Mango notuje wzrost sprzedaży w 2018 roku

2019-08-13 | 14:00

MANGO/MNG Holding zamknął rok 2018 ze wzrostem sprzedaży wynoszącym 40 milionów euro, osiągając łączny zysk w wysokości 2233 milionów euro. Liczba ta stanowi wzrost o 1,8% w porównaniu do 2017 roku. Zwiększenie obrotów w połączeniu z mniejszym wpływem z wyprzedaży i promocji pozwolił firmie na skok marży brutto o dwa i pół punktu – do 58,5%. Ów wzrost w wysokości 78 milionów euro przenosi się na wszystkie marginesy rachunku zysków i strat. Grupa osiągnęła także zrównoważony wynik operacyjny (próg rentowności), a jej wartość EBITDA wyniosła 135 milionów euro, czyli o 17% więcej niż w poprzednim roku. Firma odnotowała również wzrost zysku brutto o 36%, a po zaksięgowaniu podatków, wynik netto był ujemny i wyniósł minus 35 mln euro.

W 2018 roku, w skomplikowanym otoczeniu i przy pełnej transformacji branży modowej, klienci docenili nasze kolekcje i udało nam się zwiększyć sprzedaż, co nie miało miejsca w latach poprzednich. Dzięki temu osiągnęliśmy zrównoważony wynik operacyjny, a nasza wartość EBITDA wzrosła, co z kolei pozwoli nam wypełnić nasz plan strategiczny, a także kontynuować redukcję zadłużenia i kosztów finansowych 

- mówi Toni Ruiz, dyrektor generalny MANGO.

W ciągu ostatnich dwóch lat MANGO zmniejszyło o połowę zadłużenie finansowe netto z 617 milionów euro do 315 milionów. Zeszłoroczna redukcja wyniosła 100 milionów euro. Ponadto w grudniu 2018 roku, firma podpisała umowę refinansowania o ważności do 2023 roku, która oferuje znacznie wygodniejsze warunki spłaty.

W kwestii fakturowania międzynarodowa działalność firmy utrzymała się na poziomie 77% sprzedaży. Linie biznesowe Man, Kids i Violeta odpowiadały za 18% sprzedaży. Zgodnie ze stwierdzeniem Toniego Ruiza:

Tendencja wzrostu sprzedaży Mango utrzymała się w pierwszej połowie 2019 roku, przy jednoczesnym wzroście o ponad 50 mln w porównaniu z analogicznym okresem z 2018 roku. Są to bez wątpienia doskonałe wieści

- mówi Toni Ruiz, dyrektor generalny MANGO.

Sprzedaż online wzrosła szybciej niż oczekiwano, osiągając przyrost 20%

To właśnie w sprzedaży online Mango odnotowało najszybszy wzrost, przekraczając nawet swoje własne prognozy. W 2018 roku sprzedaż wzrosła bowiem o 31%, osiągając wartość 445 mln euro, co stanowiło 20% całkowitego obrotu. Mango miało w planach osiągnąć tę wartość do końca 2020 roku, a obecnie, po zrewidowaniu swoich celów finansowych, planuje wygenerować 25% w 2019 roku i 30% w 2020.

MANGO działa w 110 krajach i prowadzi sprzedaż online w ponad 80 z nich. Po otwarciu sklepu internetowego na Ukrainie, marka pracuje nad wejściem na nowe rynki zgodnie ze swoją strategią „omnichannel”, tym samym chcąc zapewnić sobie obecność we wszystkich krajach, w których ma już sklepy fizyczne.  

Aby sprostać wymaganiom sprzedaży internetowej, grupa dysponuje ośmioma hurtowniami logistycznymi na całym świecie. We wrześniu grono to powiększy się do dziewięciu wraz z otwarciem nowej placówki logistycznej w Meksyku.

W trakcie 2018 roku wprowadzano ciągłe ulepszenia w nawigacji i użyteczności platformy e-commerce, kładąc przy tym nacisk na postęp w personalizacji treści i komunikacji zgodnie z preferencjami każdego użytkownika. Nadal wdrażane są projekty „omnichannel”, wśród których wyróżnia się usługa Click and Collect (wykorzystująca własne zapasy sklepu), która jest już dostępna w 4 krajach, a także implementacja pilotażowego programu Ship from Store (zamówienie online spedytowane wprost ze sklepu fizycznego) w Londynie. Uruchomiono także projekty innowacji cyfrowych, takie jak Fashion Assistant, który jest wyszukiwarką produktów opartą na technologii rozpoznawaniu obrazów oraz sztucznej inteligencji.

W 2018 roku strona internetowa MANGO odnotowała ponad 555 milionów wizyt, co stanowi wzrost o ponad 24% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów osiągnęły wynik 54% całości sprzedaży. Aplikacja MANGO osiągnęła 3 miliony pobrań i zarejestrowała ponad 2 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie, czyli o 27% więcej niż rok temu.

Firma posiada 25 milionów obserwujących na profilach w sieciach społecznościowych, przy czym Instagram odnotowuje największą liczbę followersów, którzy stanowią ponad 11 milionów użytkowników.

Nowy zespół zarządzający i transformacja cyfrowa

Po nominacji na stanowisko dyrektora generalnego MANGO w listopadzie ubiegłego roku, Toni Ruiz powołał nową radę zarządu złożoną z 10 menedżerów, z których połowa pochodziła spoza firmy. Powyższy organ zarządzający jest odpowiedzialny za wprowadzenie planu strategicznego za sprawą głębokiej cyfrowej transformacji firmy.

Naszą misją jest przyspieszenie cyfrowej transformacji MANGO, w związku z czym w ciągu ostatnich dwóch lat zainwestowaliśmy ponad 75 milionów euro w projekty rozwijające ten obszar

- mówi Toni Ruiz, dyrektor generalny MANGO.

Łączna wartość inwestycji firmy w 2018 roku wyniosła 57 milionów euro.

Kluczowym elementem w ramach procesu transformacji jest nowe centrum, które MANGO otworzyło w dzielnicy 22@ w Barcelonie. Marka planuje skoncentrować w nim stu inżynierów o profilu technologicznym, aby zapewnić poprawną implementację celów biznesu internetowego, a także opracowanie projektów omnichannel zaplanowanych na nadchodzące lata.

Część inwestycji technologicznej została poświęcona uruchomieniu Mango likes you, nowego klubu lojalnościowego, wprowadzonego na rynek Hiszpański i Francuski wiosną tego roku. Dotychczasowe wyniki przekraczają początkowe oczekiwania, a program liczy już ponad milion aktywnych klientów. Dzięki tej aktywności firma chce zacieśnić swoją więź z klientami oraz ma nadzieję zoptymalizować wszystkie inicjatywy opracowane przez Dział Obsługi Klienta.

Obszar sprzedaży utrzymuje się na stabilnym poziomie

Na przestrzeni roku 2018 firma MANGO kontynuowała reorganizację swoich sklepów, dostosowując je do nowych potrzeb, przy czym obszar sprzedaży utrzymał się na bardzo stabilnym poziomie. W wartościach bezwzględnych firma zakończyła rok z powierzchnią sprzedażową wynoszącą 817 000 m2, czyli o 4000 m2 większą niż w 2017 roku. Łączna liczba sklepów wyniosła 2233, czyli o siedem mniej niż w roku poprzednim. Podobną ewolucję szacuje się na rok 2019.

W pierwszej połowie 2019 roku MANGO ogłosiło także współprace z partnerami biznesowymi na rynku Chińskim (Hangzhou Jingzhe Clothing), Kanadyjskim (Hudson's Bay) oraz w Stanach Zjednoczonych (Macy's), które przewidują zarówno sprzedaż online za pośrednictwem swoich portali, jak i otwarcie fizycznych punktów sprzedaży w tych krajach.

Tagi: Mango Toni Ruiz
Oceń artykuł:

Źródło: Mango

Mango notuje wzrost sprzedaży w 2018 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.