LPP: 7 miliardów zł przychodu i 1 milion mkw. powierzchni sklepów

2018-03-15 | 08:00

Ostatni kwartał zeszłego roku, tak jak i cały 2017 r., polska firma odzieżowa zakończyła zdecydowanie na plusie. W ujęciu rocznym całkowita sprzedaż grupy wrosła o 17% i osiągnęła poziom 7 miliardów zł. Powierzchnia wszystkich 1743 salonów LPP na świecie przekroczyła 1 milion mkw. Dla porównania – można nimi wypełnić w całości nawet 15 największych galerii handlowych, takich jak warszawskie Złote Tarasy.

Mocna podstawa przychodów
Wzrost sprzedaży osiągnięto nie tylko przez otwarcia nowych salonów, ale przede wszystkim dzięki dobremu przyjęciu nowych kolekcji, w szczególności Reserved, Sinsay i Cropp. Świadczy o tym wysoki, dwucyfrowy wskaźnik sprzedaży dla sklepów porównywalnych w 2017 (10% r/r wg stosowanej w handlu miary LFL czyli Like For Like). Pomaga również obecna polityka zarządzania towarem. Dzięki temu marża brutto w ostatnim kwartale 2017 wyniosła 58% i była o ponad 7 p. p. wyższa od analogicznego okresu w 2016 roku.

- Tak dobre wyniki możliwe były przede wszystkim dzięki docenieniu przez klientów naszej ubiegłorocznej oferty. Cieszy mnie to, że oprócz – już tradycyjnie – dobrze przyjmowanych kolekcji damskich i dziecięcych naszego flagowego brandu Reserved, wszystkie pozostałe marki zanotowały w czwartym kwartale znaczące wzrosty sprzedaży. Co ważne, w czwartym kwartale 2017 r. podwoiliśmy sprzedaż internetową, która osiągnęła poziom 8% łącznej sprzedaży w Polsce. Będziemy starali się utrzymać ten trend rozwijając sprzedaż internetową w kolejnych krajach, gdzie funkcjonują już nasze placówki stacjonarne. W tej chwili nasze kolekcje są dostępne przez Internet w ponad połowie z 20 krajów, w których prowadzimy sprzedaż

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych w LPP.

Jakościowa zmiana sieci sprzedaży w Polsce
W naszym kraju LPP skupiło się w 2017 roku na dostosowaniu sieci sprzedaży do zmieniających się gustów konsumentów m.in. inwestując w modernizację salonów Reserved poprzez otwarcia nowych sklepów według nowatorskiej koncepcji Open To Public. Cała kolekcja ulokowana jest tam w obrębie wzroku klienta. Koncepcja zakłada zastosowanie minimalistycznych wnętrz oraz lekkich, łatwych do aranżacji mebli, a także wyposażenie sklepu w nowoczesne technologie. Wielkoformatowe ekrany LED, dedykowane oświetlenie w systemie DALI, które pozwala z dowolnego miejsca na świecie sterować natężeniem światła, temperaturą barwową czy dynamiką, tworząc „scenariusze oświetleniowe”, czy wreszcie zautomatyzowane przebieralnie, to tylko kilka z wybranych rozwiązań technologicznych. Ostatni salon otwarty w koncepcie Open To Public znajduje się w warszawskim centrum handlowym. Wcześniej koncept zastosowano w prestiżowych lokalizacjach w Berlinie i Londynie.

2017 – Wielka Brytania, Serbia i Białoruś
Za granicą, marka Reserved ma za sobą ważny i długo wyczekiwany debiut na prestiżowej Oxford Street w Londynie – z udziałem światowej sławy brytyjskiej modelki Kate Moss będącej twarzą kampanii reklamowej. Wyniki pierwszych miesięcy obecności w Wielkiej Brytanii zachęcają LPP do dalszych kroków – rozważana jest inwestycja dedykowanego centrum logistycznego dla obsługi tego kraju. Inne ważne otwarcia LPP w 2017 roku to pierwsze salony na Białorusi (franczyza) oraz w Serbii.

Polska, społecznie odpowiedzialna firma rodzinna
LPP wyraźnie podkreśla, że jest społecznie odpowiedzialną firmą rodzinną, której korzenie są od zawsze w Polsce. Swoim przykładem pokazuje, że polscy przedsiębiorcy mogą eksportować nie tylko produkty, ale także koncepcję, design i know-how, które stanowią aż 65% wartości każdej kolekcji. Tą wartość dodaną produktu kreują jej pracownicy – gdańska firma tworzy w Polsce ponad 14.000 miejsc pracy i współpracuje na stałe z 300 kontrahentami zatrudniającymi ponad 3500 osób. To znaczna kontrybucja dla polskiej gospodarki.
Ważną częścią działalności LPP jest jej aktywność na polu społecznym, na którą w 2017 roku firma przeznaczyła 2 mln zł. Wśród projektów zrealizowanych w Polsce były m.in. Pierwsza Przymiarka, Program Ambasador, czy LPP Team for Kids. LPP to również jedyna polska firma odzieżowa, która podpisała porozumienie z międzynarodowym stowarzyszeniem Accord, stojącym na straży bezpieczeństwa pracowników w fabrykach zlokalizowanych w Azji. W grudniu 2017 r. LPP zdecydowało się podpisać kolejne porozumienie z Accord celem przygotowania w ciągu najbliższych kilku lat bengalskiego rządu do przeprowadzania samodzielnych kontroli i audytów w fabrykach. Od 2017 r. LPP współpracuje też z międzynarodową firmą SGS, będącą niezależnym audytorem wspierającym w ocenie ryzyk w obszarze przestrzegania Kodeksu Postępowania LPP przez fabryki, którym zlecana jest produkcja kolekcji. Dotąd LPP wydało ponad 16 mln zł na poprawę bezpieczeństwa w azjatyckich fabrykach.

Działając globalnie, LPP pamięta o swoich polskich, rodzinnych korzeniach, dlatego w 2017 roku przystąpiła do organizacji Family Business Network, która zrzesza wiele rodzinnych firm, w tym pochodzących z Polski.

Pół miliarda złotych na inwestycje, rozwój oraz otwarcia w Kazachstanie, Słowenii i Izraelu
Dzięki przychodom i wypracowanemu zyskowi, w 2018 roku LPP chce przeznaczyć na wydatki inwestycyjne, aż 520 mln zł. Około 350 mln zł zainwestuje w nowe salony – duża część tej kwoty związana będzie z planowanymi w 2018 roku debiutami na nowych rynkach. W Kazachstanie oraz Słowenii LPP zamierza uruchomić sklepy własne, a w Izraelu w oparciu o model franczyzowy. Nawet 75 mln zł zaplanowano na rozwój logistyki oraz IT i prawie 100 mln zł na przestrzeń biurową dla stale rozwijających się zespołów Centrali LPP.

Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP: 7 miliardów zł przychodu i 1 milion mkw. powierzchni sklepów

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.