LPP przekroczyło 2 miliardy przychodu w trzecim kwartale 2018 r.

2018-11-21 | 13:00

LPP kończy kolejny kwartał tego roku z wynikiem na poziomie ponad 2 mld zł przychodu. Dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze dziewięć miesięcy br. przekroczyła 5,7 mld zł. To efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej, zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej.

Wyniki osiągnięte w trzecim kwartale są dowodem na to, że nasza strategia jest słuszna. Każdego miesiąca, od sierpnia do października, debiutowaliśmy na jednym nowym rynku zagranicznym. Odnotowaliśmy znaczący wzrost marży brutto i to pomimo przypadających w tym okresie wyprzedaży. Uwagę klientów przyciągnęły bardzo dobre kolekcje jesienno-zimowe, w szczególności Reserved i Sinsay. Jesteśmy też zadowoleni z kolekcji marki House, która zamknęła trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.

Marża brutto LPP w trzecim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom 51% i jest o 2 p.p. wyższa niż rok temu. W odniesieniu do poprzedniego roku spółka obniżyła także koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy. To efekt wprowadzania nowych, większych formatów salonów i renegocjacji dotychczasowych umów z centrami handlowymi. W pierwszych 9 miesiącach 2018 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 193 mln zł, notując wzrost o 36,5% r/r.

- Rozwój niesie za sobą potrzebę inwestycji, dlatego dla zachowania obecnej dynamiki przeznaczamy kolejne środki na rozwój naszych salonów, logistyki i e-commerce – komentuje Przemysław Lutkiewicz.

W trzecim kwartale 2018 roku nakłady inwestycyjne LPP wyniosły łącznie 210 milionów złotych, z czego blisko 60% przeznaczono na sklepy. Pozostałe środki zainwestowano m.in. w rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim, budowę centrum w Brześciu Kujawskim oraz rozbudowę siedziby centrali spółki.

Wyniki sprzedaży w trzecim kwartale br. potwierdzają, że Polska pozostaje dla grupy najważniejszym rynkiem. Zgodnie ze strategią LPP równolegle rozwija sieć handlową poza krajem i zwiększa przychody z działalności na rynkach zagranicznych. Już teraz udział powierzchni sprzedażowej LPP za granicą stanowi ponad połowę powierzchni handlowej grupy. Oprócz dynamicznych wzrostów w Europie, LPP zwiększa również sprzedaż na Bliskim Wschodzie, do wzmocnienia wizerunku Reserved w tym regionie przyczynił się debiut w Izraelu. Spółka zamierza także kontynuować rozwój w Europie Południowej.

Po wrześniowym debiucie Słowenia to już piąty kraj Europy Południowej, w którym obecne są salony marek LPP. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników w tym regionie. Na początek w Słowenii otworzyliśmy salon Reserved, a w planach mamy kolejne sklepy naszych marek. Już teraz skala działalności LPP w tym regionie wymaga wsparcia centrum dystrybucyjnego – stąd nasza decyzja o wynajęciu magazynu w Rumunii

– komentuje wiceprezes Lutkiewicz.

Nowe centrum dystrybucyjne w Rumunii ma docelowo wesprzeć sprzedaż internetową LPP w Europie Południowo-Wschodniej.

Sprzedaż internetowa w trzecim kwartale br. stanowiła 8,3% przychodów z Polski, a 7,4% sprzedaży grupy. Równocześnie firma podtrzymuje deklarację wzrostu udziału e-commerce do 20% w całkowitej sprzedaży do 2021 roku. LPP chce to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje – do końca pierwszej połowy przyszłego roku zamierza udostępnić swoją ofertę przez Internet w każdym kraju członkowskim Unii Europejskiej. Z kolei sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się w 2019 r. o kolejny kraj na Bałkanach – Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię na północy Europy. Po debiutach w ciągu ostatnich trzech miesięcy LPP jest obecne już w 23 krajach.

Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP przekroczyło 2 miliardy przychodu w trzecim kwartale 2018 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.