszy kwartał Lancerto na multibrandowych platformach sprzedażowych jako bardzo udany i obiecujący.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Lancerto Mariusz Serafin
Oceń artykuł:

Źródło: Lancerto

Lancerto podsumowuje debiut marki w wiodących marketplace’ach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.