Oferta gastronomiczna Galerii Jurajskiej wzbogaciła się właśnie o największą w Polsce sieć spagheterii.
To już drugie w ostatnich trzech miesiącach otwarcie w segmencie gastronomii Galerii Jurajskiej. Dynamicznie rozwijająca się sieć spahgeterii Makarun, właśnie zadebiutowała ze swoim lokalem w największej częstochowskiej galerii, zasilając tamtejszą ofertę restauracji i kawiarni.
Nowy najemca zajął lokal o powierzchni 42 m kw., znajdujący się przy strefie food court. W menu restauracji znaleźć można przede wszystkim makarony z różnymi sosami m.in. bolognese, śmietanowym czy orientalnym. Lokal ma także przygotowaną ofertę dla wegan i wegetarian.
Marka, obecna na rynku od ponad 7 lat, w Polsce ma już 30 restauracji. Zlokalizowane są one zarówno przy popularnych ulicach, jak i w biurowcach. W ostatnich latach Makarun rozwija także sieć restauracji w centrach handlowych. Lokal pod szyldem Makarun można znaleźć także m.in. w Dubaju w The Point Mall.
- Makarun idealnie wpasowuje się w naszą strategię rozwoju oferty gastronomicznej. To świeży i zyskujący na popularności koncept, oferujący ciekawe menu, wpasowujące się w kulinarne gusta Polaków. Marka także wpasowuje się w nasz kulinarny tenant mix, dopełniając go flagowymi daniami kuchni włoskiej
- mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.
Makarun to już 18 lokal gastronomiczny w częstochowskiej galerii. Oprócz niego znajdziemy tutaj także restauracje m.in. McDonald's, KFC, Bobby Burger, Bon Apetito, Pasibus, Pizza Hut, Strefa Sushi, Woking Oriental, Doner Kebab oraz Mihiderka. Wśród kawiarni znaleźć można lokale m.in. Grycan, Costa Coffee i Consoni.
- Oferta gastronomiczna jaką stworzyliśmy i którą dalej dopełniamy jest odpowiedzią na panujące dziś na rynku trendy związane z tą częścią tenant mixu. To również oferta, która odpowiada potrzebom lokalnego rynku. Ten oczekuje od nas zarówno doskonale znanych sieci gastronomicznych, jak również świeżego spojrzenia, a więc wyjścia poza tradycyjny schemat oferty food court'u - mówi Borecka-Suda.
- Dzięki temu podejściu w ofercie gastronomicznej można znaleźć zarówno popularne, amerykańskie restauracje fast food, jak również młode, świetnie przyjmujące się na rynku koncepty gastronomiczne wywodzące się chociażby ze street foodu. Nie brakuje także najpopularniejszych dziś kuchni świata np. azjatyckiej czy bliskowschodniej oraz lokali z kuchnią roślinną - dodaje.
Jak podkreśla Anna Borecka-Suda, ten kierunek będzie umacniany. - Uważnie śledzimy trendy rynkowe związane z rozwojem segmentu gastronomii. Przyglądamy się nowym markom i konceptom, wyławiając z rynku te, które wpasowują się w nasz food court. Staramy się przy tym być otwarci, zwłaszcza na nowe spojrzenie na gastronomię, zapewniając tym samym naszym klientom unikalną ofertę - mówi.
Ta oferta jest jednym z fundamentów kompleksowej oferty atrakcji czasu wolnego. Oprócz lokali gastronomicznych składa się na nią dziś także 8-salowe kino, mający 500 m kw. park rozrywki Bajkowy Labirynt, a także fitness club Calypso. Dopełniają ją atrakcje poza handlowe, w tym mające 8,5 tys. m kw. Bulwary Jurajskie z dwoma placami zabaw.