Outlety NEINVER z 7% wzrostem sprzedaży przekraczają granicę 1 miliarda euro

2020-01-30 | 16:00

16 outletów z portfolio spółki odwiedziło ponad 45 milionów klientów w całej Europie. Wartość sprzedaży w outletach w Polsce w 2019 roku wzrosła o 3%, a zakupy zrobiło w nich 12,3 mln klientów.

NEINVER ogłosił kolejny rok intensywnego wzrostu, odnotowując zwiększoną wartość sprzedaży w 2019 roku we wszystkich 16 centrach outlet w Europie na sumę 1,047 mld euro. To 7% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Centra odwiedziło ponad 45 milionów klientów, co stanowi 3% wzrost w stosunku do roku 2018. NEINVER jest czołowym inwestorem, deweloperem i zarządcą nieruchomości handlowych - drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie oraz liderem rynku w Polsce
i Hiszpanii.

- Centra outlet z naszego portfolio zanotowały największy wzrost wartości sprzedaży w ciągu minionych dwóch lat. Te liczby potwierdzają zasadność wybranej przez nas strategii wdrażania nowej energii w najsilniejszych centrach oraz inwestowania w budowę znaczącej pozycji najnowszych obiektów, koncentrując uwagę na uatrakcyjnianiu doświadczeń zakupowych klientów, przyciąganiu nowych najemców i udoskonalanie zestawu marek premium w części centrów. Sektor outlet okazał się bardziej odpornym segmentem rynku, co w połączeniu z wyspecjalizowanym modelem zarządzania i silną strategią zorientowaną na klienta daje doskonałe możliwości wzrostu wartości

- mówi Carlos González, NEINVER Managing Director.

W Polsce pięć centrów outlet, których spółka jest operatorem, odwiedziło ponad 12,3 miliona klientów, a wartość sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim wzrosła o 3%, mimo wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

- Stabilny rozwój i wzrost zainteresowania konceptem outletowym w Polsce to zarazem efekt dobrego rozpoznania, ale i świadomego kreowania oczekiwań klientów. Outletowi łowcy okazji poszukują pozytywnych doświadczeń zakupowych, na które składa się szereg czynników budujących dobrą ofertę outletu. Silna pozycja centrów NEINVER jest dowodem naszej skuteczności w wielu obszarach zarządzania

– mówi Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce.

Cztery centra FACTORY - w Warszawie (Ursus i Annopol), Krakowie i Poznaniu - rozszerzyły w ciągu minionego roku portfolio topowych marek o ponad 20 nowych salonów, a część zdecydowała się na zwiększenie zajmowanej powierzchni. W 2019 roku, NEINVER wzmocnił pozycję lidera na polskim rynku, dzięki nabyciu centrum Silesia Outlet w Gliwicach, wspólnie z Nuveen Real Estate.

Wzrost we wszystkich krajach

Wyniki outletów NEINVER wykazują stały średni wskaźnik wynajmowanej powierzchni, który na koniec roku osiągnął poziom 96%, a także wzrost średnich wydatków wśród klientów o 4% na przestrzeni minionych 12 miesięcy. W 2019 r. spółka zawarła ponad 383 umowy najmu. Wśród nowych, znalazły się znane na całym świecie marki, takie jak: The Cosmetics Company Store from Estée Lauder Group, Des Petits Hauts, Façonnable, Hackett, Peter Kaizer, US Polo, czy Zapa. Ponadto część dotychczasowych najemców zdecydowała się na otwarcie nowych salonów outletowych lub nawet trzykrotne powiększenie zajmowanej powierzchni. W outletach NEINVER powstały nowe salony m.in. takich marek, jak:  Adidas, Geographical Norway, GS Sport (New Balance and Superdry), Inditex Group, Jack & Jones, Marina Militare, Nike, Pazolini, Puma, Salomon, Scotch & Soda, Starbucks i Thomas Sabo.

W 2019 roku, NEINVER zanotował wzrost wartości sprzedaży i liczby odwiedzających na wszystkich rynkach. Najlepsze wyniki odnotowano w Niemczech. Centra Halle Leipzig i Montabaur The Style Outlets osiągnęły szczególnie wysokie wyniki, notując dwucyfrowy wzrost pod względem wartości sprzedaży i liczby odwiedzających. Sprzedaż w obydwu centrach wzrosła o 15%, a liczba odwiedzających powiększyła się o 10%, osiągając poziom 3,4 miliona klientów. To efekt otwarcia II fazy inwestycji w kwietniu 2018 roku i powiększenia oferty o 10 nowych sklepów w roku 2019, w tym punktów z segmentu gastronomii.

W Hiszpanii sześć centrów outletowych w Madrycie, Barcelonie, La Corunii i Barakaldo zwiększyło wyniki sprzedaży o 9%, przyciągając 21 milionów odwiedzających, co stanowi 7% wzrost. Ponadto, portfel centrów outletowych w Hiszpanii zanotował 62% wzrost w liczbie nowych umów najmu.

Na rynku francuskim sprzedaż i liczba odwiedzających w centrum Roppenheim The Style Outlets także wzrósł, tym razem o 8%, a liczba klientów osiągnęła 2 miliony. Niedawno NEINVER ukończył renowację zewnętrznej części kompleksu, aby zapewnić klientom wyjątkowe przestrzenie zakupowe, które stanowić mają doskonałe uzupełnienie dla oferowanych tam marek premium.

Dwa silnie umocowane na włoskim rynku centra The Style Outlets - Vicolungo i Castel Guelfo - zwiększyły sprzedaż o 3% i przyciągnęły 6,3 miliona odwiedzających. Zgodnie z założeniem NEINVER, centrum Vicolungo The Style Outlets wzbogaciło i zróżnicowało swą ofertę restauracyjną, dodając do menu propozycje dla wytrawnych smakoszy, takie jak “Antonino, il banco di Cannavacciuolo”, czy Saporè.

Strategia wzrostu NEINVER

Strategia inwestycji i wzrostu spółki NEINVER przewiduje unowocześnienie części istniejących obiektów dla zapewnienia wysokiej jakości doświadczeń zakupowych, jak również dalsze rozszerzanie portfolio spółki.

- Podobnie jak w ostatnich latach, skupimy się na unowocześnieniu i renowacji naszych centrów. Będziemy również zwiększać nasz  udział w rynku, dzięki nowym inwestycjom i zakupom. W 2019 roku powiększyliśmy portfolio NEINVER o centrum Silesia Outlet w Polsce, a w tym otwierać będziemy centrum outlet w Holandii – Amsterdam The Style Outlets. Jednocześnie będziemy kontynuować prace nad naszym projektem we francuskich Alpach. Aktywnie szukamy również możliwości nowych akwizycji w Europie

- mówi Carlos González.

W nadchodzących miesiącach NEINVER zakończy proces renowacji centrum Vicolungo The Style Outlets w okolicach Mediolanu we Włoszech. Opiewający na sumę 9 milionów euro remont, który nadzoruje renomowane międzynarodowe studio architektoniczne Chapman Taylor, obejmuje odnowienie głównego placu, zadaszeń, architektury zewnętrznej, a także wprowadzenie nowych atrakcji rekreacyjnych dla rodzin. W Hiszpanii, NEINVER zakończył niedawno prace remontowe w centrum San Sebastian de los Reyes The Style Outlets, a obecnie pracuje na unowocześnieniem centrum Getafe The Style Outlets. Łączny koszt inwestycji  wynosi 10 milionów euro.

Nadchodzącej jesieni, NEINVER razem z Nuveen Real Estate, otworzy centrum Amsterdam The Style Outlets. Prace konstrukcyjne postępują zgodnie z planem, dzięki czemu ukończono już 50% budowy, a także zawarto umowy przedwstępne dotyczące najmu dla 80% powierzchni.
We Francji spółka pracuje nad jej drugim w tym kraju centrum wyprzedażowym Alpes The Style Outlets, położonym blisko granicy ze Szwajcarią, pomiędzy Genewą i Lyonem.

Zwiększanie zaangażowania w realizację strategii ESG

Zgodnie ze strategią ESG spółki NEINVER oraz jej zaangażowaniem w maksymalizację wartości generowanej dla wszystkich jej interesariuszy, spółka poprawiła swój wynik GRESB pod kątem działań w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG) dla nieruchomości - uzyskując wynik 82/100, co stanowi poprawę w stosunku do w wyniku w roku 2019, kiedy uzyskała 69/100.

W obszarze polityki zrównoważonego rozwoju, spółka uzyskała certyfikację AIS w zakresie zapewniania dostępności obiektów dla wszystkich centrów w Hiszpanii, a także rozszerzyła  certyfikat ISO 45001 na prawie całe portfolio w Europie. Tym samym, 90% portfolio spółki uzyskało certyfikacje według standardów ISO (9001,14001,50001 i 45001), a także BREEAM In Use.

Tagi: Bożena Gierszewska - Mroziewcz Carlos González Factory Annopol Factory Kraków Factory Outlet Poznań Factory Ursus Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet FACTORY Warszawa Ursus

Outlety NEINVER z 7% wzrostem sprzedaży przekraczają granicę 1 miliarda euro

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.