Nowoczesne technologie w branży RETAIL we wrześniowo-październikowym Wydaniu Magazynu Galerie Handlowe

2021-09-06 | 11:30

Wywiady z ekspertami, artykuły tematyczne i opinie eksperckie. Na łamach wrześniowo-październikowego wydania Magazynu Galerie Handlowe zapytaliśmy przedstawicieli branży – jakiego rodzaju nowoczesne technologie w branży RETAIL, urządzenia i udogodnienia powinny być dzisiaj standardem w centrach handlowych i sklepach detalicznych, aby efektywnie wspierać handel stacjonarny?

Nowoczesne technologie w branży RETAIL. Urządzenia i metody komunikacji wspierające handel stacjonarny

W erze e-commerce i zakupów internetowych, które jeszcze bardziej przybrały na sile podczas pandemii koronawirusa, nieustannie słyszymy, że koniec fizycznych sklepów jest bliski. Tymczasem większość sprzedaży detalicznej nadal ma miejsce w punktach stacjonarnych. Klienci wciąż chcą oglądać, dotykać i testować produkt zanim go kupią, a także cenią sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, który udziela informacji, pomaga, doradza. By z powodzeniem konkurować z wygodą zakupów online, dostępnością asortymentu i unikalnym doświadczeniem digital, stacjonarne sklepy muszą zapewnić swoim klientom wartościowe doświadczenie w różnych kanałach, by mogli budować trwałą relację z marką. A w tym doskonale pomaga technologia.

Jerzy Osika, Promedia: W handlu zawsze najważniejszy będzie człowiek i relacje międzyludzkie
Dariusz Sinkiewicz, Lagardere: Sklepy stacjonarne mają dużą gamę możliwości
Krzysztof Sajnóg, Blue City: Preferencje konsumenckie są jak żywy organizm…
Przemysław Lutkiewicz, LPP SA: Pandemia mocno przyspieszyła proces transformacji branży handlowej
Beata Chojecka-Kuczek, Jet Line: Dźwignią handlu jest komunikacja
Grzegorz Lipnicki, Top Secret: Sklepy online i offline są względem siebie komplementarne
Maciej Ptaszyński, PIH: Błędna jest opinia, że wirtualne sklepy odbierają klientów stacjonarnym placówkom
Tomasz Syller, CEO Wasz Sklep SPARSPAR: Bardzo ważne jest wzmocnienie protokołów i procedur bezpieczeństwa
czytaj więcej


Świat piękna w nowej rzeczywistości

Sephora jest globalnym liderem prestiżowego omni-retailu. Marka konsekwentnie rozwija sprzedaż myśląc o symbiozie świata zakupów tradycyjnych i e-commerce. Wprowadza projekty i usługi, których oczekują współcześni klienci. W czerwcu Sephora ogłosiła również kolejny milowy krok w swoim rozwoju – globalną współpracę z Zalando, wchodząc tym samym w zewnętrzny marketplace. Jak zapewnia Katarzyna Bielecka, General Manager Poland & Czech Republic, takie odważne decyzje, elastyczność biznesu, zwłaszcza mając na uwadze transformację spowodowana pandemią, to klucz do osiągniecia sukcesu na polu omni-retailu. czytaj więcej


Centra Outletowe są odporne w obliczu kryzysów finansowych

Pandemia koronawirusa spowodowała, że ostatnie miesiące były pełne wyzwań i weryfikacji dla całego rynku handlowego. Jednak, jak zauważa Thomas Reichenauer, współzałożyciel i managing director ROS Retail Outlet Shopping, sektor outletowy jest wiele bardziej stabilny niż sektor regularnych galerii handlowych. Ta gałąź rynku retail już pokazała swoją odporność na trudne sytuacje np. w obliczu kryzysu finansowego w 2009 roku. Koncept outletowy systematycznie staje się coraz bliższy polskim konsumentom, którzy rozważniej wydają pieniądze, szukają marek dobrej jakości, ale w rozsądnej cenie. czytaj więcej


GLOVO – aplikacja dla wszystkich

Od start-upu założonego z pasji, aż do dojrzałego gracza branży delivery, rozpoznawalnego na arenie międzynarodowej – tak w skrócie można opisać dynamikę rozwoju marki GLOVO. O rozwoju marki, funkcjonalności jej produktu, preferencjach klientów jak i strategii działania w dobie pandemii rozmawiamy z Carlosem Silvanem, Menadżerem Generalnym Glovo na Polskę. czytaj więcej


Pierwsza zasada kosmetyków CUDDO to prostota

Marka Cuddo powstała z inspiracji i pod nadzorem Joanny Czerniel, dyplomowanej farmaceutki, uznanej blogerki i popularyzatorki wiedzy o zdrowych kosmetykach, której praca zawodowa, obserwacje rynku kosmetyków oraz osobiste doświadczenia macierzyńskie spowodowały potrzebę uświadamiania społeczeństwa na temat częstokroć szkodliwego składu wielu kosmetyków. czytaj więcej


Mądry kompromis

Pandemia koronawirusa odbiła się na kondycji finansowej każdego obiektu handlowego. Nierówne traktowanie stron w dostępie do pomocy ze strony państwa polskiego, zakłóciło równowagę i zachwiało stosunki z najemcami. Ponadto każda ze stron inaczej interpretuje prawo. Jak zaznacza Patrycja Duczmal, Dyrektor CH Forum, Pełnomocnik Spółki Forum Gliwice Sp. z o.o., przepisy zostały źle zdefiniowane i to utrudnia porozumienie. Obie strony muszą iść na kompromis. czytaj więcej


Ponadto w wydaniu:
HELO FORM – innowacyjna prezentacja produktów
Czym jest HELO FORM? To system ekspozycyjno – promocyjny, który rozwija się wraz z indywidualnymi potrzebami oraz koncepcjami aranżacyjnymi. Pozwala na kreowanie przestrzeni – podobnie jak z klocków – na wiele sposobów.

Przestrzeń coworkingowa sposobem na zwiększenie współczynnika konwersji w centrum handlowym
Okres pandemiczny zrewidował sposoby funkcjonowania zarówno klientów, jak i centrów handlowych. Na znaczeniu zyskały społeczne kontakty i więzi międzyludzkie, co przekłada się na zachowania konsumentów. W czasach postpandemicznych konieczne staje się zatem ponowne przemyślenie sposobu organizacji przestrzeni handlowej jako centrum pracy, życia i rozrywki. 

Eko-transport przyszłości dla klientów handlu i usług
Do obiektów handlowych w największych polskich miastach można od kilku lat docierać w sposób ekologiczny i bez potrzeby posiadania własnego pojazdu. Chodzi o coraz modniejszy transport współdzielony – czyli wypożyczane z aplikacji rowery, elektryczne hulajnogi czy skutery oraz auta z systemów car sharing – który już teraz dostępny jest dla nieruchomości handlowych w postaci dedykowanej usługi: Hubu Mobilności. 

Robotyczna rewolucja w usługach czystości
Jednym z wielu istotnych procesów, które są konieczne do prawidłowego funkcjonowania galerii handlowych, jest świadczenie usług czystości. W dobie pandemii realnie wpływają one na bezpieczeństwo ludzi i ciągłość prowadzenia biznesu. Na liście priorytetów na czoło wysunęły się efektywność, powtarzalność jakości oraz bezpieczeństwo pracowników. Wszystko to może zapewnić tylko inwestycja w nowe rozwiązania cleaningowe. 

Od 10 lat Millenium Hall wyznacza trendy…
Już samo spektakularne otwarcie Centrum Kulturalno-Handlowego Millenium Hall w Rzeszowie zapowiadało nie tylko nową jakość na rynku centrów handlowych, ale przede wszystkim innowacyjne podejście do współistnienia wielu funkcji. 


Czytaj Magazyn Galerie Handlowe Online!

Tagi: Beata Chojecka-Kuczek Dariusz Sinkiewicz Grzegorz Lipnicki Jerzy Osika Krzysztof Sajnóg Maciej Ptaszyński Magazyn Galerie Handlowe Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Nowoczesne technologie w branży RETAIL we wrześniowo-październikowym Wydaniu Magazynu Galerie Handlowe

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.