Ubiegły rok gliwickie Centrum Handlowe FORUM podsumowuje rekordowymi obrotami (+9%), a także wzrostem frekwencji (+4%), pomimo coraz większej liczby niehandlowych niedziel. W strategii leasingowej obiektu priorytet miał sektor food & leisure, którego ofertę w CH FORUM wzbogaciły między innymi cztery nowe restauracje oraz efektowna sala zabaw dla dzieci.
Rozwój oferty food & leisure
2019 rok dla branży retail oznaczał mniej handlowych dni w kalendarzu w stosunku do poprzednich lat. Nowe przepisy premiują te obiekty, które w dni wolne od handlu oferują klientom wartość dodaną w postaci rozrywki. Takie jest CH FORUM, jedyne w Gliwicach miejsce z wielosalowym kinem oraz czynnymi 7 dni w tygodniu klubem fitness, placem zabaw dla dzieci, a także salonem wirtualnej rzeczywistości.
– Mając te atuty oraz śródmiejską lokalizację, istotna była dla nas poprawa oferty i atrakcyjności strefy restauracyjnej. Pojawiły się w niej nowe marki: Berlin Döner Kebab, Meet & Fit, Makarun oraz Thai Express. Ponadto najemca Zen Thai przeprowadził rebranding, prezentując się pod nowym szyldem jako Silver Dragon. Zmiany zaowocowały zwiększeniem liczby odwiedzających nas klientów. Średnio frekwencja w niedziele niehandlowe w ujęciu rok do roku wzrosła 18,5%
– mówi Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM Gliwice z ramienia MVGM, spółki zarządzającej obiektem.
– Marki reprezentujące sektor gastronomiczny to nie jedyne otwarcia minionego roku. Na powierzchni 720 m kw. swój sklep otworzył TEDi, rozszerzając ofertę centrum w zakresie artykułów dekoracyjnych, piśmienniczych, gospodarstwa domowego oraz akcesoriów DIY. Wśród nowych najemców są również: Leopark (sala zabaw dla dzieci zaaranżowana na powierzchni 550 m kw.), czołowi touroperatorzy Rainbow oraz TUI, a także sieć drogerii Hebe, która uzupełniła naszą ofertę w dziedzinie zdrowia i urody
– mówi Weronika Kuna z działu wynajmu powierzchni handlowych JLL, firmy odpowiedzialnej za komercjalizację gliwickiego centrum.
Na uwagę zasługuje również fakt przedłużenia umów z kilkunastoma kluczowymi najemcami, w tym m.in. takimi markami jak: Calzedonia, New Yorker, Rossmann, Ryłko czy Venezia.
Rekordowy wzrost obrotów i frekwencji
W ubiegłym roku odwiedzalność CH FORUM wzrosła o 4%. – W liczbach bezwzględnych osiągnęliśmy lepszy wynik, jak w 2017 roku, w którym było o wiele mniej ograniczeń w handlu – dodaje Patrycja Duczmal. – Klienci przyzwyczaili się do wolnych niedziel, ale traktują je jako okazję do rozrywki, spędzenia w centrum wolnego czasu, a przy okazji odwiedzenia restauracji.
Rosną również obroty najemców w CH FORUM. Stymulowane kampaniami marketingowymi, właściwym doborem marek, a także dobrą koniunkturą gospodarczą w kraju, wzrosły one o blisko 9% w ujęciu rok do roku. Korzystny trend pod tym względem utrzymuje się w gliwickim centrum już siódmy rok z rzędu.
Skrojona na miarę strategia marketingowa
Coraz większa orientacja klientów na rozrywkę, skłoniła zarządzających obiektem do zapewnienia odwiedzającym licznych wydarzeń o takim charakterze. Najwięcej z nich profilowanych było pod kątem rodzin, w tym dzieci. Z myślą o tej grupie gliwickie centrum zorganizowało 35 akcji, wśród których były zarówno duże eventy licencyjne powiązane ze znanymi markami, jak również kameralne cykle zajęć twórczych i warsztatów.
W planie aktywności marketingowych znalazły się również działania ze sfery społecznej odpowiedzialności biznesu.
– Od lat pełnimy funkcję nowoczesnego centrum życia miejskiego, z bardzo łatwym dostępem komunikacyjnym i wyróżniającą się ofertą niekomercyjną, na przykład biblioteką. Potwierdza to długa lista wydarzeń, które w 2019 r. zainicjowaliśmy dzięki doskonałym relacjom z partnerami miejskimi i organizacjami non profit
– mówi Alicja Suchańska-Królica, marketing manager CH FORUM.
W ubiegłym roku gliwickie centrum było jedną ze scen festiwalu streetartu Ulicznicy, gościło kilkoro znakomitych gości, w tym literatów oraz jedynego polskiego kosmonautę Mirosława Hermaszewskiego, promowało gliwicki herb, lokalne artystki rękodzielnictwa, a także wzięło udział w kilku kampaniach prozdrowotnych. Młodym rodzicom dedykowany był specjalny program Forum Rodzicom, poruszający ważne dla nich tematy
Biorąc pod uwagę fakt, że niehandlowych niedziel będzie w tym roku jeszcze więcej, zarządca CH FORUM zamierza kontynuować ubiegłoroczną strategię marketingową. Ważną rolę będą w niej odgrywać elementy związane ze spędzaniem w centrum wolnego czasu, a także z zakresu customer experience, gdyż klienci coraz większą wagę przykładają do komfortu i udogodnień dostępnych w obiekcie (strefy chill, usługi itp.).