Klif Warszawa to jedna z najstarszych galerii handlowych - na warszawskim rynku jest obecna od 13 lat, dlatego właściciel wspólnie z inwestorem Paige Investments zadecydowali o remoncie obiektu, liczącego 18 tys. mkw. powierzchni handlowej. W elewacji budynku i strukturze wnętrz widoczne są nawiązania do diamentu.
Dom Mody Klif jest pozycjonowany jako galeria luksusowych marek z wyraźnie kameralną atmosferą. Przewodnim motywem projektu był diament, najszlachetniejszy z kamieni szlachetnych. Jako symbol czystości i doskonałości postawił przed architektami wyzwanie stworzenia jasnej, oryginalnej i nowoczesnej przestrzeni, stanowiącej odpowiednią oprawę dla prestiżowych najemców. Aby najpełniej zrealizować określony przez właściciela obiektu cel, we wnętrzach Klifu zostały zastosowane materiały najwyższej jakości. Projekt obfituje w bezpośrednie odwołania do struktury diamentu, wyeksponowanej na fasadzie. Perforacja na obudowie chodnika ruchomego czy słupów to przetworzona grafika tego minerału. Diamentowa inspiracja znajduje się również na obudowie baru w mniejszym placu, czy pylonie informacyjnym, a nowe, projektowane wnętrza Klifu, stały się pełne światła i błyszczące.
Klif to pierwsza galeria handlowa w Polsce, a może i na świecie, w której na tak dużą skalę został zastosowany kompozyt z żywicy akrylowej, Corian i Staron. Szczególną zaletą takich materiałów jest możliwość wykonania niewidocznych łączeń, a dzięki temu kształtowanie różnorodnych brył i opływowych form, jakie ma na przykład nowa fontanna ze sceną. Nowatorskim rozwiązaniem, zastosowanym min. w obudowie kolumn, było wykorzystanie technik inkrustowania i podświetlania.
Jednym z istotniejszych celów architektów było zaprojektowanie przejrzystej, jasnej przestrzeni, w której klienci poczują się komfortowo i w przyjaznej atmosferze będą mogli spędzać czas i robić zakupy. Aby osiągnąć ten cel, dużym wyzwaniem był remont sufitu. Jego kształt i forma zostały zaprojektowane w sposób zapewniający płynność przenikania się przestrzeni pasaży i placów wejściowych, tak by umożliwić ich odpowiednie oświetlenie. Zostały przeprojektowane przestrzenie publiczne, znajdujące się na parterze oraz toalety na dwóch poziomach domu mody. Istotne było stworzenie elementów łączących estetykę wyremontowanego wcześniej pierwszego piętra z nową koncepcją. Białe sufity to nie jedyny element wspólny - w projektowanych posadzkach parteru zostały użyte w formie detalu płytki gresowe, zastosowane na pierwszym piętrze.
Zauważalne zmiany zaszły na placu centralnym Klifu, gdzie w miejscu rzeźby-fontanny powstała wygodna i klimatyczna przestrzeń dla klientów. Mogą oni tu odpocząć, posłuchać muzyki fortepianowej, wziąć udział w imprezach, organizowanych w galerii. Fontanna została zaprojektowana wzdłuż sceny, co podkreśliło przestronność i wielofunkcyjność tego miejsca.
Remont warszawskiego Klifu to nie tylko przemodelowanie i unowocześnienie wnętrz, ale również nadanie im nowego, oryginalnego charakteru, jak również praca sztabu instalatorów nad lepszym komfortem klimatycznym. Wszystkie te zmiany mają na celu uatrakcyjnienie klientom robienia zakupów i spędzania czasu w galerii, a także wyróżnienie się na tle innych stołecznych centrów handlowych elegancją i oryginalnością.
Autorem projektu architektonicznego modernizacji wnętrz Klifu jest Bose
International Planning and Architecture, Marek Tryzybowicz z zespołem:
Damian Wołkiewicz, Paulina Godzińska, Marta Keller, Michał Wądołowski,
Maciek Sikorski, we współpracy z firmą inżynieryjną Niras Polska.
Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź więcej informacji o Centrum Handlowym Klif Warszawa
Zobacz sklepy w Centrum Handlowym Klif Warszawa
Tagi: