NEINVER odnotowuje wzrost sprzedaży w całym portfolio outletów i w drugiej połowie 2021 r. osiąga poziom sprzed pandemii

2022-02-25 | 06:19

909 milionów euro wyniosła wartość sprzedaży w 17 centrach outlet z portfolio NEINVER w Europie w 2021 roku, stanowiąc 24% wzrost w ujęciu „like-for-like” w stosunku do roku 2020. Na zakupy przyjechało w tym czasie ponad 35 milionów klientów, co stanowi 16% wzrost w ujęciu „like-for-like”. NEINVER - czołowy operator centrów outlet w Polsce i Hiszpanii oraz drugi pod względem wielkości w Europie – zanotował stopniowe ożywienie działalności outletowej w 2021 roku, szczególnie w drugiej połowie roku, gdy ograniczenia zaczęły być znoszone.

W drugiej połowie 2021 roku liczba odwiedzających wyniosła 88% analogicznego okresu sprzed pandemii w 2019 roku. Z kolei sprzedaż w salonach outletowych nieznacznie przekroczyła poziomy z 2019 roku,  dzięki silnemu ożywieniu w trzecim kwartale (+3% w stosunku do III kwartału 2019 r.), potwierdzając poprawę dynamiki w tym obszarze. Fakt, że wspomniana dynamika obrotów wygenerowała wzrost wartości sprzedaży „like-for-like” w tym okresie, mimo mniejszej liczby klientów, dodatkowo świadczy o wysokim współczynniku konwersji i wzroście wielkości koszyka zakupowego.

- Osiągnięcie w drugiej połowie roku poziomów sprzed pandemii napawa nas optymizmem, będąc klarownym dowodem siły naszego modelu biznesu. Elastyczność oraz rozległa, specjalistyczna wiedza odegrały kluczową rolę w maksymalizacji wyników, mimo utrzymujących się ograniczeń. W 2021 roku dokonaliśmy znaczącego postępu w tworzeniu modelu biznesu zdolnego przewidywać zmiany i szybko się do nich dostosowywać. Zoptymalizowaliśmy zarządzanie operacyjne naszym portfolio, jednocześnie czyniąc postępy w realizacji kluczowych projektów, by efektywnie współpracować z naszymi klientami oraz stwarzać im możliwości stabilnego działania i rozwoju. Poczyniliśmy postępy w realizacji strategii ESG, tworzeniu ciekawych doświadczeń zakupowych w naszych centrach oraz opracowywaniu nowych narzędzi i usług cyfrowych, które są odpowiedzią na stale ewoluującą branżę handlową

- mówi Carlos González Managing Director, NEINVER.

NEINVER obserwuje dużą aktywność przedstawicieli marek zainteresowanych obecnością w outletach zarządzanych przez firmę. W czasie ostatnich 12 miesięcy zawarte zostały 352 umowy najmu (nowe umowy i przedłużenia istniejących kontraktów). Oferta handlowa powiększyła się o takie marki, jak: adidas, Desigual, Geographical Norway, Hugo Boss, Intrend, Lacoste, NA-KD, Nike, Puma, Pure White, Ravensburger i Under Armour, z których część jest nowością w portfolio NEINVER. Centra utrzymują stabilny, wysoki poziom najmu, zamykając rok wielkością 95%.

Outlety FACTORY w Polsce ze wzrostem wartości sprzedaży i większym koszykiem zakupowym
 
W outletach FACTORY w Polsce wzrost wartości sprzedaży „like for like” w porównaniu do roku 2020 wyniósł 19,3%. Podczas jednej wizyty w centrum outlet klienci odwiedzają zdecydowanie większą liczbę sklepów i wydają znacząco wyższe kwoty.

- Wysoki poziom najmu i rozbudowa portfolio najemców o kolejne, mocne marki na europejskim rynku outletów w 2021 roku miały znaczący wpływ na szybki powrót do satysfakcjonującej dynamiki sprzedaży po okresach kolejnych lockdownów. Centra FACTORY w Polsce zyskały 30 nowych salonów outletowych wielu branż, wprowadzając do swoich obiektów znane marki premium, czy umożliwiając partnerom biznesowym debiut w outletowym kanale sprzedaży

– podsumowuje Bożena Gierszewska-Mroziewicz, Country Head Poland & Central Europe Asset Management Director NEINVER.

- Mniejsza liczba klientów, związana z okresami lockdownów, obostrzeniami sanitarnymi i zmieniającymi się zwyczajami zakupowymi w czasie pandemii, nie wpłynęła na osłabienie zainteresowania klientów zakupami w outletach z portfolio NEINVER w Polsce. Wysoki poziom sprzedaży w centrach FACTORY w Polsce i wzrost koszyka zakupowego o 19% w porównaniu do roku 2019 oraz 18% w porównaniu do roku 2020 dowodzą silnej determinacji klientów, zdecydowanych by czas spędzony w outlecie wykorzystać efektywnie na zakupy – podkreśla Bożena Gierszewska – Mroziewicz.

W 2021 roku NEINVER wprowadził do centrów FACTORY nowych najemców niemal wszystkich branż – od sportu (m.in. zwiększona dwukrotnie powierzchnia salonów Nike) przez artykuły dla domu (m.in. Villeroy&Boch), biżuterię (m.in. Yes), po modę segmentu premium z markami Karl Lagerfeld, Hugo Boss, Lacoste czy Marc O’Polo. Rok 2021 był również outletowym debiutem znanej marki RTV EURO AGD w warszawskim centrum z portfolio firmy.

Ochrona środowiska | Zaangażowanie społeczne | Ład korporacyjny

W 2021 roku firma skoncentrowała swoje wysiłki i inwestycje na wypełnianiu długoterminowych zobowiązań ESG. Neptune, fundusz zarządzający portfolio NEINVER, którego współwłaścicielem jest TIAA, uzyskał 5-gwiazdkową ocenę Global Real Estate Sustainability Benchmark (GRESB), zdobywając 92 punkty. Ogólne wyniki w zakresie ESG uległy poprawie o 2 punkty w porównaniu do 2020 roku. To rezultat znacznie powyżej średniej GRESB wynoszącej 73/100, co dowodzi, że strategia ESG NEINVER jest doceniana przez branżę. W dalszym ciągu firma czyni zdecydowane postępy w realizacji strategii "Building Tomorrow", mającej na celu rozwój ambicji w zakresie ESG.

NEINVER kontynuował inwestycje w portfolio w celu poprawy jego wydajności i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko oraz emisji dwutlenku węgla, głównie poprzez wdrożenie platformy cyfrowej do zbierania, monitorowania i analizowania ilości zużycia energii elektrycznej, gazu, ogrzewania miejskiego, wody i odpadów. Dokonano cyfryzacji systemu zarządzania w zakresie ESG poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiązanie na rynku.  

W zakresie certyfikacji zielonych budynków, obiekty Alegra Retail i Leisure Park w Hiszpanii poprawiły swój wynik certyfikacji BREEAM In-Use. NEINVER uzyskał certyfikat BREEAM In-Use dla FACTORY Gliwice, zapewniając tym samym certyfikację BREEAM dla całego polskiego portfolio.

Zgodnie z celem NEINVER, by zapewnić dostęp do centrum wszystkim klientom, niezależnie od poziomu niepełnosprawności, firma uzyskała również międzynarodowy certyfikat dostępności AIS (Accessibility System Indicator) dla całego portfolio w Europie.

 

Tagi: Bożena Gierszewska-Mroziewicz Carlos González Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Poznań Factory Ursus Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Kraków

NEINVER odnotowuje wzrost sprzedaży w całym portfolio outletów i w drugiej połowie 2021 r. osiąga poziom sprzed pandemii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.