W 2020 roku, spółka podpisała łącznie około 1500 umów najmu, na co złożyło się 1200 negocjacji dotyczących czynszów, a także 210 kontraktów - nowych oraz stanowiących przedłużenie istniejących umów, mimo wprowadzania kolejnych lockdownów i obostrzeń.
Oferta handlowa została rozszerzona o tak znane marki, jak: Hugo Boss, Lacoste, Puma, Intrend, Karl Lagerfeld, Swarowski, czy Roberto Cavalli. Część z nich debiutowała w portfolio NEINVER. Spółka pozyskała również ważne nowe marki, jak: Max & Moi, Lafuma, Elisabeth Biscarat, Kids Around, Not Shy, Sinsey, Anne & Max oraz Burger Federation. Ponadto, marki Pinko, The Kooples, Marc ‘O Polo, Salomon, O’Neill, Kappa, czy New Balance – z trzema nowymi umowami w Hiszpanii – pozyskały dodatkową przestrzeń, rozwijając działalność w ramach całego portfolio NEINVER.
Obszar najmu w 2020 roku zdominowało listopadowe otwarcie Amsterdam The Style Outlets, pierwszego centrum NEINVER w Holandii, zrealizowanego we współpracy z Nuveen Real Estate. Centrum uzyskało 75% poziom najmu, przy czym kilku nowych partnerów pozostało w zamknięciu w okresie lockdownu.
- Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowało model biznesowy NEINVER, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne rozwiązania dotyczące zwolnienia z czynszu. Poza samymi negocjacjami z najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimo bieżącej sytuacji. Fakt nagromadzenia przez firmy nadmiernych zapasów towarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszych lokalizacjach i silnych aktywach
– mówi Carlos González, Dyrektor Zarządzający NEINVER.
W outletach FACTORY w Polsce do portfolio najemców dołączyło kilkanaście nowych marek, które uatrakcyjniły ofertę centrów zarządzanych przez NEINVER. Wśród nich można wymienić: Marc O’Polo i PINKO w segmencie premium, a także popularne marki odzieżowe Levis i Mustang, Yes z szeroką ofertą biżuterii, czy multibrandowy salon sportowy Intersport. W lutym w krakowskim parku handlowym Futura otwarty został sklep Sinsay.
- Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach FACTORY. Mimo trudnego czasu pandemii, obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem w centrach outletowych NEINVER ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży FACTORY oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market
– mówi Agnieszka Baczyńska, International Leasing Director NEINVER.
W trakcie pandemii kontynuowano wysiłki na rzecz zapewnienia jak najlepszej jakości całego portfolio, wyższych standardów wynajmowanych przestrzeni
i kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Ich zwieńczeniem było zakończenie przebudowy Getafe The Style Outlets w Madrycie i odświeżenie portfolio tego centrum, dzięki 30 nowym markom. Innym przykładem tego procesu była przebudowa o 360º hiszpańskiego parku handlowego Megapark Barakaldo w Kraju Basków, którego właścicielem jest Grupo Lar. W obiekcie zrealizowano koncepcję technologicznego centrum relaksu i freestyle'u, a także innowacyjnej przestrzeni rzeczywistości wirtualnej.
Ponadto, w 2020 r. sfinalizowano przebudowę Vicolungo The Style Outlets. Poza samym odświeżeniem centrum, w jego przestrzeniach wzbogacono ofertę relaksu. Powstał plac zabaw, w którym pod okiem zawodowych opiekunów przebywać mogą dzieci do lat 6. Kolejnym miejscem jest wyjątkowy “Kinder Joy of Moving Park” o powierzchni 1700 m² - miejsce rekreacji i rozwoju umiejętności ruchowych dzieci. To jedyny tego rodzaju plac zabaw we Włoszech.
Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów NEINVER zanotował silny start w 2020 rok, osiągając wzrost na poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach przed pandemią. Jednak w pozostałej części roku, działalność handlowa centrów podlegała obostrzeniom i przerwom w działalności, co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, poziom sprzedaży w całym portfolio NEINVER był niższy o 25% i 30%, w zależności od regionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności.
Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet. W ciągu tych miesięcy poziom sprzedaży najemców w portfolio NEINVER utrzymywał się w części obiektów na tych samych poziomach, co w 2019 r., odnotowując poprawę za każdym razem, gdy wznawiano działalność handlową. Niektóre centra poprawiły nawet wyniki z 2019 r., wykazując wzrost sprzedaży na poziomie od 15% do 20%. Kolejne obostrzenia w trakcie świątecznego sezonu zakupowego w listopadzie i grudniu, gdy wiele centrów spółki było całkowicie lub częściowo zamkniętych, spowodowały znaczny spadek poziomu sprzedaży i liczby klientów.