NEINVER notuje wzrost wartości sprzedaży w outletach FACTORY w Polsce w 2018 roku

2019-02-15 | 09:00

FACTORY, największa sieć centrów outletowych w Polsce, zakończyła 2018 rok wzrostem wartości sprzedaży na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel w roku. Na zakupy do czterech obiektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, przyjechało łącznie ponad 11 350 000 klientów. NEINVER jest liderem rynku centrów wyprzedażowych w Polsce i Hiszpanii oraz wiodącym operatorem tego segmentu w Europie.

To był bardzo dobry, ale wymagający rok dla całej branży w Polsce, zarówno zarządców obiektów jak i sieci handlowych. Intensywne działania promocyjne, nowe marki i koncepty salonów outletowych, wysokie standardy wnętrz oraz konsekwentnie rozszerzana oferta dodatkowa okazały się kluczowe dla utrzymania dynamiki sprzedaży w centrach, zarządzanych przez NEINVER w 2018 roku

– podsumowuje Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce.

Wyższa wartości sprzedaży w centrach FACTORY rok do roku to stała tendencja. W 2018 roku NEINVER zanotował wzrost na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel – najpopularniejszych w tygodniu dni handlowych. Outlety odwiedziło 11 350 000 klientów, co stanowi kilkuprocentowy spadek w  porównaniu do roku poprzedniego. Odwiedzający outlety decydowali się na bardziej kompleksowe zakupy, odwiedzając jednorazowo większą liczbę sklepów i przeznaczając większe kwoty.

Zwyczaje zakupowe w Polsce zmieniały się w ciągu roku. Największy wzrost liczby odwiedzin i wartości sprzedaży odnotowaliśmy w drugiej połowie roku, gdy klienci nauczyli się nowej rzeczywistości handlowej. Zakupy dokonywane są bardziej efektywnie, co znajduje swoje odbicie we wzroście wartości koszyka zakupowego

– zauważa Magdalena Chachulska, Asset Management Director NEINVER w Polsce.

Najpopularniejszymi dniami tygodnia w 2018 roku były soboty i niedziele handlowe. Największy wzrost zainteresowania w pozostałe dni tygodnia przyniosły wtorki i piątki. Klienci częściej decydowali się na zakupy popołudniami i wieczorami, niż wczesnym rankiem.

Dużą popularnością w centrach FACTORY cieszył się Black Friday, gdzie poszczególne salony outletowe zadbały o dodatkowe rabaty i oferty promocyjne. Klientów intensywnie przybywało również w weekendy tematyczne, z ofertami sprofilowanymi m.in. na odzież jeansową, asortyment dla rodzin czy amatorów sportowych aktywności.

Debiuty w Polsce i na rynkach lokalnych

W 2018 roku, NEINVER wprowadził do outletów w Polsce nowe marki, dotąd nieobecne w wyprzedażowej odsłonie w kraju czy w poszczególnych miastach.

W warszawskim FACTORY Annopol klienci mają okazję do zrobienia zakupów w salonach Alpine Pro, Hunkemöller czy Marc O’Polo – po raz pierwszy na stołecznym rynku outletowym. Otwarto również salony popularnych marek Converse i Vans. W FACTORY Ursus w Warszawie oraz FACTORY Kraków z pierwszymi salonami wyprzedażowymi w Polsce zadebiutowała włoska marka torebek O’Bag. W FACTORY Ursus otwarto również salony marek Guess Accessories, Brax, Albione czy Adventure Sports / Rossignol. W Krakowie, obok wspomnianej marki O’Bag, w skali kraju debiutował też salon Under Armour &Keen, z ofertą odzieży sportowej nowej generacji oraz specjalistycznych butów i sandałów trekkingowych. Natomiast lokalnie, po raz pierwszy w Małopolsce z outletową ofertą wyszły Timberland, Guess Accesories, Sizeer oraz Lindt & Sprungli. W FACTORY Poznań, NEINVER wprowadził na Wielkopolski, outletowy rynek pierwsze salony Quicksilver, Willsoor, Kazar, Apline Pro i Quiosque.

Nowe wnętrza i strefa restauracyjna

W 2018 roku, NEINVER zakończył również intensywny proces renowacji wnętrz w całej sieci FACTORY, inwestując w nowoczesne rozwiązania dot. wystroju, jak i funkcjonalności: wymianę podłóg i oświetlenia, lepszą ekspozycję witryn, nowe toalety i pokoje dla rodziców z dziećmi, zielone strefy relaksu z puntami ładowania urządzeń mobilnych, place zabaw czy mini - kina dla dzieci.

W krakowskim kompleksie FACTORY i Futura Parku zbudowano nową strefę restauracyjną, z ofertą Thai Express, Trattoria due Tavoli, Berlin Döner Kebap, KFC, Olimp oraz Cafe Wawel. Strefa restauracyjna już od pierwszych dni funkcjonowania cieszy się dużą popularnością. W 2018 roku, krakowski Futura Park odwiedziło ponad 3 mln klientów.

NEINVER w Silesia Outlet

Obok sieci FACTORY, NEINVER objął zarządzanie powstającym na Śląsku Silesia Outlet w Gliwicach. Centrum ma być docelowo największym obiektem wyprzedażowym na Śląsku. Wiosną tego roku, po otwarciu pierwszej fazy projektu, zaprosi klientów do ponad 60 salonów outletowych na 12 000 m² powierzchni handlowej. Po zakończeniu budowy drugiego etapu, liczyć ma łącznie 20 000 m² ze 120 salonami marek lokalnych i międzynarodowych.

W Silesia Outlet, NEINVER odpowiada za asset management, facility management i marketing, a po otwarciu centrum zajmie się również najmem.  

Tagi: Bożena Gierszewska-Mroziewicz Factory Annopol Factory Kraków Factory Outlet Poznań Factory Ursus Magdalena Chachulska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Factory Outlet

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Warszawa Ursus

NEINVER notuje wzrost wartości sprzedaży w outletach FACTORY w Polsce w 2018 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.