Lidl wspiera gospodarkę i jest największym eksporterem żywności w kraju

2020-05-05 | 14:00

Lidl Polska od samego początku swojej działalności podkreśla istotną rolę polskich dostawców w handlu detalicznym. Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska, dzięki temu każdego dnia na stołach polskich rodzin goszczą produkty pochodzące od polskich producentów. Teraz, jak nigdy wcześniej, ważne jest wsparcie rodzimych przedsiębiorstw – kupujmy świadomie produkty z Polski.

Podstawową misją Lidl Polska jest dostarczanie każdego dnia milionom Polaków produktów wysokiej jakości, w atrakcyjnej, niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Szczególnie teraz, w tym wymagającym czasie, sieć robi wszystko aby zapewnić dostęp do regularnych zakupów w bezpiecznych i komfortowych warunkach. Tym samym Lidl Polska podkreśla, że warto sięgać po polskie produkty, aby właśnie teraz wspierać polską gospodarkę. 

Eksport polskich produktów
Na co dzień sieć konsekwentnie wspiera rozwój polskich producentów i eksport polskich produktów na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo udział firmy w ogólnopolskiej kampanii „Produkt polski”, zorganizowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, koresponduje ze strategią działania sieci. Współpraca z polskimi dostawcami jest dla Lidl Polska priorytetowa i stanowi podstawę wspólnego sukcesu. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo. 

Jak Lidl Polsk wspiera polskie firmy w aktualnej sytuacji?
Aktualne warunki są bardzo wymagające dla biznesu, a dla mniejszych firm produkcyjnych stanowią poważne wyzwanie. Lidl Polska stara się jednak wspierać swoich dostawców. Firma wsłuchuje się w wyzwania biznesowe swoich dostawców i zachowuje elastyczność oraz otwartość co do warunków współpracy, w taki sposób aby wyjść naprzeciw ich obecnym potrzebom. W tej chwili bardzo ważny jest aspekt ekonomiczny i zachowanie płynności produkcji, dlatego Lidl Polska dokłada wszelkich starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo – w uzasadnionych przypadkach firma skraca terminy płatności. Dla przykładu pomimo tego, iż popyt na kwiaty cięte i doniczkowe znacznie spadł, sieć niezmiennie odbiera dostawy od polskich dostawców – Nowacki Tulipany oraz JMP Flowers, co pozwala im przetrwać aktualną sytuację. Innym przykładem jest polska firma Serpol Cosmetics produkująca kosmetyki pod marką Cien: mydła w płynie, szampony, sól do kąpieli, emulsje do higieny osobistej. Lidl wspólnie z producentem wprowadził także nowy produkt: Cien Mydło antybakteryjne. Produkty Serpol Cosmetics znajdują się w sklepach Lidla w Polsce, ale także w zagranicznych placówkach sieci. Dzięki tej współpracy firma Serpol odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym na poziomie 78% w porównaniu do średniej sprzedaży miesięcznej, osiąganej w 2019 r. Sieć swoich dostawców wspiera również komunikacyjnie – na bieżąco prowadząc kampanie marketingowe promujące ich produkty. Nieprzerwanie odbywa się także eksport polskich produktów na rynki zagraniczne.

Produkt polski – kupuj świadomie
W ofercie Lidl Polska znajduje się kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe znalezienie artykułów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. W celu ułatwienia konsumentom identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski”. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Polscy dostawcy na rynkach europejskich
Lidl Polska wielokrotnie podkreślał, jak bardzo ceni współpracę z polskimi dostawcami. Potwierdzeniem tego były liczne kampanie, w których sieć pokazywała firmy od lat dostarczające produkty do Lidla. Mogliśmy się dowiedzieć, że np. świeże warzywa i owoce na Ryneczku Lidla pochodzą m.in. od Państwa Renaty i Piotra Wychowałków, którzy prowadzą przedsiębiorstwo Nowalijka w Piotrkowie Trybunalskim, braci Jazdon z gospodarstwa rolnego Onix, a BIO warzywa znakowane naturalnym światłem dostarcza Farma Świętokrzyska z Ćmielowa. W kolejnych odsłonach kampanii poznaliśmy także właścicieli Grupy Polmlek, produkujących nabiał i sery pod markami: Pilos oraz Bluedino, czy Zdzisław Serwatkę, właściciela firmy Serpol Cosmetics, wytwarzającej kosmetyki Cien. Poza granicami kraju możemy kupić też pieczywo z polskich piekarni Nowel. Warto zauważyć, że w znakomitej większości są to firmy rodzinne, przekazywane z pokolenia na pokolenie, budowane od podstaw.

Nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji biznesowych. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz etyka. Przykładamy szczególną wagę do jakości tworzonego produktu. Dzięki tej wspólnej pracy, z powodzeniem udało nam się nie tylko zyskać uznanie polskich konsumentów, ale też wprowadzić polskie produkty na rynki zagraniczne. W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Z dumą informujemy także, że według Listy 500. Rzeczpospolitej jesteśmy największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych

– podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska.

Lidl Polska podkreśla, że zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Sieć jest szczególnie dumna z konkurencyjności polskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na rynki zagraniczne.

Tagi: Aleksandra Robaszkiewicz Lidl
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl

Lidl wspiera gospodarkę i jest największym eksporterem żywności w kraju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.