Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków

2019-08-05 | 11:33

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej połączyły siły w walce o zdrowie i dobre nawyki żywieniowe Polaków. Ponadto Lidl zobowiązał się, by do końca 2025 roku zredukować o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Już teraz sieć razem z NCEŻ rozpoczyna kampanię, której celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat zdrowego i świadomego odżywiania. 

Statystyki dotyczące odżywiania dzieci mówią same za siebie – 90% dzieci odżywia się nieprawidłowo i aż 1/3 z nich już ma nadwagę, cierpi na otyłość lub z powodu niedożywienia . Co gorsza – coraz więcej polskich dzieci wciąż tyje. Z prowadzonych analiz wynika, że w ciągu ostatnich 30 lat częstość występowania nadwagi i otyłości drastycznie wzrosła . Według badań Światowej Organizacji Zdrowia Polska zbliża się do europejskiej niechlubnej czołówki w kategorii częstości występowania nadwagi i otyłości. 

W związku z niepokojącymi wynikami badań Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wspólnie podejmują rękawicę w walce o zdrowe i dłuższe życie Polaków. Synergia działań ma pomóc wskazać klientom jak dokonywać zdrowych wyborów podczas zakupów i zachęcać do aktywności fizycznej. 

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, dlatego tak ważne jest, by Polacy zmieniali swoje nawyki żywieniowe. W codziennym świadomym odżywianiu należy pamiętać o spożywaniu pięciu posiłków dziennie oraz jedzeniu co najmniej 0,5 g warzyw i owoców w ciągu dnia. Ważne jest również ograniczenie spożywania soli i cukru, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie i sylwetkę. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Lidl Polska sprawi, że Polacy z większą chęcią będą świadomie się odżywiać. Tak, by żyć dłużej i zachować zdrowie jak najdłużej

– komentuje prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej.

Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 roku obniży o 20% ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, dlatego razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w naszej diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która przecież znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej

– informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Zredukowana zawartość dodanych soli i cukru

Lidl pracuje nad składami produktów marek własnych już od kilku lat by osiągnąć cel, jakim jest redukcja dodanej soli i cukru o 20%. W przypadku obniżania zawartości cukru główny nacisk firma kładzie na artykuły spożywcze, które są spożywane chętnie i w dużych ilościach przez dzieci. Z kolei redukcja soli koncentruje się na grupach artykułów spożywczych, które są spożywane regularnie i stanowią zwykle duży udział dziennego spożycia soli w Polsce. Jak się okazuje znaczną ilość soli przyjmujemy w chlebie i bułkach. Do końca 2019 roku Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/ 100 g, a jeszcze w 2018 roku średnia wynosiła 1,32 g/ 100 g (z tego celu wyłączone są te chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz chleby i bułki zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki). 
 
Wśród produktów, których skład został opracowany przez Lidl Polska tak, by spełniać nowe założenia w przypadku cukru są to m.in. płatki śniadaniowe, jogurty i napoje jogurtowe, desery, lody, słodkie wypieki, słodkie kremy do smarowania, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup, itp.) i dania gotowe. Przykłady mówią same za siebie: Ketchup Junior (Kania) zawiera teraz 25% mniej soli i cukru, jogurt Moje Duo z bananem i płatkami czekoladowymi ma obniżoną zawartość cukru o prawie 17%. Z kolei mniej soli znajdziemy w: chlebie i bułkach, wędlinach, daniach gotowych i pizzach, sosach, zupach, snackach i przekąskach (słone wypieki, chipsy, itp.) – na przykład chleb na maślance ma aż 32% mniej soli w składzie.

Długofalowa współpraca z NCEŻ

Lidl Polska razem z Narodowym Centrum Edukacji Żywieniowej podjęli współpracę, której celem jest uświadamianie Polaków w kwestii zdrowego i świadomego odżywiania. Sieć sklepów wraz z NCEŻ rozpoczęły właśnie kampanię, której tematem przewodnim jest redukcja soli i cukru w codziennej diecie. Firmie Lidl Polska zależy na tym, aby każdy klient znał nową piramidę żywienia i stosował jej zasady w codziennym życiu, dlatego od poniedziałku, 5 sierpnia, w sklepach Lidl przy zakupach za m.in. 60 złotych, zawierających co najmniej jedno warzywo lub owoc, klienci otrzymają magnes z nową Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Zamieszczony w widocznym miejscu magnes – np. na lodówce – może wywołać wśród domowników rozmowy na temat stylu odżywiania, kupowanych produktów oraz zachęcić do wprowadzania zmian w codziennym jadłospisie. 

Działania Lidl Polska już od dłuższego czasu skupiają się na zdrowym i świadomym odżywianiu. Sieć sklepów nieustannie rozszerza ofertę o produkty BIO, bez laktozy czy glutenu, asortyment stworzony z myślą o weganach i wegetarianach, a na „Ryneczku Lidla” wciąż pojawiają się nowe owoce i warzywa – również te z certyfikowanych upraw ekologicznych. Ponadto Lidl Polska w zeszłym roku wydał książkę „Jeść zdrowiej. Warzywa i owoce”, która zawierała wiele informacji na temat zdrowego odżywiania, przechowywania posiłków oraz przepisy na pyszne dania, których bazą są warzywa i owoce.

Tagi: Aleksandra Robaszkiewicz Lidl Polska Mirosław Jarosz
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.