Koncept Re_store ma na celu przybliżenie klientom Blue City idei wtórnego obiegu odzieży, jej recyklingu oraz odpowiedzialnej konsumpcji. Oprócz codziennie odświeżanej oferty, w sklepie znajdzie się przestrzeń do odsprzedaży nieznacznie używanych lub nowych ubrań za gotówkę lub vouchery na zakup odzieży używanej w sklepie Re_store i na restore.com.pl.
W Blue City zostanie udostępniony smart kontener do przyjmowania niepotrzebnych ubrań i akcesoriów modowych, które Re_store wprowadzi w drugi obieg lub przeznaczy do recyklingu. Re_store ma w swojej ofercie również usługi RaaS (resale as a service). Pozyskana odzież po sortowaniu i oczyszczeniu będzie sprzedawana w sklepach sieciowych marek fashion jako „side by side”.
- Sklepy z ubraniami z odzysku stają się coraz popularniejsze. Kupując w nich odzież, nie tylko popieramy ideę „zero waste”, ale mamy szansę na zdobycie czegoś oryginalnego i jeszcze na tym zaoszczędzić. Rośnie też nasza świadomość ekologiczna na temat drugiego życia odzieży. Nasz nowy najemca Re_store doskonale wpisuje się w ten trend i potrzeby
– mówi Anna Gut, dyrektor ds. wynajmu Blue City.
Działalność Re_store niesie za sobą przesłanie, aby nie przetrzymywać w szafach ubrań, w których nie chodzimy, ale też nie wyrzucać ich do śmieci. Warto umieścić je w kontenerze, oddać na cele charytatywne, wymienić, przekazać znajomym lub sprzedać.
- Re_store jest przykładem innowacyjnych działań z obszaru zrównoważonej mody. Naszą ofertę kierujemy do świadomego konsumenta, któremu na sercu leży przyszłość naszej planety. Zbyt wiele niechcianych ubrań trafia do kosza, mimo że 95% z nich nadaje się do ponownego użytku lub poddania procesom recyclingu
– mówi Mariusz Pniewski, założyciel i współwłaściciel konceptu Re_store.
Re_store zajmie powierzchnię 177 mkw. na poziomie -1. Otwarcie sklepu jest planowane na 16 sierpnia 2022 r.