Dane zebrane przez Polską Radę Centrów Handlowych pokazują, że średni tygodniowy footfall w trzecim tygodniu grudnia jest o 29 proc. niższy w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku, podobnie jak tydzień wcześniej (7-13.12). Odwiedzalność w poszczególne dni tygodnia była wyrównana i wyniosła ok. 70 proc., z wyjątkiem soboty, kiedy była niższa o 26 proc.
- Regularnie dostarczamy przedstawicielom rządu dane i raporty świadczące o najwyższych standardach bezpieczeństwa stosowanych w galeriach handlowych oraz odwiedzalności, która jest znacznie niższa niż w ubiegłym roku i nie rośnie mimo zbliżających się Świąt. Świadczy to o odpowiedzialnym podejściu klientów do zakupów i nieodkładaniu ich na ostatnią chwilę. Poprzez szereg działań zapewniających bezpieczeństwo, edukację klientów i egzekwowanie obowiązujących przepisów udowodniliśmy, że możemy działać w czasie pandemii. Jesteśmy zaskoczeni decyzją rządu o trzecim lockdownie, który zarówno dla wynajmujących, jak i najemców może skończyć się trudnymi decyzjami dotyczącymi zmniejszania zatrudnienia oraz niemożności spłaty zobowiązań finansowych. Zwłaszcza, że właściciele galerii handlowych od początku pandemii są pozbawieni pomocy w ramach tarcz finansowych. Apelujemy też o pomoc dla branży – zarówno wynajmujących, jak i najemców
– podsumowuje Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.
Centra handlowe funkcjonują w najwyższym reżimie sanitarnym, a ich personel od momentu wejścia do obiektu przypomina klientom o zasadach DDM – Dystans, Dezynfekcja, Maseczka. Bezpieczeństwo podczas zakupów w dużym stopniu zależy od zachowania kupujących, dlatego Polska Rada Centrów Handlowych aktywnie prowadzi kampanię Bezpieczeństwo – Kupuję To! #KupujęBezpiecznie pod honorowym patronatem Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii i przypomina konsumentom o zasadach bezpiecznych zakupów. Również pracownicy centrów handlowych stale zwracają uwagę kupującym, by stosowali się do wytycznych i zasad sanitarnych, reagowali na polecenia i korzystali ze wskazówek dotyczących zachowywania dystansu, dezynfekcji i noszenia maseczek. Galerie i sklepy na bieżąco monitorują liczbę odwiedzających, by dostosować liczbę klientów do obowiązujących obostrzeń.