Marcowe obroty Jurajskiej na mocnym plusie

2018-04-25 | 15:04

Rosną obroty najemców Galerii Jurajskiej. W marcu to największe w Częstochowie centrum handlowe zanotowało po raz kolejny w ciągu ostatniego roku rekordowy wynik sprzedaży.

Marcowe obroty w górę. Kwartalne też
Obroty Galerii Jurajskiej po raz kolejny na mocnym plusie. Tylko w marcu sklepy w galerii zanotował wzrost sprzedaży aż o 4 proc., w porównaniu z tym samym miesiącem przed rokiem. Pod względem obrotów bardzo dobrze wypadł także cały I-kwartał 2018 roku. W okresie od stycznia do marca obroty Jurajskiej wzrosły o 6,1 proc.

- Najemcy z każdej branży notują dziś u nas stały wzrost obrotów. Bardzo dobre wyniki osiągają m.in. sklepy z ubraniami,  butami i dodatkami, biżuterią, a także restauracje, punkty usługowe, kino czy sklepy z wyposażeniem wnętrz. Dobra passa nie omija żadnego z segmentów naszej oferty

– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Ciekawie wypadają także pierwsze wyniki galerii po wejściu w życie ustawy o zakazie handlu w niedzielę i święta. – Póki co możemy ostrożnie ocenić tylko marzec, na głębsze analizy przyjdzie jeszcze pora. W naszym przypadku w marcu obroty utrzymały swoją tendencję wzrostową. Musimy jednak mieć na uwadze fakt, że sprzedaż mocno nakręciły m.in. zakupy świąteczne i nowe kolekcje w sklepach. Widzimy także, że ruch zaczyna z niedziel rozkładać się także na inne dni tygodnia, zwłaszcza na sobotę i poniedziałek. Ta zmiana spowodowała, że w marcu wzrosła nam dzienna liczba odwiedzin do średniego poziomu 18 tys. klientów – mówi Roman Bugajczyk.

Klienci nakręcają sprzedaż
Rosnąca liczba klientów to jeden z kluczowych czynników wpływający na mocne obroty. Tylko od początku 2018 roku galerię odwiedziło już ponad 1,6 miliona klientów, aż o 100 tys. więcej niż przed rokiem. Rekordowy był także ubiegły rok. W 2017 galerię odwiedziło blisko 7 milionów klientów.

- Liczba klientów systematycznie wzrasta. Rośnie także lojalność wobec marki galerii. Mamy już stałe, liczne grono klientów, którzy robią u nas zakupy nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie wciąż poszerzamy zasięg oddziaływania, dzięki czemu wzrasta nam grono klientów z miast ościennych. W zasięgu oddziaływania galerii jest dziś nawet 1,49 miliona osób

– mówi Roman Bugajczyk.

Dobrze dopasowana oferta
Ale nie tylko wysoka frekwencja nakręca obroty. Także z sukcesem prowadzona rekomercjalizacji. – Wciąż pracujemy nad rozwojem oferty.  Z jednej strony poszerzamy portfolio nowych najemców, zapraszając do współpracy marki krajowe i zagraniczne, z drugiej strony dotychczasowi najemcy inwestują w galerii, powiększając lub modernizując swoje lokale. Na taki ruch wciągu ostatnich 2 lat zdecydowało się aż 30 najemców! – mówi Bugajczyk.

To sprawia, że sama oferta galerii, skupiona dziś na modzie, staje się jeszcze atrakcyjniejsza dla klientów i zdecydowanie bardziej konkurencyjna. Nie bez znaczenia jest także fakt, że najbliższe, duże centra handlowe oddalone są od Częstochowy o ok. 90 km. – Mamy dziś na rynku bardzo solidną pozycję, która umacnia się z każdym rokiem. Fakt, że oferta jest coraz ciekawsza dla lokalnego rynku sprawia, że nasi klienci nie mają już dylematu, czy wybrać się na zakupy do Katowic, Łodzi czy do Częstochowy. Zostają w Częstochowie, bo wszystkie pożądane marki maja pod ręką – mówi.

Opakowanie jest istotne
Na dobrą sprzedaż w Jurajskiej wpływ ma nie tylko dobrze skomponowana i rozwijana oferta, ale także ostatnie inwestycje galerii, które podniosły komfort robienia zakupów, wprowadzając szereg udogodnień. Galeria zainwestowała m.in. w system oznaczeń ułatwiający poruszanie się po pasażu i zmodernizowała toalety  (stworzono m.in. toaletę rodzinną) oraz strefę restauracyjną.  Pojawiły się także nowe strefy relaksu, w tym strefa z przyłączami umożlwiającymi ładowanie urządzeń mobilnych oraz strefa dydaktyczno-wypoczynkowa z akwariami. Klienci zyskali także dostęp do bezpłatnego wi-fi.

W centrum handlowym wdrożono także najnowocześniejszy w Polsce system zarządzania parkingiem z aplikacją umożliwiającą m.in. odszukanie samochodu na parkingu i sprawdzenie dostępności miejsc parkingowych. Pojawiły się także dodatkowe parkingi – dla rowerzystów i motocyklistów, a także stacja naprawcza dla rowerów. Obecnie w galerii trwają prace modernizacyjne wejścia głównego, a na ukończeniu są bulwary Warty, czyli tereny zielone przy galerii.

- Zakupy w Jurajskiej są dziś bardzo wygodne, co zachęca do częstych wizyt oraz buduje lojalność klienta. Ciekawie zaaranżowana przestrzeń przyciąga także nowych klientów. To z kolei przekłada się na obroty naszych najemców, którzy mogą działać w otoczeniu świadomie rozwijanym, z myślą o kliencie, ale także z myślą o efektywnej sprzedaży. Mamy także na uwadze to, że klienci oczekują dziś od galerii pozytywnego doświadczenia zakupowego. Inwestycje zapewniają mu je – mówi Roman Bugajczyk.

Tagi: Częstochowa Galeria Jurajska GTC Roman Bugajczyk Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

zobacz więcej informacji o: Galeria Jurajska

Zobacz także

Marcowe obroty Jurajskiej na mocnym plusie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.