Magazyn Galerie Handlowe - październik 2018

2018-10-09 | 08:05

Na rynku ukazał się właśnie najnowszy numer miesięcznika Galerie Handlowe. W Magazynie rozmawiamy z kluczowymi przedstawicielami branży retail, a eksperci zrzeszeni w Radzie Programowej udzielają swoich opinii na temat aktualnych trendów panujących na rynku pracy.


Tomasz Raczyński, CEO WISAG Polska Sp. z.o.o.: Niemiecka jakość i polska różnorodność

WISAG pochodzi z Niemiec i w swojej działalności hołduje przekonaniom o niemieckich markach: jest niezawodny, oferuje najwyższą jakość usług i posiada ugruntowaną pozycję. Każdą ofertę przygotowuje i realizuje w myśl zasady garnituru skrojonego na miarę. W swojej codziennej pracy opiera się na trzech głównych wartościach: szacunku, zaangażowaniu i różnorodności. O planach rozwoju i wpływie wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę na rynek zintegrowanych usług dedykowanych branży retail rozmawiamy z Tomaszem Raczyńskim, CEO WISAG Polska Sp. z.o.o.


Rynek pracy w centrach handlowych


Polski rynek pracy od dawna ma problemy, mimo że oficjalnie liczba osób bezrobotnych sukcesywnie spada: w czerwcu osiągnęła rekordowy poziom poniżej miliona osób, osiągając wartość 969 tys. osób. Jak wynika z szacunków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia rejestrowanego zmniejszyła się w czerwcu do 5,9 proc. z 6,1 proc. w maju. Jeszcze rok temu wynosiła 7 proc. Pracy na rynku nie brakuje, ale okazuje się, że brakuje chętnych do pracy. Jak podaje „Dziennik Gazeta Prawna” przytaczając dane GUS, w końcu I kwartału 2018 r. liczba wolnych miejsc pracy w firmach zatrudniających co najmniej jedną osobę przekroczyła 152 tys. Z badań firmy Work Service wynika, że problemy z zapełnieniem wakatów raportuje już ponad połowa krajowych przedsiębiorstw. Jak pisze „DGP” firma wskazuje, że mogłoby być o wiele gorzej, gdyby nie Ukraińcy, którzy przyjeżdżają do pracy do Polski. W tym wypadku dominuje jednak imigracja krótkookresowa, a bariera językowa nie pozwala im podjąć każdej pracy. Pewnym rozwiązaniem mogą okazać się nowe przepisy. Od września tego roku zostanie obniżona granica wieku i pracę będą mogły podjąć osoby, które ukończyły 15. rok życia. Przechodząc alejkami większości centrów handlowych możemy napotkać liczne ogłoszenia o pracę, wywieszone na witrynach sklepów.


Marcin Rosati, CEO MediaMarktSaturn PolskaMedia Markt jest zakorzeniony w świadomości Polaków


Od wielu lat jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej. W latach 90. królowały magnetowidy, odtwarzacze płyt kompaktowych, a w biurach używaliśmy komputerów z wielkimi migającymi ekranami. Dziś praktycznie wszystko mamy w jednym, małym urządzeniu mobilnym, mieszczącym się w kieszeni. MediaMarkt jest prekursorem nowoczesnej dystrybucji elektroniki użytkowej w Polsce, który wyznaczył standardy dla polskiego rynku. Z Marcinem Rosati, CEO MediaMarktSaturn Polska, rozmawiamy o potrzebach dzisiejszych klientów.


Marek Czupryna, Prezes Zarządu Komex S.A.: Zadowolony Klient staje się ambasadorem naszej marki


5.10.15. istnieje na rynku nieustannie od 25 lat. W tym czasie rynek odzieży dziecięcej intensywnie się rozwinął, pojawiły się też liczni nowi konkurenci i nowe formaty sprzedaży. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, aktywnym inwestowaniu w marketing i najnowsze rozwiązania technologiczne, a także dużym zaangażowaniu w budowę sieci sklepów franczyzowych, 5.10.15. zapewnił sobie w świadomości klientów pozycję lidera. Jak dziś żartuje Marek Czupryna, Prezes Zarządu Komex S.A. znajomość brandu 5.10.15. jest nieproporcjonalnie wyższa od wymaganej inwestycji w otwarcie własnego sklepu


Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska: Gastronomia stała się egalitarna


Przez ostatnie 25 lat Polska przeszła prawdziwą gastronomiczną rewolucję, od barów mlecznych, budek z zapiekankami, przez dostępne dla nielicznych restauracje hotelowe, do bogactwa konceptów, marek i celebracji smaków z całego świata. Gastronomia stała się egalitarna – niemal każdy może sobie na nią pozwolić i znaleźć coś skrojonego pod swój gust czy zasobność kieszeni. Co więcej, można nie tylko smakować różnych kuchni, ale też zdecydować się na otwarcie własnej restauracji z wybranej kuchni świata w ramach systemu franczyzowego oferowanego przez Sfinksa. Jak zapewnia Sylwester Cacek, Prezes Zarządu Sfinks Polska, właścicielem może zostać zarówno osoba prywatna, jak i właściciel centrum handlowego. I wcale nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii


Leszek Bać, Prezes Spar Polska: Wszyscy korzystamy na wzajemnej współpracy


Wycofanie się z rynku delikatesów Alma i sprzedaż poznańskiej sieci Piotr i Paweł to obraz dzisiejszego rynku spożywczego. Oba formaty były nastawione na klienta wymagającego, które reprezentowały segment tzw. delikatesów premium, stworzonych z myślą o świadomych konsumentach, gotowych zapłacić więcej za produkt dobrej jakości i za szeroki wybór. Oczekiwania konsumentów jednak się zmieniły. Dziś liczą się koncepty pozwalające zaoszczędzić czas, oferując klientom szybkość i wygodę zakupów, gotowe produkty oraz szeroki asortyment w dobrych cenach. SPAR doskonale odpowiada na współczesne potrzeby rynku i jak twierdzi Leszek Bać, Prezes Spar Polska, plan oparty na rozwoju segmentów, które w ostatnich latach wykazują największą dynamikę wzrostu, jest kluczem do sukcesu


Ochrona danych osobowych - 6 miesięcy po wejściu w życie


Zgłoszenie do programu lojalnościowego, reklamacja, zamówienie dostawy do domu... Konsumenci bardzo często powierzają pracownikom sklepów i punktów usługowych swoje dane osobowe. Tymczasem na pytanie o czas przechowywania tych informacji w firmowych bazach większość sprzedawców nie jest w stanie udzielić klientowi rzetelnej odpowiedzi


Zobacz inne wywiady w Magazynie Galerie Handlowe


Zapytaj o wywiad w miesięczniku


Zobacz rocznik - Shopping Mall Marketing 2018


Poznaj stałych uczestników Magazynu GH


Tagi: Magazyn Galerie Handlowe
Oceń artykuł:

Magazyn Galerie Handlowe - październik 2018

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.