Obroty +9%, frekwencja +4% w CH FORUM Gliwice w 2019 roku

2020-02-03 | 13:30

Ubiegły rok gliwickie Centrum Handlowe FORUM podsumowuje rekordowymi obrotami (+9%), a także wzrostem frekwencji (+4%), pomimo coraz większej liczby niehandlowych niedziel. W strategii leasingowej obiektu priorytet miał sektor food & leisure, którego ofertę w CH FORUM wzbogaciły między innymi cztery nowe restauracje oraz efektowna sala zabaw dla dzieci.

Rozwój oferty food & leisure
2019 rok dla branży retail oznaczał mniej handlowych dni w kalendarzu w stosunku do poprzednich lat. Nowe przepisy premiują te obiekty, które w dni wolne od handlu oferują klientom wartość dodaną w postaci rozrywki. Takie jest CH FORUM, jedyne w Gliwicach miejsce z wielosalowym kinem oraz czynnymi 7 dni w tygodniu klubem fitness, placem zabaw dla dzieci, a także salonem wirtualnej rzeczywistości.

– Mając te atuty oraz śródmiejską lokalizację, istotna była dla nas poprawa oferty i atrakcyjności strefy restauracyjnej. Pojawiły się w niej nowe marki: Berlin Döner Kebab, Meet & Fit, Makarun oraz Thai Express. Ponadto najemca Zen Thai przeprowadził rebranding, prezentując się pod nowym szyldem jako Silver Dragon. Zmiany zaowocowały zwiększeniem liczby odwiedzających nas klientów. Średnio frekwencja w niedziele niehandlowe w ujęciu rok do roku wzrosła 18,5%

– mówi Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM Gliwice z ramienia MVGM, spółki zarządzającej obiektem.

– Marki reprezentujące sektor gastronomiczny to nie jedyne otwarcia minionego roku. Na powierzchni 720 m kw. swój sklep otworzył TEDi, rozszerzając ofertę centrum w zakresie artykułów dekoracyjnych, piśmienniczych, gospodarstwa domowego oraz akcesoriów DIY. Wśród nowych najemców są również: Leopark (sala zabaw dla dzieci zaaranżowana na powierzchni 550 m kw.), czołowi touroperatorzy Rainbow oraz TUI, a także sieć drogerii Hebe, która uzupełniła naszą ofertę w dziedzinie zdrowia i urody

mówi Weronika Kuna z działu wynajmu powierzchni handlowych JLL, firmy odpowiedzialnej za komercjalizację gliwickiego centrum.

Na uwagę zasługuje również fakt przedłużenia umów z kilkunastoma kluczowymi najemcami, w tym m.in. takimi markami jak: Calzedonia, New Yorker, Rossmann, Ryłko czy Venezia.

Rekordowy wzrost obrotów i frekwencji
W ubiegłym roku odwiedzalność CH FORUM wzrosła o 4%. – W liczbach bezwzględnych osiągnęliśmy lepszy wynik, jak w 2017 roku, w którym było o wiele mniej ograniczeń w handlu – dodaje Patrycja Duczmal. – Klienci przyzwyczaili się do wolnych niedziel, ale traktują je jako okazję do rozrywki, spędzenia w centrum wolnego czasu, a przy okazji odwiedzenia restauracji.

Rosną również obroty najemców w CH FORUM. Stymulowane kampaniami marketingowymi, właściwym doborem marek, a także dobrą koniunkturą gospodarczą w kraju, wzrosły one o blisko 9% w ujęciu rok do roku. Korzystny trend pod tym względem utrzymuje się w gliwickim centrum już siódmy rok z rzędu.

Skrojona na miarę strategia marketingowa
Coraz większa orientacja klientów na rozrywkę, skłoniła zarządzających obiektem do zapewnienia odwiedzającym licznych wydarzeń o takim charakterze. Najwięcej z nich profilowanych było pod kątem rodzin, w tym dzieci. Z myślą o tej grupie gliwickie centrum zorganizowało 35 akcji, wśród których były zarówno duże eventy licencyjne powiązane ze znanymi markami, jak również kameralne cykle zajęć twórczych i warsztatów.

W planie aktywności marketingowych znalazły się również działania ze sfery społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Od lat pełnimy funkcję nowoczesnego centrum życia miejskiego, z bardzo łatwym dostępem komunikacyjnym i wyróżniającą się ofertą niekomercyjną, na przykład biblioteką. Potwierdza to długa lista wydarzeń, które w 2019 r. zainicjowaliśmy dzięki doskonałym relacjom z partnerami miejskimi i organizacjami non profit 

– mówi Alicja Suchańska-Królica, marketing manager CH FORUM.

W ubiegłym roku gliwickie centrum było jedną ze scen festiwalu streetartu Ulicznicy, gościło kilkoro znakomitych gości, w tym literatów oraz jedynego polskiego kosmonautę Mirosława Hermaszewskiego, promowało gliwicki herb, lokalne artystki rękodzielnictwa, a także wzięło udział w kilku kampaniach prozdrowotnych. Młodym rodzicom dedykowany był specjalny program Forum Rodzicom, poruszający ważne dla nich tematy

Biorąc pod uwagę fakt, że niehandlowych niedziel będzie w tym roku jeszcze więcej, zarządca CH FORUM zamierza kontynuować ubiegłoroczną strategię marketingową. Ważną rolę będą w niej odgrywać elementy związane ze spędzaniem w centrum wolnego czasu, a także z zakresu customer experience, gdyż klienci coraz większą wagę przykładają do komfortu i udogodnień dostępnych w obiekcie (strefy chill, usługi itp.).

Tagi: Alicja Suchańska-Królicka Forum Gliwice Patrycja Duczmal Weronika Kuna
Oceń artykuł:

Fot: K. Krzemiński Źródło: CH Forum

zobacz więcej informacji o: Forum Gliwice

Obroty +9%, frekwencja +4% w CH FORUM Gliwice w 2019 roku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.