Opinie ekspertów
Turawa Park: Ostatni rok wiele nas nauczył
Niezależnie od daty zakończenia kolejnej fali pandemii koronawirusa powrót do stabilnych warunków sprzedaży i odwiedzalności centrów handlowych będzie długotrwały. Agnieszka Pyzanowicz-Francke, Dyrektor Centrum Handlowego Turawa Park prognozuje, że klienci mimo wszystko wrócą do sklepów stacjonarnych.
SPAR: Polacy nie przyzwyczaili się jeszcze do robienia zakupów spożywczych online
COVID-19 przewartościował tradycyjne modele sprzedaży i jeszcze bardziej zwiększył oczekiwania zakupowe klientów. Jednak jak zauważa Wayne Hodson, prezes zarządu Wasz Sklep SPAR, klienci w Polsce nie są jeszcze przyzwyczajeni do robienia zakupów spożywczych online. Konsumenci wciąż chcą produkt obejrzeć i dotknąć, zwłaszcza w przypadku wyrobów świeżych. Dlatego e-commerce będzie, i już obecnie jest, jedynie dodatkowym kanałem sprzedaży.
MIDEA: Należy się przestawić na nową normalność
Pandemia koronawirusa spowodowała zmianę przyzwyczajeń klienta. Dziś spędza on więcej czasu w domu, mniej w pracy, mniej także w drodze między pracą a domem, co oznacza, że również kanały dotarcia z komunikatami marek powinny się zmienić. Outdoor przestaje działać na sporą część odbiorców, musimy się przenieść do online’u. Ale jak zauważa Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA sp. z o.o. liczenie na to, że wepchniemy się w tłok reklamowy na Facebooku czy Instagramie też nie jest najszczęśliwszym pomysłem. Dziś warto pomyśleć o bardziej kreatywnych formach zwracania uwagi.
Jet Line: Sztuka sprzedawania drukiem od razu większej ilości osób
O tym, czego marketerzy mogą dowiedzieć się z przedwojennych podręczników opowiada Agnieszka Maszewska, Szefowa Marketingu i Komunikacji, Jet Line.
Swoja Olimpia. Otwarcie obiektu już w maju 2021
Będąca alternatywą dla wielkopowierzchniowych galerii handlowych - SWOJA OLIMPIA, należąca do portfela Grupy Womak - już w maju 2021 otworzy się dla klientów. Wielofunkcyjne centrum zlokalizowane będzie na wrocławskich Swojczycach - dzielnicy z dużym potencjałem, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego – Olimpia Port.
Ponowne zamknięcie centrów handlowych i niejasne przepisy zwalniające najemców z opłat
W marcu 2020 roku nasz ustawodawca wprowadził i do dziś nie znowelizował przepisów prawnych mających na celu zminimalizowanie skutków pandemii dla najemców lokali komercyjnych w obiektach wielkopowierzchniowych, czyli o powierzchni powyżej 2000 m2. Problem w tym, że ustawodawca nie przewidział wówczas, że do zamknięcia galerii handlowych może dojść ponownie. Tymczasem czwarty już lockdown stał się faktem, dotychczasowe działania wynajmujących i najemców były niejednolite i nieco chaotyczne, a pytań pozostających bez jednoznacznej odpowiedzi jest coraz więcej.
WAW Fashion: Ważna jest jakość, design i DNA marki
Praca w branży mody to ich pasja. I to właśnie z pasji do mody i biznesu sześć lat temu powstała agencja WAW FASHION. O potencjale tkwiącym w markach premium, ich przewadze rynkowej oraz pandemii koronawirusa, a także jej wpływie na działalność firmy i branżę odzieżową rozmawiamy z Agnieszką Przybylską i Magdaleną Szaniawską założycielkami i współwłascicielkami agencji WAW FASHION.
CD Locum: Przywrócenie niedziel handlowych uważamy za bardzo potrzebne rozwiązanie
Rok 2020 był trudny dla wszystkich. Pandemia szczególnie dotknęła jednak właścicieli i zarządców centrów handlowych. Pozostawieni bez żadnej pomocy rządu, a zobowiązani do zamknięcia swoich obiektów na wiele tygodni, dostosowywania się do licznych restrykcji i ograniczeń po ponownych otwarciach, oraz uwzględniania w swoich relacjach z najemcami art. 15ze ustawy covidowej, musieli odnaleźć się w nowych okolicznościach i środowisku biznesowym. Bez zgranego zespołu nie byłoby to możliwe. Katarzyna Sekuła-Okarma i Jarosław Wasiłek z działu komercjalizacji CD Locum, Agnieszka Kolano, reprezentująca dział marketingu CD Locum, Mateusz Mikulec, zarządca Galerii Stara Ujeżdżalnia oraz Gabriel Habura, zarządca Galerii Trzy Korony podkreślają, że wspólnie odnieśli sukces, którym jest średni poziom komercjalizacji portfela nieruchomości CD Locum na poziomie ponad 98%. Dodają, że to wynik całorocznej pracy zespołu i dowód na to, że nieruchomości handlowe o ugruntowanej pozycji rynkowej, nadal pozostają atrakcyjne dla najemców i stanowią fundamentalną część rynku handlowego w Polsce.
KiK podsumowuje pierwsze miesiące 2021 roku
W minionych tygodniach sieć oddała do użytku niemal 3000 mkw. powierzchni sprzedażowej i zapowiada, że to nie koniec tego typu działań w najbliższym czasie. Od kilku lat firmie udaje się utrzymać tempo rozwoju na poziomie około 50 nowych sklepów rocznie. Jakie są zatem plany marki na kolejne miesiące?