Oferta marek należących do LPP dostępna już na 39 rynkach

2019-11-20 | 12:26
<p>LPP. otwarcie salonu Reserved w Finlandii</p>

Dzięki uruchomieniu paneuropejskiego sklepu internetowego oraz otwarciom sklepów stacjonarnych w Finlandii, oferta spółki dostępna jest już na 39 rynkach. W trzecim kwartale br. LPP wypracowało ponad 2 mld zł przychodu, notując wzrost o 15% r/r.

Po październikowym debiucie w Finlandii oraz uruchomieniu sprzedaży internetowej na kolejnych rynkach europejskich, oferta marek LPP jest już dostępna na 39 rynkach. Salony stacjonarne gdańskiej spółki działają dziś w 25 krajach, a oferta online obejmuje 30 rynków.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju sprzedaży wielokanałowej, LPP stawia na rozwój jakościowy sieci stacjonarnej i równolegle inwestuje w e-commerce.

- Omnichannel jest naszą odpowiedzią na obecne wyzwania w branży retail oraz zmieniające się oczekiwania konsumentów. W ostatnich miesiącach otworzyliśmy pierwsze salony w Finlandii i rozszerzyliśmy zasięg internetowy naszych marek o kolejne rynki europejskie. Z naszą ofertą dotarliśmy m.in. do Włoch, Austrii i Francji, gdzie jako debiutanci osiągnęliśmy obiecujące wyniki sprzedaży. Podobnie jak w przypadku sieci stacjonarnej, również w e-commerce dostrzegamy wzrost znaczenia eksportu. Już w trzecim kwartale br. aż 45% sprzedaży w tym segmencie pochodziło z naszych zagranicznych sklepów internetowych

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP ds. finansowych.

W trzecim kwartale 2019 roku LPP wypracowało ponad 2 miliardy zł przychodu oraz 140 mln zł zysku operacyjnego, notując jego wzrost o 9% r/r. W analizowanym okresie całkowite przychody grupy wzrosły o 15% - dzięki rosnącej powierzchni salonów stacjonarnych, wysokiej dynamice sprzedaży internetowej oraz dodatnim wskaźnikom LFL.

- Jesteśmy zadowoleni z rozpoczęcia drugiego półrocza. Wszystkie nasze marki wypracowały dobre wyniki i to pomimo przypadających w lipcu wyprzedaży. W wyniku wprowadzenia nowej polityki zarządzania towarem przyspieszyliśmy zatowarowanie salonów o jeden miesiąc. Dzięki temu nasi klienci mogli już w sierpniu poznać pierwsze propozycje przygotowane na początek sezonu jesienno-zimowego. Nowe kolekcje spotkały się z ciepłym przyjęciem, co miało wpływ na wypracowanie pozytywnych wyników sprzedażowych – wyjaśnia Przemysław Lutkiewicz.

Podsumowując pierwsze 9 miesięcy br. LPP uzyskało ponad 6 mld zł przychodu – o 13% więcej niż rok wcześniej. Spółka wypracowała w tym okresie 393 mln zł zysku operacyjnego, notując tym samym jego wzrost o 22% w skali roku. Zarówno w trzecim kwartale, jak i w pierwszych 9 miesiącach br., spółka utrzymała dynamikę kosztów całkowitych poniżej tempa wzrostu sprzedaży.

Coraz większe znaczenie w strukturze przychodów LPP odgrywa eksport. Kolejny kwartał z rzędu sprzedaż zagraniczna polskiego producenta była większa od krajowych przychodów. W trzecim kwartale br. na jej wartość pozytywnie wpłynął rozwój powierzchni, w szczególności w Europie Południowo-Wschodniej oraz dobre przyjęcie kolekcji przez klientów w krajach Europy Zachodniej. W analizowanym okresie powierzchnia sieci stacjonarnej LPP zwiększyła się o blisko 13 % r/r.

Sprzedaż internetowa w 3Q19 stanowiła ponad 11% przychodów z Polski i prawie 10% sprzedaży Grupy. Zgodnie z planem w 2019 roku polski producent odzieży chce przekroczyć miliard złotych sprzedaży w kanale e-commerce. Zamierza to osiągnąć m.in. dzięki rozszerzaniu oferty na nowe kraje. To z kolei wiąże się także z koniecznością rozwoju logistyki. W ostatnich miesiącach LPP uruchomiło magazyn w Rumunii, dedykowany do obsługi zamówień online. Dzięki Fulfillment Center o powierzchni 22 tys. m2, LPP zyskuje możliwość realizacji dostaw do klientów z Europy Południowo-Wschodniej nawet następnego dnia od transakcji. W 2020 roku gdańska spółka planuje uruchomienie kolejnego magazynu dla e-commerce, tym razem na Słowacji.

W związku z wprowadzoną przez spółkę zmianą sposobu liczenia roku obrotowego, rok 2019 będzie miał 13 miesięcy, a docelowy rok obrotowy od 2020 rozpocznie się 1 lutego. Zmiana ma na celu lepsze dopasowanie sposobu prowadzenia bilansów spółki w ujęciu kwartalnym z cyklem życia kolekcji, tak aby kwartały finansowe odzwierciedlały w pełni sezony modowe. Stąd też ostatni kwartał 2019 roku będzie ujęty w okresie 4-miesięcznym.

Tagi: Cropp Ekspansja na rynki zagraniczne House LPP Mohito Podsumowania i wyniki finansowe Przemysław Lutkiewicz Reserved Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Zobacz także

Oferta marek należących do LPP dostępna już na 39 rynkach

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.