17 kwietnia w DH Renoma swoją premierę miała autorska kolekcja Anny Orskiej - APIS. Inspiracją do stworzenia nowej linii była pszczoła, symbol pracowitości oraz źródło słodkiego, naturalnego miodu. Projektantka chce tym samym również zwrócić uwagę na problem masowego wymierania tych pożytecznych owadów. Dlatego też częściowy dochód ze sprzedaży wskazanej biżuterii zostanie przeznaczony na akcję Greenpeace „Adoptuj Pszczołę".
W salonie marki, na pierwszym piętrze wrocławskiej Renomy, w ramach premiery odbyła się projekcja filmu o kulisach powstawania kolekcji APIS. Orska to marka ręcznie wykonanej biżuterii z Poznania - w większości unikaty lub krótkie, limitowane serie. Projektantka, Anna Orska, tworzy akcesoria z niestandardowych materiałów i nadaje jej oryginalne formy. Często czerpie inspirację z otoczenia, życia codziennego, nieraz zmieniając najbardziej prozaiczne przedmioty w małe dzieła sztuki. Tym razem jej uwagę zwrócił niepozorny owad, o niebagatelnym znaczeniu dla ludzi i środowiska.
-
Pszczoły mają dla mnie szczególne znaczenie jako symbol pracowitości. Ponadto zapewniają słodką przyjemność płynącą z miodu. Na szczęście ten naturalny produkt ma tak wiele zastosowań i obrońców w naszym kraju, że bez wątpienia problem pszczół, dzięki którym można się nim delektować, spotka się z szerokim zainteresowaniem – mówi Anna Orska.
Projektantka, chcąc zwrócić większą uwagę na problem masowego wymierania pszczół, postanowiła powiązać swoją najnowszą kolekcję APIS z inicjatywą Greenpeace. W kolekcji pojawi się model kolczyków, ze sprzedaży, których część dochodu zostanie przeznaczona na akcję „Adoptuj Pszczołę". Uzupełnieniem promocji inicjatywy, będzie kampania w mediach społecznościowych pod nazwą #beeORSKA. W ramach konkursu, Orska zachęca do kreatywności i przesyłania własnych interpretacji wizualnych hasła przewodniego kampanii. Najciekawsze pomysły zostaną nagrodzone biżuterią z najnowszej kolekcji APIS.
Tagi: