NEINVER odnotowuje rekordowy wzrost w 2023 roku z obrotami marek na poziomie 1,48 mld euro

2024-04-09 | 12:58

NEINVER, czołowy operator centrów outletowych w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie, ogłosił mocny wzrost wyników operacyjnych za rok 2023. Łączna wartość sprzedaży marek w całym portfelu osiągnęła 1,48 mld euro, co oznacza zwiększenie o 11% rok do roku oraz rekordowe tempo wzrostu miesiąc do miesiąca. Centra zarządzane przez firmę w sześciu europejskich krajach przyciągnęły w ciągu roku blisko 68 milionów klientów, notując wzrost o 8,5% w porównaniu do 2022 roku.

W portfolio centrów outletowych, sprzedaż marek przekroczyła wyniki z 2022 roku o 12%, utrzymując ciągły wzrost z miesiąca na miesiąc, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby odwiedzających o 9% w skali roku. Sprzedaż marek na wszystkich sześciu rynkach przekroczyła poziomy z roku 2022, odnotowując dwucyfrowy wzrost w prawie wszystkich centrach: w Holandii +22%, w Niemczech +20%, w Hiszpanii +13%, w Polsce +12%, we Francji +9% , a we Włoszech +7%. 

- Te wyniki są kontynuacją nieprzerwanie rekordowych lat dla naszego portfela od 2017 roku. To niezwykle zachęcające. Co więcej, stabilny, mocny wzrost odnotowywany na przestrzeni ostatnich lat w outletach zarządzanych przez NEINVER, mimo znaczących wyzwań rynkowych, potwierdza sukces oferty dla klientów, poszukujących coraz częściej korzyści i pozytywnych doświadczeń. Rozwijamy nasz model biznesowy oraz innowacje, wprowadzając nowe marki i doświadczenia zakupowe, co najwyraźniej dobrze przemawia do naszych klientów 

– podsumowuje Daniel Losantos, prezes NEINVER. 

Jak dodaje Daniel Losantos, „to również wynik dobrze realizowanej przez nas strategii w obszarze retailu, wiedzy oraz zdolności do pracy nad wzrostem i rozwojem biznesu na silnie konkurencyjnym rynku, wspólnie z naszymi partnerami ze strony marek. Obserwujemy wyraźnie większe zainteresowanie obecnością w centrach outletowych, zarówno wśród nowych graczy, którzy dostrzegają tu świetną okazję do pozyskania nowych klientów, jak i wśród marek, które już są częścią naszego portfela i pragną się rozwijać. To dowód atrakcyjności outletowego kanału sprzedaży, zapewniającego solidny i efektywny wzrost.” 

Intensywny wzrost w polskim portfolio

W outletach FACTORY w Polsce, zlokalizowanych w Warszawie (FACTORY Annopol i FACTORY Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach, wartość sprzedaży wzrosła o 12%. O blisko 4% przybyło również klientów. 

- W minionym roku obserwowaliśmy duże zainteresowanie zakupami w outletach FACTORY w Polsce, otwartość na doświadczenia realizowane w samym centrum, z możliwością szybkiej i łatwej oceny produktu oraz weryfikacji korzyści. Ważnym czynnikiem było i z pewnością pozostanie też profesjonalne doradztwo zespołów sprzedażowych. Klienci kupowali  więcej, o czym świadczy nie tylko 11% wzrost średniego paragonu, ale również liczby kupowanych towarów przez jednego klienta. Regularne akcje promocyjne, towarzyszące stałej ofercie naszych outletów, miały na ten sukces niebagatelny wpływ. To był bardzo dobry, komfortowy rok dla naszych partnerów biznesowych – marek obecnych w outletach FACTORY 

– mówi Magdalena Chachulska, Asset Management Director, NEINVER.  

Silne międzynarodowe marki zwiększyły obecność w outletach FACTORY w minionym roku, jak m.in. Hugo Boss i Lacoste w Poznaniu, czy United Colors of Benetton i Change Lingerie w Gliwicach. Salon adidas w warszawskim FACTORY Annopol dwukrotnie zwiększył powierzchnię, podobnie jak w FACTORY Ursus. Natomiast w tym roku 
o prawie połowę zwiększył ofertę sprzedaży w FACTORY Poznań.

Silny popyt ze strony sieci handlowych w portfolio Grupy

W 2023 roku odnotowaliśmy znaczną aktywność w zakresie wynajmu w naszych centrach outletowych i parkach handlowych. Podpisano 413 umów najmu, a poziom najmu w całym portfelu wyniósł 96,5%. To wynik rosnącego popytu na powierzchnię handlową w outletach, napędzanego wzrostem zakupów. Wśród kluczowych marek, które dołączyły do naszego portfolio lub rozszerzyły swoją obecność, znalazły się m.in.  Rituals, Tommy Hilfiger, Boss, Lacoste, Levi’s, Under Armour, Munich, The North Face, Marc O'Polo, Dockers, Villeroy & Boch, Tempe Inditex oraz marki z Bestseller Group. Warto zauważyć również znaczące umowy najmu zawarte z czołowymi markami, takimi jak Skechers, adidas i Puma w Hiszpanii, The North Face we Włoszech, markami Bestseller Group w Amsterdamie oraz adidas, Boss i Lacoste w Polsce. 

Obecnie NEINVER przygotowuje projekty modernizacji centrów outletowych Las Rozas i San Sebastian de los Reyes w Madrycie w Hiszpanii, a także plany renowacji, które planuje przeprowadzić w Vicolungo i Castel Guelfo The Style Outlets we Włoszech. 

Tagi: Daniel Losantos Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Magdalena Chachulska Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet Factory Warszawa Annopol

NEINVER odnotowuje rekordowy wzrost w 2023 roku z obrotami marek na poziomie 1,48 mld euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.