Marcowo-kwietniowe wydanie Magazynu Galerie Handlowe jest już dostępne! A w nim jak zawsze ciekawe rozmowy z kluczowymi przedstawicielami rynku m.in. z Przemysławem Lutkiewiczem, wiceprezesem zarządu LPP i Magdaleną Kowalewską, Country Managerem Operations, członkiem zarządu Immofinanz w Polsce. Ponadto zapytaliśmy ekspertów zrzeszonych w Radzie Programowej o ich receptę na skuteczną reklamę. Serdecznie polecamy!
Reserved to polska marka odzieżowa z międzynarodowymi planami rozwoju, która jest świadoma tego, że chcąc pojawiać się z ofertą szerzej w świecie, najpierw musi zaistnieć w świadomości zagranicznych klientów. Stąd otwarcie salonu na Oxford Street w Londynie. Na tak wymagającym rynku nie wystarczy się jedynie pojawić, aby przykuć uwagę klienta. Reserved postawiło więc na Kate Moss i Cindy Crawford. Budowanie rozpoznawalnego brandu to jedno, nie mniej ważna jest jednak odpowiednio zaaranżowana przestrzeń. O zagranicznej ekspansji marki i kolejnych wyzwaniach rozmawiamy z Przemysławem Lutkiewiczem, wiceprezesem zarządu LPP
Świat marketingu nieustannie się zmienia. W dobie nowoczesnych mediów społecznościowych, zautomatyzowanej techniki reklamowej i analiz dotyczących odbiorców postęp jest jeszcze bardziej widoczny. Rzeczywistość wirtualna (VR), sztuczna inteligencja, wyszukiwanie głosowe czy wirtualni doradcy (chatbot) coraz śmielej są wykorzystywane w marketingu. Z kolei umiejętny real-time marketing często wzbudza w klientach wiele pozytywnych emocji i sprawia, że o naszej marce może zrobić się naprawdę głośno. Wydaje się także, że marketing korzystający z influencerów będzie zyskiwał na popularności. Sprzyjać na pewno temu trendowi będą nowe aktualizacje Instagrama, które pozwalają robić zakupy poprzez klikanie na zdjęcia i video użytkowników, a także tworzyć swoje „listy marzeń”. Aby skutecznie dotrzeć do swoich klientów, marki muszą być na bieżąco ze wszelkimi zmianami i nowymi trendami, zwłaszcza że konsumenci stają się coraz bardziej rozważni i bardziej sceptycznie nastawieni wobec reklam, a mnogość kanałów komunikacji wbrew pozorom wcale nie ułatwia im tego zadania
Polska od lat jest dla Immofinanz jednym z kluczowych rynków. To tu działają 4 centra handlowe VIVO!, uwzględniając lubelskie Tarasy Zamkowe oraz 7 parków handlowych STOP SHOP. Firma w ujęciu globalnym, czyli na wszystkich rynkach, na których jest obecna, z roku na rok notuje zarówno wzrost wskaźnika odwiedzalności, jak i przychodów najemców. Magdalena Kowalewska, Country Manager Operations, członek zarządu Immofinanz w Polsce, upatruje sukcesu w ustandaryzowanych formatach, charakteryzujących się dobrą jakością w stosunku do ceny, a także rozpoznawalnością i ugruntowaną pozycją we wszystkich krajach
Już ponad 90 proc. zakupów w sieci jest poprzedzonych zapytaniem o rekomendacje w wyszukiwarce Google bądź na YouTube. Rozwija się też rynek zakupów mobilnych, a sprzedający coraz lepiej rozumieją, że brak odpowiednich aplikacji i niedostosowanie witryn do tego kanału oznacza znaczne straty. Dziś trzeba działać nie tylko wielokierunkowo, ale też w coraz bardziej złożonych systemach danych kanałów, które przez ostatnie lata mocno ewoluowały. Automatyzacja jest kluczem w rozumieniu marketingu przez najbliższe lata. Rozmawiamy z Krzysztofem Masłowskim, CEO & Co-founderem Verseo.
Polaków opanowała moda na pomaganie. Zarabiają więcej, więcej konsumują, lepiej się im powodzi, dlatego dużo chętniej się dzielą. Szczególnie, gdy trafiają na przejmujący apel, który chwyta za serce. Wówczas potrafią się wspaniale jednoczyć w konkretnym celu, angażować i działać ponad podziałami. Według Tomasza Bociana, pomysłodawcy i założyciela portalu UbraniaDoOddania.pl, żyjemy w czasach, w których bez zastanowienia i z przyjemnością kupujemy kubek kawy w popularnej kawiarni za 20 zł, więc darowiznę finansową na poziomie 10 zł traktujemy jako społeczny obowiązek, który nie obciąża naszego budżetu. Ponadto dzielenie się sprawia nam coraz większą radość i daje ogromną satysfakcję, a może przynieść też dodatkową korzyść, np. dbanie o środowisko
Stosowanie monitoringu wizyjnego w punktach takich jak: centra handlowe, restauracje i inne miejsca użyteczności publicznej jest podyktowane troską o zapewnienie bezpieczeństwa. Z doświadczenia wynika, że bardzo często sam fakt objęcia miejsca monitoringiem działa wystarczająco odstraszająco. Jego zapisy mogą stanowić także istotny dowód, służący wyjaśnieniu stanu faktycznego, w przypadku zaistnienia zdarzeń związanych z naruszeniem bezpieczeństwa, koniecznością zidentyfikowania ich uczestników czy odtworzenia przebiegu zdarzenia. Zapisy monitoringu zawierają dane osobowe w postaci wizerunku osób, bardzo często także tablic rejestracyjnych i numerów bocznych pojazdów. Które przepisy należy więc wziąć pod uwagę, aby prawidłowo stosować monitoring