Wyróżnieniem Priceless Partner Award nagradzane są polskie marki obecne na platformie Zalando, które odnotowały największy wzrost wolumenu sprzedaży w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
– Nagroda Zalando za rok 2022 to dla nas ważne wyróżnienie i potwierdzenie, że wybrana przez nas strategia rozwoju jest właściwa. Platformy marketplace, na których jesteśmy obecni już od jakiegoś czasu, to najważniejszy – obok naszego własnego kanału ecommerce – kanał sprzedaży przewidziany w naszej strategii omnichannel
– mówi Mariusz Serafin, Dyrektor Marketingu i Ecommerce, LANCERTO.
Pierwszym marketplace’em, na którym pojawiło się LANCERTO było allegro. W listopadzie 2021 roku dołączyły do niego Empik.com i właśnie Zalando, a w październiku ubiegłego roku listę tę uzupełniło Modivo.
Przed przystąpieniem do współpracy z kolejnymi platformami LANCERTO dokładnie analizuje ich dopasowanie do profilu i asortymentu oferowanego przez markę. Pod uwagę brane jest m.in to, czy i w jakim stopniu odbiorcy interesują się modą premium lub modnymi akcesoriami i dodatkami.
– Nie da się jednoznacznie opisać klientów marketplace’ów – to zróżnicowana mieszanka, w której znaleźć można zarówno przedstawicieli Gen Z, jak i silversów, mieszkańców metropolii i małych miejscowości. Jeśli chodzi o Zalando, to z naszych obserwacji wynika, że klient tej platformy jest bardzo wyedukowany pod względem modowym, zna aktualne trendy i zwraca uwagę na projekt, krój, kolor czy wzór ubrania – kontynuuje Mariusz Serafin.
Nagroda Priceless Partner Award przyznawana jest w ramach programu Connected Retail by Zalando, który został uruchomiony w celu udzielenia wsparcia sklepom stacjonarnym. Program zapewnia treści online, usługi płatnicze, obsługę klienta i specjalne wsparcie w postaci osobistego menedżera kont, a także własne oprogramowanie do zarządzania zamówieniami.
Statuetka, którą pod koniec 2022 r. otrzymało LANCERTO jest jedyna w swoim rodzaju. Została zaprojektowana i ręcznie wykonana przez berlińską artystkę ceramiczną Violaine Toth. Faktura oraz kształt nagrody przypominają tkaninę. Według artystki statuetka „stanowi odę do przemysłu modowego oraz symbolizuje silną i elastyczną więź między partnerami oraz platformą Zalando”.