Netto: kolejne premie i zabezpieczenia dla pracowników

2020-03-20 | 15:20

Ponad 1500 stanowisk kasowych w sklepach Netto zostało już zabezpieczonych ekranami z pleksi, a na posadzkach pojawiły się taśmy wyznaczające odległość między stojącymi w kolejce klientami. Sieć skróciła godziny otwarcia wszystkich swoich sklepów, a także przyznała pełne premie frekwencyjne i dodatkowe nagrody dla pracowników sklepów oraz centrów dystrybucyjnych

Praca w handlu zawsze była zajęciem wymagającym. Obecna sytuacja jest jednak nieporównywalna z niczym innym. Z jednej strony bardzo utrudniła pracownikom sklepów wykonywanie ich obowiązków, a z drugiej zmusiła ich do wykazania się wielką odpowiedzialnością za zaspokojenie ważnych potrzeb klientów. Sprzedawcy wszystkich sieci handlowych i mniejszych sklepów wykazali się prawdziwie obywatelską postawą, dbając o to, aby w ostatnich dniach klienci mogli zrobić zakupy niezbędnych produktów

 - Nasza firma w tym najtrudniejszym okresie skoncentrowała się przede wszystkim na pracownikach – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Jako pracodawca jesteśmy zobowiązani do zapewnienia im maksymalnego bezpieczeństwa. Podjęliśmy decyzję o odgrodzeniu ekranami z pleksi najbardziej narażonych stanowisk pracy – czyli kas. Dzięki bardzo sprawnemu działaniu wielu działów naszej firmy błyskawicznie zainstalowaliśmy ok. 1500 ekranów przy kasach. Są obecnie już we wszystkich naszych sklepach. Wierzymy, że to rozwiązanie uchroni pracowników przed bezpośrednim zagrożeniem – dodaje.

Wszystkie sklepy zostały także zaopatrzone w jednorazowe rękawiczki dla pracowników oraz duże ilości żelu antybakteryjnego do dezynfekcji rąk. Na bieżąco dostarczane są profesjonalne środki do odkażania urządzeń kasowych oraz innego wyposażenia sklepów. Na posadzkach przy kasach pojawiły lub pojawią się w najbliższych dniach taśmy wyznaczające odległość między klientami.

Netto skróciło także o godzinę czas otwarcia swoich placówek – obecnie są one czynne od godz. 7 do 21, od poniedziałku do soboty. Dzięki temu pracownicy mają możliwość przeprowadzenia dodatkowych prac porządkowych oraz przygotowania się do pracy w warunkach zagrożenia koronawirusem.

Sieć dba jednocześnie, aby pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniu – w sklepach dostępne są plakaty informacyjne, przygotowane zarówno dla pracowników, jak i dla klientów. Działania informacyjne prowadzone są także na profilach Netto w mediach społecznościowych, w newsletterze, na stronie internetowej, w aplikacji komercyjnej. Jeszcze przed wybuchem epidemii, każdy pracownik Netto mógł skorzystać z pakietu materiałów edukacyjnych oraz szkolenia e-learning dostępnego w aplikacji pracowniczej Moje Netto.

- Nie ustajemy w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, dzięki którym praca i zakupy w naszych sklepach będą tak bezpieczne, jak to możliwe w obecnej sytuacji – zapewnia Janusz Stroka. - Dbamy jednocześnie, aby nasi pracownicy byli jak najlepiej poinformowani o zagrożeniach i dobrych praktykach, podejmowanych przez nas, aby ich chronić. Zależy nam na tym, aby wiedzieli, że nie zostali pozostawieni sami sobie. W Netto od lat dbamy o atmosferę pracy, o zdrowe, autentyczne relacje między ludźmi. Dzięki temu nasz zespół jest obecnie bardzo zjednoczony i solidarnie podchodzi do zagrożenia. Załogi sklepów, mimo ich trudnej sytuacji, pomyślały nawet o ratownikach medycznych i pracownikach szpitali – same wyszły z piękną inicjatywą przekazywania najbardziej narażonym pracownikom służby zdrowia darowizn w postaci wody i innych produktów żywnościowych. Chętnie prowadzą lokalne zbiórki produktów na terenie sklepów wspólnie z takimi instytucjami, jak choćby PCK.

Netto, jako pierwsza sieć handlowa, poinformowało o zmianie zasad przyznawania premii frekwencyjnych. Pracownicy sklepów, którzy z powodu choroby swojej lub swojego dziecka w marcu zmuszeni byli do skorzystania z prawa do usprawiedliwionej nieobecności, dostaną premie w pełnej wysokości.
 
Zarząd podjął także decyzję o wypłacie pracownikom sklepów oraz magazynów ekstra dodatku w wysokości 500 zł dla każdego, kto w najtrudniejszym okresie był w pełni dyspozycyjny. Osoby, które z jakichś powodów były nieobecne w pracy, otrzymają dodatek proporcjonalny do przepracowanego okresu. Sieć zdaje sobie sprawę, że obecna epidemiczna sytuacja jest rozwojowa, dlatego nie ustaje w poszukiwaniu jak najlepszych rozwiązań, poprawiających bezpieczeństwo w sklepach.

Tagi: Janusz Stroka Netto
Oceń artykuł:

Źródło: Netto

Netto: kolejne premie i zabezpieczenia dla pracowników

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.