InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.
- Najnowsza aplikacja mobilna jest nie tylko prosta i intuicyjna – ale posiada wiele udogodnień dla naszych użytkowników. Teraz jeszcze szybciej można odebrać, skorzystać z opcji śledzenia drogi przesyłki. Łatwo można generować kody QR, które umożliwiają odbiór paczki w kilka sekund czy płacić za pobraniem. Te udogodnienia to kolejny etap zaawansowanej informatyzacji InPostu – nasi kurierzy zostali wyposażeni w nowoczesne tablety, a Paczkomaty zaczynają oferować coraz więcej usług dodatkowych – w tym także finansowych
– mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.
Aplikacja zapewnia:
Ponadto InPost wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym. Modele, działające pod kontrolą systemu Android, umożliwiają szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wydajność dostaw InPost wzrosła nawet o 10%.
InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.
InPost wprowadza także elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy do Paczkomatów® InPost w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30% floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino w całej Polsce.