Magazyn Galerie Handlowe - luty 2019

2019-02-06 | 11:20

Na biurka prenumeratorów trafiło właśnie pierwsze w tym roku wydanie Magazynu Galerie Handlowe. Blisko 80 stron informacji z rynku retail, wywiady z kluczowymi przedstawicielami branży, artykuły eksperckie i opinie specjalistów poruszające najważniejsze problemy dotyczące sektora handlowego, pozostają niezmienne w nowym roku. Odświeżeniu ulegała nieznacznie jedynie szata graficzna. Życzymy przyjemnej lektury!


Anna Maciejewska, Dyrektor Sieci Sprzedaży VIVE Textile Recycling: Branża second handów mocno rośnie

W szybkim tempie rośnie grono osób, które troszczą się o środowisko. Coraz częściej rezygnują z plastikowych opakowań czy toreb, do kawiarni wybierają się z własnym kubkiem, a do pracy dojeżdżają na rowerze. Także w modzie kierują się ekoświadomością, kupując np. używane rzeczy. Według danych GUS już niemal 1/3, czyli ponad 10 mln dorosłych Polaków, ubiera się w second handach, a liczba działających dziś sklepów to blisko 30 tys. O misji VIVE Profit, nieszablonowych ekoprojektach, potencjale recyklingu tekstyliów i przyszłości rynku rozmawiamy z Anną Maciejewską, Dyrektor Sieci Sprzedaży VIVE Textile Recycling.


Damian Chmielowiec, Dyrektor Rozwoju Sieci Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab: Jesteśmy postrzegani jako rzetelny i stabilny partner biznesowy

W Polsce Lodolandia i Kołacz na Okrągło to marki już bardzo rozpoznawalne i pożądane. Na swój sukces za granicą sukcesywnie pracują. W Niemczech i Wielkiej Brytanii spotykają się już ze świetnym odbiorem. Dyrektor niemieckiego centrum handlowego Globus, pod którym stoi punkt Ice and Roll (Lodolandia), przyznał nawet, że tak dopracowanego konceptu street food’owego jeszcze nie widział. O marki dopytują dziś osoby z Australii czy Bahrajnu. Z Damianem Chmielowcem, Dyrektorem Rozwoju Sieci Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, których właścicielem jest Sweet Gallery Sp. z o.o. Sp. k., rozmawiamy o najtrudniejszych do zdobycia lokalizacjach, ofercie franczyzowej i planach na 2019 rok.


Cyprian Dominiak, dyrektor działu AV i DS w Statim Integrator: Przenikanie i łączenie technologii jest dziś niezwykle istotne

W Statim Integrator najważniejsza jest lojalność, która przyświeca firmie w każdym aspekcie prowadzenia biznesu. Z kolei poszukiwanie coraz to nowszych rozwiązań i śledzenie aktualnych trendów nieustannie stymuluje do rozwoju wykraczającego nie tylko poza granice Polski, ale i Europy. Dziś wielkoformatowe ekrany LED wdrożone przez Statim Integrator zajmują łączną powierzchnię ponad 2 000 m kw. i można je spotkać w całej Europie, a zaawansowane systemy informatyczne opracowane przez firmę trafiają nawet do Wenezueli. O zacieraniu się granic pomiędzy „branżami” i przenikaniu technologii rozmawiamy z Cyprianem Dominiakiem, dyrektorem działu AV i DS w Statim Integrator.


Dawid Pożoga, Marketing Lead Poland and Czech w Zalando: Zalando ustalowiło nowe standardy sprzedaży online

Zalando stawia na obsługę i zadowolenie klienta od samego początku swojej działalności, kiedy to Robert Gentz pojechał w Boże Narodzenie do jednego z klientów, aby osobiście dostarczyć mu zamówioną parę butów. Dzięki obranej strategii marka jest dziś dostępna w 17 europejskich krajach, a jej rekord to ponad 4 200 transakcji na minutę. O dynamicznym rozwoju branży e-commerce, rosnącej liczbie klientów robiących zakupy online i zmieniających się preferencjach konsumentów rozmawiamy z Dawidem Pożogą, Marketing Lead Poland and Czech w Zalando.


Arkadiusz Majewski, właściciel firmy RedBird, dystrybutora marki Saxx na Polskę: Mężczyźni zasługują na więcej


Tak jak kiedyś nazywano walkmenem każdy przenośny odtwarzacz, a adidasami każde sportowe buty, Arkadiusz Majewski, właściciel firmy RedBird, wyłącznego dystrybutora marki Saxx na Polskę, liczy, że w niedalekiej przyszłości klienci zamiast mówić o parze bokserek, będą mówili o parze saxxów, mając na myśli po prostu bieliznę. I choć bokserki marki Saxx to w chwili obecnej najdroższa męska bielizna na rynku, to jakość i innowacyjność oferowanych produktów ma podbić serca panów.


Scott Dwyer, COO Atrium European Real Estate Ltd.: Czerpiemy ze światowych trendów

Trzy lata temu rozpoczęła się przebudowa Atrium Promenada, flagowego obiektu w portfolio Atrium Poland Real Estate Management Sp. z o.o. Prace zakończyły się pod koniec ubiegłego roku i dziś obiekt nawiązuje swoją architekturą do najmodniejszych ulic handlowych najważniejszych europejskich miast mody – Paryża, Mediolanu, Londynu i Nowego Jorku. Zakupy splatają się tu z rozrywką, a samo miejsce kreuje dobre samopoczucie. Czerpiąc ze światowych trendów, pojawiających się na rynku innowacji, a także monitorując i zaspokajając zmieniające się oczekiwania i style spędzania wolnego czasu przez klientów, Atrium tworzy wspaniałe miejsca zlokalizowane w silnych ośrodkach miejskich. O centrach przyszłości rozmawiamy ze Scottem Dwyerem, COO Atrium European Real Estate Ltd.


Marcin Pabijanek, Prezes Zarządu Petram House Sp. z o.o.: Social estate otworzy w Polsce rynek crowdinvestingu nieruchomości

Potrzebujesz środków na kolejną inwestycję na rynku nieruchomości? A może chcesz w bezpieczny i skuteczny sposób pomnażać swój majątek? Rozwiązaniem jest finansowanie społecznościowe. W Polsce rusza platforma łącząca inwestorów i deweloperów z branży komercyjnej. O szczegółach projektu rozmawiamy z Marcinem Pabijankiem, Prezesem Zarządu Petram House Sp. z o.o.


Galerie i sieci handlowe przyjazne środowisku

Zachodzące zmiany klimatu są największym wyzwaniem dla ludzkości. Mimo że globalnie wzrost energetyki ze źródeł odnawialnych w ubiegłym roku był dwukrotnie wyższy niż energetyki opartej na paliwach kopalnych i atomie łącznie, to emisje gazów cieplarnianych wzrosły o 3 proc. Jednocześnie twarde dane wskazują, że jedynymi okresami, gdy emisje spadają i stan przyrody się poprawia, są kryzysy gospodarcze. Kiedy gospodarka spowalnia, ma to zbawienny wpływ na przyrodę. Niestety nieustannie dążymy do tego, by mieć więcej, lepiej i wygodniej. Na szczęście już dziś widać, że wielu z nas w różnych obszarach wykazuje wysoką świadomość i praktykuje samoograniczanie się. Najczęściej jest to widoczne w kwestii odżywiania. Unikamy cukru, tłuszczu palmowego i konsumowania ponad miarę. Wiele osób zrezygnowało z mięsa z powodów etycznych i środowiskowych. Aby jednak realnie wpływać na spowolnienie zmian klimatycznych powinniśmy przewartościować wszystkie sfery życia: pracę, sposoby spędzania wolnego czasu, wzorce konsumpcji, przemieszczanie się, korzystanie z różnych udogodnień. Zatem lepiej pójść do lasu na spacer niż do parku rozrywki. Lepiej spędzić wakacje na wsi niż lecieć samolotem na drugi koniec świata. Lepiej kupić jabłka zamiast bananów i awokado. Niezwykle istotną rolę w tych działaniach mają centra i sieci handlowe. IKEA ze swoją kampanią „Przyda się”, która pojawiła się przed Międzynarodowym Świętem Konsumpcji (Black Friday), zachęcała do ponownego wykorzystania posiadanych przedmiotów, a australijska galeria handlowa ma być pierwszą, która nie zostawia żadnego śladu węglowego. Czy w Polsce podobne działania mogą być realizowane na jeszcze większą skalę?


Wyprzedaże zgodne z prawem

Wyprzedaże. Czekają na nie klienci oraz sprzedawcy. Ci pierwsi mają okazję kupić towary po niższych cenach, z kolei drudzy – opróżnić magazyny i zrobić miejsce na nowe kolekcje. Wyprzedaże opanowały polskie sklepy stacjonarne i internetowe, stanowiąc istotny czynnik przyciągający konsumentów. Jakie są prawne ramy tego narzędzia sprzedaży, tłumaczy mec. Anna Gołębiowska, partner kancelarii GKR Legal.

Tagi: Magazyn Galerie Handlowe
Oceń artykuł:

Zobacz także

Magazyn Galerie Handlowe - luty 2019

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.