Na rynku ukazał się właśnie najnowszy numer miesięcznika Galerie Handlowe. W Magazynie rozmawiamy z kluczowymi przedstawicielami branży retail, a eksperci zrzeszeni w Radzie Programowej udzielają swoich opinii na temat aktualnych trendów panujących na rynku pracy.
WISAG pochodzi z Niemiec i w swojej działalności hołduje przekonaniom o niemieckich markach: jest niezawodny, oferuje najwyższą jakość usług i posiada ugruntowaną pozycję. Każdą ofertę przygotowuje i realizuje w myśl zasady garnituru skrojonego na miarę. W swojej codziennej pracy opiera się na trzech głównych wartościach: szacunku, zaangażowaniu i różnorodności. O planach rozwoju i wpływie wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę na rynek zintegrowanych usług dedykowanych branży retail rozmawiamy z Tomaszem Raczyńskim, CEO WISAG Polska Sp. z.o.o.
Polski rynek pracy od dawna ma problemy, mimo że oficjalnie liczba osób bezrobotnych sukcesywnie spada: w czerwcu osiągnęła rekordowy poziom poniżej miliona osób, osiągając wartość 969 tys. osób. Jak wynika z szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia rejestrowanego zmniejszyła się w czerwcu do 5,9 proc. z 6,1 proc. w maju. Jeszcze rok temu wynosiła 7 proc. Pracy na rynku nie brakuje, ale okazuje się, że brakuje chętnych do pracy. Jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna” przytaczając dane GUS, w końcu I kwartału 2018 r. liczba wolnych miejsc pracy w firmach zatrudniających co najmniej jedną osobę przekroczyła 152 tys. Z badań firmy Work Service wynika, że problemy z zapełnieniem wakatów raportuje już ponad połowa krajowych przedsiębiorstw. Jak pisze „DGP” firma wskazuje, że mogłoby być o wiele gorzej, gdyby nie Ukraińcy, którzy przyjeżdżają do pracy do Polski. W tym wypadku dominuje jednak imigracja krótkookresowa, a bariera językowa nie pozwala im podjąć każdej pracy. Pewnym rozwiązaniem mogą okazać się nowe przepisy. Od września tego roku zostanie obniżona granica wieku i pracę będą mogły podjąć osoby, które ukończyły 15. rok życia. Przechodząc alejkami większości centrów handlowych możemy napotkać liczne ogłoszenia o pracę, wywieszone na witrynach sklepów.
Od wielu lat jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej. W latach 90. królowały magnetowidy, odtwarzacze płyt kompaktowych, a w biurach używaliśmy komputerów z wielkimi migającymi ekranami. Dziś praktycznie wszystko mamy w jednym, małym urządzeniu mobilnym, mieszczącym się w kieszeni. MediaMarkt jest prekursorem nowoczesnej dystrybucji elektroniki użytkowej w Polsce, który wyznaczył standardy dla polskiego rynku. Z Marcinem Rosati, CEO MediaMarktSaturn Polska, rozmawiamy o potrzebach dzisiejszych klientów.
5.10.15. istnieje na rynku nieustannie od 25 lat. W tym czasie rynek odzieży dziecięcej intensywnie się rozwinął, pojawiły się też liczni nowi konkurenci i nowe formaty sprzedaży. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, aktywnym inwestowaniu w marketing i najnowsze rozwiązania technologiczne, a także dużym zaangażowaniu w budowę sieci sklepów franczyzowych, 5.10.15. zapewnił sobie w świadomości klientów pozycję lidera. Jak dziś żartuje Marek Czupryna, Prezes Zarządu Komex S.A. znajomość brandu 5.10.15. jest nieproporcjonalnie wyższa od wymaganej inwestycji w otwarcie własnego sklepu
Przez ostatnie 25 lat Polska przeszła prawdziwą gastronomiczną rewolucję, od barów mlecznych, budek z zapiekankami, przez dostępne dla nielicznych restauracje hotelowe, do bogactwa konceptów, marek i celebracji smaków z całego świata. Gastronomia stała się egalitarna – niemal każdy może sobie na nią pozwolić i znaleźć coś skrojonego pod swój gust czy zasobność kieszeni. Co więcej, można nie tylko smakować różnych kuchni, ale też zdecydować się na otwarcie własnej restauracji z wybranej kuchni świata w ramach systemu franczyzowego oferowanego przez Sfinksa. Jak zapewnia Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska, właścicielem może zostać zarówno osoba prywatna, jak i właściciel centrum handlowego. I wcale nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii
Wycofanie się z rynku delikatesów Alma i sprzedaż poznańskiej sieci Piotr i Paweł to obraz dzisiejszego rynku spożywczego. Oba formaty były nastawione na klienta wymagającego, które reprezentowały segment tzw. delikatesów premium, stworzonych z myślą o świadomych konsumentach, gotowych zapłacić więcej za produkt dobrej jakości i za szeroki wybór. Oczekiwania konsumentów jednak się zmieniły. Dziś liczą się koncepty pozwalające zaoszczędzić czas, oferując klientom szybkość i wygodę zakupów, gotowe produkty oraz szeroki asortyment w dobrych cenach. SPAR doskonale odpowiada na współczesne potrzeby rynku i jak twierdzi Leszek Bać, Prezes Spar Polska, plan oparty na rozwoju segmentów, które w ostatnich latach wykazują największą dynamikę wzrostu, jest kluczem do sukcesu
Zgłoszenie do programu lojalnościowego, reklamacja, zamówienie dostawy do domu... Konsumenci bardzo często powierzają pracownikom sklepów i punktów usługowych swoje dane osobowe. Tymczasem na pytanie o czas przechowywania tych informacji w firmowych bazach większość sprzedawców nie jest w stanie udzielić klientowi rzetelnej odpowiedzi