Fashion Pact to inicjatywa zrzeszająca łącznie 56 firm, których celem jest zminimalizowanie wpływu przemysłu włókienniczego i modowego na środowisko, skupiając się na trzech obszarach: klimacie, bioróżnorodności oraz oceanach. Firma podpisała zobowiązanie razem z 23 innymi przedsiębiorstwami z przemysłu włókienniczego i modowego.
MANGO, dążąc do prowadzenia proekologicznej produkcji, dołączyło do Fashion Pact: globalnej koalicji, której celem jest promowanie zrównoważenia środowiskowego w sektorze włókienniczym i modowym. Firma była jednym z 24 sygnatariuszy, którzy dołączyli do tego globalnego paktu, zrzeszającego już 56 spółek i 250 marek. Podpisanie paktu wpisuje się w dążenie MANGO do ustanowienia zrównoważonej produkcji ubrań jako jednego z filarów swojej strategii.
Fashion Pact będzie dyktować nam działania, które mamy zamiar zrealizować w nadchodzących latach, w związku z nabytymi za jego sprawą zobowiązaniami. To pozwoli nam wspólnie dokonywać postępów w kwestii ekologicznej produkcji, z korzyścią dla całego przemysłu
— wyjaśniła Beatriz Bayo, dyrektor ds. CSR w Mango.
Ten globalny pakt zobowiązuje wszystkich sygnatariuszy do wspólnej pracy na rzecz zminimalizowania wpływu przemysłu włókienniczego i modowego na środowisko, skupiając się przy tym na trzech obszarach: walce ze zmianą klimatu, ochronie bioróżnorodności oraz ochronie oceanów.
Pierwsze spotkanie nowych członków Fashion Pact odbyło się w Paryżu. Debata skupiła się na organizacji zadań do zrealizowania, a także sposobach przełożenia podjętych zobowiązań na praktyczne cele. Po spotkaniu francuska wiceminister ds. ekologii, Brune Poirson, dołączyła do gremium, aby pogratulować firmom za ich pracę oraz podjęte zobowiązania.