Wprowadzenie projektu Niedzielnego Centrum Rozrywki w Galerii Jurajskiej od początku roku zwiększyło ponad dwukrotnie ruch w niedziele objęte ustawowym zakazem handlu. Wpływ na to ma oferta składająca się z ponad 100 atrakcji, ale także dodatkowe wydarzenia, jakie co niedzielę organizuje centrum handlowe.
Jak podkreślić otwartość galerii handlowe w niedziele niehandlowe? Zamienić ją w centrum rozrywki. Taki pomysł z sukcesem od początku roku realizuje Galeria Jurajska. Efekt? W samy tylko styczniu liczba klientów odwiedzających obiekt w niehandlowe niedziele wzrosła ponad dwukrotnie, w porównaniu z wynikami za niehandlowe niedziele notowanymi w okresie od marca 2018, czyli od wejścia ustawy, do grudnia 2018 roku. Także w lutym ten pozytywny trend się utrzymał i umocnił.
Wpływ na to ma przede wszystkim niezwykle skuteczna strategia, jaką obrała Galeria Jurajska. Od początku 2019 roku centrum handlowe realizuje autorski projekt pod nazwą „Niedzielne Centrum Rozrywki”. W jego ramach obiekt połączył ofertę kilkudziesięciu najemców, których działalność nie objęta jest niedzielnym zakazem ze swoją nową, rozrywkowo-rekreacyjną infrastrukturą. W efekcie powstał unikalny na polskim rynku projekt aktywizujący klienta w wolne od handlu niedziele.
Co składa się na niedzielną ofertę Jurajskiej? Znaleźć w niej można aż kilkanaście czynnych restauracji i kawiarni, 8-salowe kino Cinema City, studio fitness Calypso, mający prawie 500 m kw. kids play 3-generacji Bajkowy Labirynt oraz kilka innych punktów, w tym m.in. sklep z grami x-zone i otwarty w marcu sklep z alkoholami i artykułami spożywczymi Forfiter Exclusive.
Dopełnieniem oferty najemców centrum jest oferta samej galerii. Klienci w niedziele mają do swojej dyspozycji m.in. wygodną strefę gastronomiczną, a także miejski ogród na bulwarach Warty z ławkami, alejami, placami zabaw i fontannami. W sezonie dodatkowo ta oferta wzbogaca się o 2 boiska do siatkówki plażowej.
- Nad projektem pracowaliśmy przez cały 2018 rok. Wymagał on od nas nie tylko rozmów z najemcami, ale także licznych inwestycji po naszej stronie, ale także po stronie naszych partnerów biznesowych. Konieczne były także zmiany w komunikacji marketingowej
– mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
I faktycznie, w 2018 roku Jurajska powiększyła swoją ofertę gastronomiczną aż o 4 nowe lokale (Mihiderka, Strefa Sushi, Bobby Burger i Bon Apetito – red.). W tym gronie pojawiły się 2 restauracje z obsługą kelnerską. Także kids play przeszedł modernizację. Został powiększony dwukrotnie i wprowadził do oferty m.in. tory Ninja.
Galeria oddała do użytku także mający 8,5 tys. m kw. miejski ogród nad Wartą, w którym powstały m.in. 2 place zabaw, a także nowe strefy wypoczynkowe na pasażu. Pod koniec roku z kolei w centrum handlowym uruchomiono największą na świecie ścianę wodną z zegarem oraz oddano nowy zewnętrzny parking.
Także na ten rok zaplanowano inwestycje w Centrum Niedzielnej Rozrywki. Modernizacje przejdzie m.in. wejście od al. Wojska Polskiego, jedyne, które jest otwarte w niedziele i które prowadzi wprost do wszystkich niedzielnych atrakcji skupionych wokół strefy gastronomicznej.
- Niedzielne centrum rozrywki to nie tylko chwytliwe hasło.Za tym kryją się realne zmiany, jakie zaszły w całym centrum handlowym i w jego otoczeniu. Wymagało to od nas inwestycji – mniejszych i większych, a także wdrożenia przemyślanej strategii komunikacji w nowych realiach – mówi Bugajczyk.
Elementem tej ostatniej jest zarówno kampania reklamowa wspierająca projekt, jak również seria wydarzeń. Jurajska bowiem co niedziele organizuje u siebie eventy o różnym formacie i różnej tematyce, w większości jednak kierowane do dzieci.
- Niedzielny kalendarz wydarzeń jest szczelnie wypełniony. Stawiamy jednak nie na duże produkcje, a na mikro-wydarzenia, ciekawe dla społeczności lokalnej, a zwłaszcza dla rodzin. Organizujemy je często z lokalnymi instytucjami i podmiotami
– mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.
- Mieliśmy już wielkie budowanie z klocków, warsztaty pracy z psem, bal karnawałowy oraz pokaz kotów rasowych, jedną z naszych corocznych imprez. Przed nami natomiast m.in. warsztaty ogrodnicze, warsztaty artystyczne i wystawy czy zajęcia ruchowe, a od wiosny plenerowe akcje. I tak co niedzielę – dodaje.
Pomysł podoba się mieszańcom Częstochowy i okolicznych miast. – Widzimy, że coraz więcej osób dowiaduje się o naszym projekcie i odwiedza galerię ze względu na ofertę i wydarzenia, jakie organizujemy. Rośnie przede wszystkim liczba rodzin, które zamiast nudy w domu, wybiera nasze atrakcje i aktywności – podsumowuje Dziubin-Łuszczyk.