Maxi Zoo Polska to najpopularniejsza sieć sklepów stacjonarnych z produktami dla zwierząt, należąca do międzynarodowej Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich. Oferta i filozofia firmy skupia się na zaspokojeniu potrzeb naszych pupili. Od momentu swojego debiutu na polskim rynku w 2012 roku Maxi Zoo nieprzerwanie rozwija swoją działalność, zdobywając zaufanie coraz szerszej rzeszy klientów. Dowodem tego jest otrzymany w grudniu po raz siódmy tytuł „Najlepszy Sklep Stacjonarny” w konkursie Top For Dog 2021.
W sklepach sieci Maxi Zoo nie sprzedaje się zwierząt. Firma uważa, że choć powierzchnia jej sklepów jest największa wśród sklepów dla zwierząt w Polsce, to jednak nadal jest niewystraczająca aby móc zwierzętom zapewnić warunki odpowiednie do ich gatunku, które byłyby zbliżone do warunków panujących w naturze. Za to do sklepów Maxi Zoo można przyjść na zakupy ze swoim podopiecznym, co szczególnie ułatwia wybór różnego rodzaju wyposażenia. Oferta sklepów jest niebagatelna – można w nich znaleźć ponad 6000 produktów w atrakcyjnych cenach oraz regularnie organizowane są dodatkowe promocje.
Pierwszy sklep Maxi Zoo w Polsce otworzył się 17 października 2012 roku w centrum handlowym przy ulicy Jutrzenki w Warszawie. Była to historyczna data dla wszystkich przyjaciół zwierząt w Polsce. Był to pierwszy tak duży sklep dla zwierząt na teranie naszego kraju (ponad 500 m2). Pod koniec marca 2021 roku sieć otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa, a na początku grudnia tego roku – 60. – w Lublinie, w Parku Handlowym obok Kauflandu, położonym zaraz przy Galerii Orkana. To jednak nie koniec – w rok 2022 Maxi Zoo wejdzie z 63 sklepami, umacniając tym samym pozycję lidera.
Przyczyn tak dynamicznego rozwoju Maxi Zoo jest kilka, najważniejsze z nich to precyzyjnie opracowana i konsekwentnie wdrażana strategia rozwoju oraz szeroki asortyment dostępny w sklepach stacjonarnych „od ręki” oraz wiedza pracowników, co buduje grono lojalnych klientów.
- Otwarcie sześćdziesiątego sklepu to dla naszej firmy ważna chwila. Rozwój naszej sieci odbywa się zgodnie z planem – nie zahamowała go pandemia i rosnące ceny na rynku budowalnym. Jesteśmy firmą zorientowaną na klienta, dzięki czemu na bieżąco śledzimy ich potrzeby i możemy się do nich dostosowywać. Pomimo, że działamy w świecie VUCA, dajemy naszym pracownikom poczucie bezpieczeństwa – zatrudniamy na umowę o pracę bez okresu próbnego. Obecnie 80 procent naszych sklepów znajduje się w parkach handlowych, a pozostałe w galeriach i na razie nie planujemy zmieniać tych proporcji. Testujemy obecnie mniejsze formaty, położone w centrach lub w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Sprawdzamy, jak to rozwiązanie się przyjmie i czy włączymy je do dalszych planów rozwoju naszej sieci
– powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Jak szacuje Euromonitor International, całkowita sprzedaż artykułów dla zwierząt wyniesie w 2021 roku 3,9-4,3 miliardów złotych. Od wielu lat sukcesywnie wykazuje ona tendencję wzrostową. W Polsce około 80 procent wydatków na zwierzęta domowe stanowi podstawowa karma, ale ze względu na coraz częstsze traktowanie zwierząt jak członków rodziny, coraz szybciej wzrasta zainteresowanie akcesoriami i wszelkiego rodzaju usługami (szkoleniowymi, groomerskimi, weterynaryjnymi, ubezpieczeniowymi itd.).
– Choć przez te lata rynek produktów dla zwierząt znacznie się zmienił, to niezmiennie ważna jest jakość i ceny oferowanych przez nas produktów, a także wiedza, którą chętnie dzielą się nasi pracownicy. To co nas wyróżnia, to niezaprzeczalna miłość do zwierząt całego naszego zespołu. Myślę, że nasi klienci to wyczuwają i jest to jeden z czynników, który przyciąga do nas opiekunów zwierząt – podkreślił Wojciech Kamiński.
W dziewiątym roku swojej działalności na polskim rynku, Maxi Zoo jest marką doskonale rozpoznawaną, cenioną i lubianą przez klientów, którzy polecają ją między innymi za bardzo duży wybór asortymentu oraz profesjonalną obsługę. Firma zamierza nadal rosnąć w dynamicznym tempie, tyle, że jeszcze bardziej ekspansywnie, bo omnichannelowo.