Nie daj się zaszufladkować. IKEA wspiera pragnienie zmian w kampanii „Życie układasz całe życie”

2022-02-08 | 16:58

Świat dookoła nas nieustannie się zmienia. My również nie stoimy w miejscu i chętnie próbujemy czegoś innego – jednocześnie poznając się na nowo. W najnowszej kampanii IKEA dostrzega piękno zmian i płynności życia. Bo kto powiedział, że musimy się zdefiniować raz na zawsze?

Jeśli pudło to takie, z którego mogę wypadać… Jeśli szuflady to takie, w których nie dam się zamknąć – tak brzmi motto współczesnych ludzi, którzy nie godzą się na podążanie utartym szlakiem i zmieniają kierunek na własny. Wielu z nich obawia się jednak zerwania ze schematem. Młode osoby czują się przytłoczone natłokiem decyzji i wizją odpowiedzialności oraz zobowiązania do końca życia. Z kolei ci dojrzali po wielu latach zapominają, że można żyć inaczej – po swojemu, realizować marzenia z dawnych lat oraz definiować się więcej niż raz. Odkrywanie nowych możliwości i układanie życia w inny sposób nieodłącznie wiążą się także z tym, jak organizujemy przestrzeń dookoła siebie, swój dom.

Wystarczy odrobina odwagi, by tak jak Bracia Kacperczyk obecni w video kampanii, do której użyczyli swojego utworu “Niebieskie ptaki” – nie zamykać się na pozornie przeciwne gatunki i grać jednocześnie muzykę alternatywną/rap/pop oraz wiele innych. Jednak to tylko przykład, który można traktować jako inspirację różnorodności w szerszej perspektywie. Kolejna bohaterka spotu - Emilia (@wlasnyspokoj) pracę w sferze finansów łączy z feminizmem, ale oprócz tego zajmuje się aktywizmem na rzecz osób nieheteronormatywnych. Jest także tłumaczką z duńskiego i osobą ciałopozytywną. Zdecydowanie nie daje się zaszufladkować! Podobnie jak Tomasz Zaraś sławny astronom – amator, jeden z liderów projektu Ciemne Niebo i społecznik, inspirujący swoją niecodzienną pasją innych, który jest jednocześnie bajkopisarzem, a także miłośnikiem historii swojego regionu. Wszystko to łączy ze swoją pracą zarobkową. A może tak jak różowowłosa Agata Szybilska–Czech – chcemy tańczyć w zespole ludowym, a na próby jeździć motocyklem? A do tego prowadzić jeszcze popularną kawiarnię dla rowerzystów? To się przecież nie wyklucza i również pokazuje, że bycie niezaszufladkowanym to prawdziwy atut.

- Tą kampanią chcemy pokazać, że nikt nie musi się określać raz na zawsze, że wciąż jest dobry czas na realizację marzeń i zmianę ścieżki życiowej. Natomiast rozwiązania oraz produkty IKEA ułatwiają kwestie związane z urządzaniem domu, żeby jak najlepiej wspierał nasze wybory i pasje. Nie dajmy się zaszufladkować, wszak życie układa się całe życie. Również my jako IKEA chcemy być „niezaszufladkowani”, łamać stereotypy oraz poszukiwać innych, nowych dróg w formach docierania do konsumentów – tym samym zachęcam do śledzenia naszych działań. Mam nadzieję, że zaskoczymy was w 2022 niejednokrotnie

– mówi Karolina Szabłowska, Marketing Communications Manager w IKEA Retail Polska.

Tytułowa kampania IKEA jest właśnie o tym, że każdy z nas jest inny i nie musi mieścić się w sztywnych ramach. Życie układa się całe życie, a ludzie wciąż się zmieniają wraz z otaczającym światem. Marka chce wspierać swoich klientów w byciu sobą, proponując sprytne, funkcjonalne rozwiązania dla domu, ułatwiające realizację pasji i odkrywanie różnych życiowych dróg. Produkty IKEA mogą pomóc łatwo zmienić aranżację wnętrza tak, żeby pasowała do kolejnej, obranej ścieżki. W materiałach wideo, pan Tomasz dba o swój teleskop, przechowując go bezpiecznie w pojemniku na półce, a Emilia całą papierologię mieści w zgrabnych segregatorach. W przeciwieństwie do naszych charakterów i barwnych osobowości, przedmioty możemy włożyć do szuflady i zorganizować, aby można było po nie sięgnąć, kiedy będą potrzebne.

IKEA pragnie tworzyć lepsze codzienne życie dla wielu ludzi, ułatwiając im zmiany w domu. Marka odpowiada na potrzebę układania życia przez całe życie, na wciąż zmieniający się świat, tak by dom pozytywnie wpływał na lepsze samopoczucie, relacje z bliskimi, poczucie bezpieczeństwa i radości.

Wiele ciekawych sposobów na organizację przestrzeni znaleźć można na IKEA.pl.

O kampanii

Kampania ruszyła 7 lutego br. Akcja wspierana będzie poprzez szeroko pojęte działania w ramach kampanii display i komunikacji w mediach społecznościowych, a w kolejnych miesiącach zostaną do niej dodane następne aktywacje, o czym marka informować będzie na bieżąco. Obejmuje także 30-sekundowe spoty telewizyjne oraz filmy w internecie (60”, 30”, 15” i 6”). Reżyserii podjął się Kuba Michalczuk, reżyser kinowego hitu „Teściowie”. Podkład do spotu stworzyli utalentowani Bracia Kacperczyk. Za produkcję odpowiada Papaya, a zakup mediów – Wavemaker. Agencją reklamową, odpowiedzialną za koncept jest VLMY&R, natomiast za komunikację PR – Garden of Words.

Tagi: IKEA Kampanie marketingowe Karolina Szabłowska
Oceń artykuł:

Źródło: IKEA

Zobacz także

Nie daj się zaszufladkować. IKEA wspiera pragnienie zmian w kampanii „Życie układasz całe życie”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.