LPP nagrodzony laurem Digital Excellence Award

2020-12-01 | 14:00

Kapituła konkursu Digital Excellence Awards już po raz drugi wyróżniła dokonania digitalowe polskiego producenta odzieży. W tegorocznej edycji LPP zostało uhonorowane nagrodą w kategorii Digital Capabilities za wdrożenie technologii RFID we flagowej marce Reserved.

Digital Excellence Awards to konkurs, którego celem jest wyróżnienie liderów przemian cyfrowych i uhonorowanie tych przedsiębiorstw, które na drodze transformacji cyfrowej wdrożyły nowy model biznesowy czyniąc swoje organizacje bardziej skutecznymi i innowacyjnymi.

Po raz pierwszy jury konkursu Digital Excellence Awards uhonorowało nas nagrodą w 2018 roku za innowacyjną autorską aplikację Store Vision, która doceniona została za wysoką efektywność operacyjną. Zobowiązaliśmy się wówczas, że nie poprzestaniemy w naszych działaniach z zakresu transformacji cyfrowej i słowa dotrzymaliśmy. Jest nam niezmiernie miło, że w tegorocznej edycji jury konkursu uhonorowało nasz największy jak dotąd projekt digitalowy, czyli wdrożenie RFID

– wyjaśnia Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Kapituła doceniła przede wszystkim wysokie kompetencje cyfrowe polskiego producenta odzieży, dużą podatność organizacji na nowe technologie oraz bardzo dobrze zdefiniowane cele projektu RFID, a przy tym doskonałe wdrożenie technologii, która przyniosła konkretną wartość organizacji.

Projekt RFID, czyli elektronicznej metki działającej w oparciu o system identyfikacji radiowej, to rozwiązanie wdrożone w salonach flagowej marki Reserved polskiego producenta odzieży. Opiera się na autorskim oprogramowaniu w pełni stworzonym przez zespół IT pomorskiej firmy. Metka służy do zdalnego rozpoznawania produktu, co umożliwia pełną i precyzyjną kontrolę nad pojedynczą sztuką odzieży na każdym etapie życia produktu począwszy od wysyłki z fabryki, przez centrum dystrybucyjne, skończywszy na dostawie do sklepów i dostępności produktów na sali sprzedażowej. Głównym celem projektu był wzrost wydajności operacyjnej salonów, a tym samym zwiększenie sprzedaży. 

To wyjątkowy projekt, w który w kluczowym momencie zaangażowanych było 140 osób z różnych obszarów działalności LPP, w tym 40 specjalistów IT. Jesteśmy pierwszą firmą odzieżową w Polsce i jedną z niewielu na świecie, które wykorzystują technologię RFID na tak szeroką skalę. A co najważniejsze, implementacja tego rozwiązania była najszybszym dotychczasowym wdrożeniem na świecie uwzględniającym budowę systemu IT od podstaw

- wyjaśnia Jacek Kujawa. 

W trakcie trwania projektu RFID, LPP zmieniło między innymi aż 90% procesów salonowych, które ostatecznie przekuły się na konkretne i mierzalne efekty. Doprowadziło to do uszczelnienia łańcucha dostaw, umożliwiło szybszą i częstszą inwentaryzację towaru w sklepach, dzięki której spółka uzyskuje na bieżąco dokładne informacje o stanach magazynowych. Projekt przyczynił się także do zwiększenia jakości zatowarowania sali sprzedaży, skrócenia czasu obsługi klienta przy kasie czy optymalizacji przyjęcia dostaw w salonach. Uzyskana w ten sposób dokładna wiedza na temat stanów zatowarowania sklepów umożliwiła zarazem uruchomienie nowej funkcjonalności, jaką jest dostawa zamówień e-commerce bezpośrednio ze sklepów zlokalizowanych najbliżej miejsca zamieszkania klienta, a nie jak dotychczas z magazynów centralnych. Dzięki wdrożeniu systemu RFID klienci marek należących do LPP zyskują więc szereg namacalnych udogodnień związanych z doświadczeniami zakupowymi.

Projekt RFID był jak dotąd najbardziej rozbudowanym i najtrudniejszym projektem technologicznym, który wdrażaliśmy w LPP. Tym bardziej cieszy nas, że jury konkursu Digital Excellence dostrzegło potencjał tego przedsięwzięcia i doceniło nasze kompetencje cyfrowe uznając nas za innowatorów digitalowych. Wierzę, że kolejne lata przyniosą nam jeszcze wiele okazji by dowieść, że zasługujemy na tak wysoką ocenę

- komentuje Jacek Kujawa.

Tagi: Jacek Kujawa LPP
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP nagrodzony laurem Digital Excellence Award

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.