W zakładzie w Olsztynku, w którym powstają m.in. soki Kubuś, sfinalizowano inwestycje o wartości 170 mln zł. Nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne pozwolą firmie umocnić się na pozycji lidera producentów soków, nektarów i napojów w Polsce. Przyczyni się to także do wzbogacenia lokalnego rynku pracy – w nowym kompleksie zatrudnienie znalazło aż 70 osób.
Od 1996 roku Maspex zainwestował w rozwój produkcji, zaplecza surowcowego i logistyki w Olsztynku ponad 625 mln zł. Dzięki temu zakład rocznie skupuje 100 tys. ton owoców i warzyw od polskich dostawców, posiada w swoich magazynach łącznie 50 tys. miejsc paletowych i jest w stanie produkować 11-krotnie więcej, niż w 1996 roku.
W dniu 20 czerwca br. zakład Tymbark w Olsztynku należący do Grupy Maspex, otworzył nowoczesny kompleks produkcyjno-magazynowy wraz z całą infrastrukturą techniczną o łącznej powierzchni 22 tys. mkw. W nowej hali produkcyjnej zostały zainstalowane trzy nowoczesne linie produkcyjne m.in. do produkcji soków oraz wody. Całkowicie zautomatyzowane centrum logistyczne pomieści na 13 poziomach składowania 30 tys. palet. Wartość inwestycji wyniosła 170 mln zł.
Od 1996 roku, czyli od wejścia zakładu w Olsztynku w skład Grupy Maspex, firma zainwestowała łącznie ponad 625 mln zł w rozbudowę zaplecza produkcyjno-logistycznego i surowcowego. Dzięki temu zakład w Olsztynku może obecnie produkować 11-krotnie więcej, a w swoich magazynach posiada łącznie 50 tys. miejsc paletowych.
Rocznie Tymbark w Olsztynku skupuje od polskich dostawców ponad 100 tys. ton owoców i warzyw (przede wszystkim marchew, jabłka, pomidory oraz truskawki), co stanowi aż 1/3 możliwości skupowych całej Grupy, która prowadzi skup również w zakładach w Tymbarku i Łowiczu. Od 1996 roku możliwości zakładu w Olsztynku w zakresie przetwórstwa powiększyły się 5–krotnie.
Produkowana w zakładzie marka Kubuś jest liderem w kategorii soków przecierowych w Polsce z udziałem 74% (źródło: Maspex za Nielsen, MAT kwiecień 2018, Total Poland, bez PL, wartościowo), a także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Łącznie trafia do 30 krajów na świecie. W jej portfolio znajduje się aż 60 pozycji towarowych – soków, napojów, wody oraz musów.