NEINVER zanotował wzrost sprzedaży w centrach outlet w Europie do sumy ponad 970 milionów euro

2019-02-26 | 17:18

NEINVER, wiodący inwestor, deweloper i zarządca na europejskim rynku centrów outlet, zanotował wzrost sprzedaży w całym portfolio swoich obiektów w 2018 roku. Całkowita wartość sprzedaży osiągnęła sumę 971 milionów euro, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu do poprzedniego roku.

15 centrów outlet w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce odwiedziło łącznie 42,3 miliona klientów. Najbardziej efektywnym okresem roku, pod względem sprzedaży i liczby odwiedzin, okazał się ostatni kwartał, a także okres  bożonarodzeniowych zakupów.

Wyniki te są efektem naszej strategii, zakładającej osiągnięcie organicznego wzrostu sprzedaży poprzez skuteczne zarządzanie oraz inwestycje w podnoszenie standardów naszych obiektów, tak by całe portfolio zapewniało klientom lokalnym i turystom wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Rozpoczęliśmy przebudowę kilku centrów, m.in. VicolungoThe Style Outlets we Włoszech, Megapark Barakaldo w Hiszpanii, FACTORY Poznań w Polsce, czy Roppenheim The Style Outlets we Francji. W tym roku planujemy również remonty kilku naszych obiektów w Madrycie.

- mówi Carlos González, Managing Director NEINVER.

W ciągu ostatnich pięciu lat liczba naszych partnerów biznesowych wzrosła średnio o 8%, co jest znaczącym wynikiem, w kontekście burzliwego okresu w branży. Przedstawiciele marek i sieci handlowych  w pełni akceptują nasz model biznesowy. W 2018 roku podpisaliśmy 350 nowych umów najmu. Wśród nowych najemców i marek, o które rozszerzyło się nasze portfolio w 2018 roku, są: Gant, Guess, Hackett, Karl Lagerfeld, Scotch & Soda, Thomas Sabo, Trussardi i Under Armour.

- podkreśla Barbara Somogyiova, Leasing Director Europe NEINVER

Całkowity poziom najmu powierzchni handlowych w outletach Grupy NEINVER utrzymał się na wysokim poziomie 96%. W portfolio najemców znajduje się około 600 marek i blisko 1400 sklepów.

Wyniki na poszczególnych rynkach

Centra w Niemczech, gdzie firma zarządza Halle Leipzig i Montabaur The Style Outlets, osiągnęły bardzo dobre wyniki, zarówno pod względem liczby odwiedzających, jak i wysokości sprzedaży -  dwucyfrowe wzrosty w każdej z tych kategorii. Całkowita sprzedaż wzrosła o 14,5%, zaś liczba odwiedzających zwiększyła się o 15% - do 3,1 miliona klientów. Wzrost ten jest m.in. efektem otwarcia centrum Halle Leipzig po drugiej fazie rozbudowy. Centrum wzbogaciło się o 7000 m² powierzchni handlowej i 30 nowych salonów outletowych, wprowadzając takie marki, jak: Esprit, Skechers, Triumph, O'Neill, Brax, Sunglass Hut, Odlo, Cecil i Blank Home.

W Hiszpanii sześć centrów outlet w Madrycie, Barcelonie, A Coruña i Barakaldo odnotowało roczny wzrost sprzedaży na poziomie 3%, zaś liczba odwiedzających zwiększyła się do 19,7 miliona osób, co stanowi wzrost o 2%. Otwarte w 2016 roku Viladecans The Style Outlets w Barcelonie jest liderem wzrostu, dzięki dwucyfrowemu zwiększeniu wartości sprzedaży. Na rynku francuskim sprzedaż w Roppenheim The Style Outlets wzrosła o 2%, zaś liczba odwiedzających osiągnęła poziom 1,8 miliona. NEINVER pracuje nad renowacją zewnętrznych części centrum, w tym terenów zielonych, placu zabaw dla dzieci i miejsc do spożywania posiłków na świeżym powietrzu.

Dwa popularne centra The Style Outlets we Włoszech - Vicolungo i Castel Guelfo - zwiększyły sprzedaż o 1%, zaś liczba odwiedzających wyniosła 6,3 miliona klientów. W 2018 roku rozpoczęły się prace remontowe Vicolungo The Style Outlets. Obejmują one m.in. przebudowę głównego placu, zadaszeń oraz elementów małej architektury.

W Polsce cztery centra FACTORY w Warszawie, Krakowie i Poznaniu odwiedziło ponad 11,3 miliona klientów, a sprzedaż wzrosła w nich o 1%, mimo ograniczenia handlu w niedziele,  wprowadzonego w 2018 roku. Firma zakończyła prace remontowe i budowę strefy restauracyjnej w FACTORY Kraków w 2018 roku oraz renowację FACTORY Poznań z nowym wystrojem wnętrz, placem zabaw dla dzieci i strefami relaksu. Ponadto NEINVER wprowadził ponad 20 nowych marek odzieżowych do centrów FACTORY.

Strategia rozwoju

Program nowego rozwoju, akwizycji i ekspansji firmy NEINVER ma na celu podwojenie liczby nowych obiektów w ciągu najbliższych pięciu lat, a więc dodanie około 150 000 m² nowej powierzchni handlowej. Rok 2020 to otwarcie Amsterdam The Style Outlets oraz Alpes The Style Outlets, które mieszczą się w pierwszorzędnych lokalizacjach turystycznych. W Amsterdamie budowa jest już na zaawansowanym etapie. To pierwszy projekt NEINVER w Holandii. We Francji firma pracuje nad drugim francuskim centrum outlet, Alpes The Style Outlets, położonym w pobliżu granicy ze Szwajcarią - pomiędzy Genewą i Lyonem. NEINVER zarządzał będzie również centrum Siesia Outlet w Gliwicach, dzięki współpracy z inwestorem - firmą 6B47. Otwarcie centrum planowane jest na wiosnę tego roku.

 

Tagi: Carlos González Neinver Barbara Somogyiova
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

NEINVER zanotował wzrost sprzedaży w centrach outlet w Europie do sumy ponad 970 milionów euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.