LPP w grupie firm – liderów CSR w Polsce

2018-04-20 | 13:13

LPP, polski producent odzieży, właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay – został partnerem strategicznym 6. edycji Annual CSR Outlook 2018. Tematem przewodnim raportu przygotowanego przez CSR info, są trendy i wyzwania przed jakimi stoi odpowiedzialny biznes w 2018 r, a część tegorocznej publikacji poświęcona została tym razem branży odzieżowej. Premiera raportu odbyła się 11 kwietnia br. w Warszawie i zgromadziła zarówno przedstawicieli firm, jak i instytucji zajmujących się społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Raport Annual CSR Outlook, opracowywany co roku przez CSR Info, to zestawienie prezentujące najważniejsze trendy w Polsce i na świecie w zakresie odpowiedzialnego biznesu oraz podsumowanie istotnych wydarzeń w minionym roku. Partnerem strategicznym tegorocznej edycji jest LPP. W części raportu poświęconej branży odzieżowej przedstawiono między innymi podsumowanie działań na świecie w zakresie kontroli łańcucha dostaw, trendy związane z gospodarką tekstylną oraz jak zachowania klientów i ich preferencje wpływają na przyjęty przez firmy model biznesowy.

LPP od lat przykłada ogromną wagę do kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem. U podstawy tych działań stoi Strategia Zrównoważonego Rozwoju Grupy LPP zakładająca szereg ambitnych celów, które firma przed sobą postawiła.

– Społeczna odpowiedzialność biznesu odgrywa u nas niebagatelną rolę. Działania na rzecz lokalnej społeczności są realizowane od początku istnienia naszej firmy, a od 2014 roku wprowadzamy również globalne rozwiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju, m. in. w zakresie odpowiedzialnego projektowania, czy dbania o bezpieczeństwo i warunki pracy w fabrykach naszych podwykonawców. Od czasu przystąpienia, jako jedyna polska firma odzieżowa, do pierwszego porozumienia ACCORD w 2013 roku, obserwujemy widoczne efekty tych działań. Do tej pory udało nam się wymienić lub zmodernizować instalacje elektryczne w 91% fabryk, u 78% podmiotów zainstalowaliśmy dodatkowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a w 66% zakładów wzmocniliśmy konstrukcję budynków. W samym 2017 roku przeprowadziliśmy 1 118 audytów w zakresie bezpieczeństwa i warunków socjalnych oraz 24 000 inspekcji jakości

– mówi Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.

Firma w minionym roku przystąpiła także do Programu Partnerstwa z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, stanowiącego elitarną grupę firm-liderów CSR w Polsce. Firmy te dzielą się własnym doświadczeniem poprzez prezentację dobrych praktyk i rozwijają społeczną odpowiedzialność biznesu w Polsce, przyczyniając się do realizacji kluczowych inicjatyw z tego obszaru w naszym kraju.

– Bieżący rok jest dla nas bardzo ważny z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności biznesu. Jesteśmy partnerem strategicznym Annual CSR Outlook 2018, w którym mogliśmy zaprezentować osiągnięcia w zakresie społecznej odpowiedzialności w branży odzieżowej. Przystąpiliśmy do Programu Partnerstwa FOB, które opublikowało właśnie obszerny raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Jest to jedyny tego rodzaju przegląd aktywności firm w Polsce, w którym znalazły się, jako benchmark, także dobre praktyki stosowane przez naszą firmę. Do tego już za kilka tygodni będziemy mogli pochwalić się naszym pierwszym raportem zintegrowanym – dodaje Anna Miazga.

Jak pokazuje najnowszy raport FOB, liczba dobrych praktyk w ramach odpowiedzialnego biznesu wzrasta w Polsce w ekspresowym tempie, co odzwierciedla rosnącą świadomość roli i znaczenia rozwiązań CSR. Firmy coraz rzadziej utożsamiają je tylko z prostymi działaniami filantropijnymi i zaczynają podchodzić do CSR kompleksowo, włączając rozwiązania społecznie odpowiedzialne w strategie biznesowe na różnych szczeblach organizacji. Według raportu FOB, na 1190 dobrych praktyk biznesu w Polsce zrealizowanych w 2017 roku, 639 stanowiły nowe praktyki. Przy tym zanotowano niemal 100% wzrost liczby nowych praktyk z zakresu pracy i praw człowieka.

Z kolei, zgodnie z danymi zebranymi przez CSR Info, aż 89% CEO jest przekonanych o wpływie zaangażowania w zrównoważony rozwój na ich branże. Trend ten potwierdzają także wyniki opinii zebranych od młodego pokolenia klientów, wśród których 73% millenialsów, 72% generacji Z i 51% ‘’baby boomers” potwierdziło, iż jest skłonne wydać więcej na marki odpowiedzialne społecznie.

– Jako firma odzieżowa, która rocznie sprzedaje ok. 170 mln sztuk odzieży musimy postępować odpowiedzialnie. Prowadzenie dialogu na temat zrównoważonego rozwoju jest dziś niezmiernie istotne, dlatego zdecydowaliśmy się na udział w roli partnera strategicznego w tegorocznej, 6. edycji raportu Annual Outlook 2018 oraz przystąpiliśmy do Programu Partnerstwa z FOB. Wierzymy, że w ciągu najbliższych lat społeczna odpowiedzialność biznesu, będzie standardem obowiązującym w każdej polskiej firmie

– mówi Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.

Tagi: LPP Anna Miazga
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP w grupie firm – liderów CSR w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.