Od 1 września Lidl wprowadza kolejny benefit dla pracowników oraz ich najbliższych. To eTutor czyli platforma do samodzielnej nauki języków obcych online. Jednocześnie firma kontynuuje kampanię „Twoja praca na lata”. Tym razem działania prowadzone są pod hasłem „Mam umowę na bezpieczną przyszłość”. W ten sposób Lidl Polska chce zwrócić uwagę na najważniejsze wartości, jakie wyróżniają sieć jako pracodawcę: cenioną przez potencjalnych kandydatów stabilność zatrudnienia, liczne i atrakcyjne benefity pozapłacowe nie tylko dla pracowików, ale także dla ich rodzin oraz konkurencyjne na rynku zarobki i równość płacową. Na kandydatów czeka obecnie ponad 500 miejsc pracy w sklepach i magazynach Lidla.
Kampania pod hasłem „Mam umowę na bezpieczną przyszłość”
Najnowsza odsłona kampanii employer brandingowej „Praca na lata” rozpocznie 23 sierpnia. Tym razem działania rekrutacyjno-wizerunkowe będą prowadzone pod nowym hasłem „Mam umowę na bezpieczną przyszłość”. Lidl swoimi działaniami chce podkreślić wartości, które mają zachęcić potencjalnych kandydatów do aplikowania. Przede wszystkim są to atrakcyjne warunki zatrudnienia, które firma zapewnia swoim pracownikom i oferuje kandydatom. Lidl Polska to także stabilny pracodawca, co pozytywnie zweryfikował czas pandemii – sieć otwiera nowe sklepy oraz notuje wzrost zatrudnienia. Ważnym ogniwem są również benefity, które sieć oferuje swoim pracownikom, ale też ich najbliższym. W trakcie kampanii Lidl Polska planuje zatrudnić 500 pracowników do swoich sklepów i magazynów.
Lidl to dla mnie przede wszystkim stabilizacja i bezpieczeństwo finansowe. Mam rodzinę, żonę i trójkę dzieci, mieszkanie na kredyt, więc nie mogę sobie pozwolić na „eksperymenty” z wypłatą wynagrodzenia, że nie będę miał pieniędzy dla dzieci i „na życie”. Dla mnie to bardzo ważne, że z dnia na dzień firma nie zniknie. Stabilizacja i bezpieczeństwo są dla mojej rodziny najważniejsze
- stwierdza Dariusz Powązka, Kierownik Sekcji w magazynie BS Będzin.
Co Lidl Polska oferuje kandydatom?
Lidl Polska od lat przyciąga kandydatów bardzo atrakcyjnymi warunkami pracy i najwyższymi zarobkami na rynku – wyższymi niż średnie zarobki w handlu. Od marca 2021 r. pracownicy sklepów, rozpoczynający swoją karierę, zarabiają od 3 550 zł brutto do 4 350 zł brutto. Natomiast już po roku pracy pracodawca gwarantuje podwyżkę płacy do poziomu od 3 650 zł brutto do 4 550 zł brutto, a po dwóch latach stażu wynagrodzenie wzrasta do poziomu od 3 900 zł brutto do 4 800 zł brutto.
W Lidlu rodzina jest na pierwszym miejscu
Od września wszyscy pracownicy Lidl Polska oraz ich bliscy będą mieli możliwość poszerzenia swoich kompetencji, dzięki bezpłatnemu dostępowi do eTutor, platformy do samodzielnej nauki języków obcych online. Aplikacja umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie. Ta platforma do samodzielnego uczenia się języków obcych online stawia na codzienne porcje wiedzy, mobilność i językową zabawę. Wyznaczamy własne zasady i cele, dostosowujemy tempo do swoich możliwości. Pracownicy Lidla otrzymają darmowy dostęp do dwóch kompleksowych kursów – angielskiego i niemieckiego.
Mój syn Maksymilian zaczyna od września naukę w liceum. Dla nas eTutor to strzał w dziesiątkę. On będzie mógł korzystać z aplikacji, by utrwalać swoją wiedzę, a ja chciałabym rozpocząć naukę angielskiego. Nauka języków to spore obciążenie dla budżetu. Nowy benefit jest świetnym rozwiązaniem
– przyznaje Joanna Kieruj-Winklewska, Kontroler Łańcucha Dostaw, Centrum Dystrybucyjne Bydgoszcz.
Dodatkowo Lidl Polska gwarantuje swojej załodze i członkom rodziny bogaty pakiet benefitów pozapłacowych, takich jak prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe, karta Multisport, szkolenia oraz wyprawka „dla maluszka” i pierwszoklasisty, a także bezpłatny Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego mogą oni skorzystać z pomocy psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Jedną z zalet pracy w Lidl Polska jest również szansa na rozwój zawodowy – sieć promuje równość płacową kobiet i mężczyzn oraz awanse wewnętrzne.
Mamy naprawdę sporo benefitów. Coroczne paczki na święta są miłą niespodzianką dla naszych dzieci. Dodajmy, że zawsze są one dostosowane do wieku i potrzeb najmłodszych. To jest bardzo fajne, bo rzadko się zdarza, żeby ktoś poza rodzicami dbał o takie szczegóły. Jako Pracownicy otrzymujemy też bony na święta. W przedświątecznym, nie oszukujmy się trudnym okresie dla portfela, są dużą pomocą w rodzinnym budżecie
- mówi Dawid Mituła, Manager Sklepu 2010 w Częstochowie.
Aby dodatkowo wspierać tę ideę, w 2019 r. firma stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn, czyli te, które stosują jednakowy system wynagrodzeń dla pracowników na tym samym stanowisku, kierując się wyłącznie kryterium kompetencji. Partnerem merytorycznym „Lidl Fair Pay” jest międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry, która poddaje szczegółowej analizie wszystkie dane firm zgłoszonych do nagrody.
Nowa odsłona kampanii „Praca na lata” obejmie działania online, outdoor, social media, a także w radiu i prasie. Jej bohaterami są pracownicy sklepów i magazynów Lidla wraz ze swoimi dziećmi. Działania będą prowadzone od 23 sierpnia do 12 września.