Zalando, wiodąca platforma modowo-lifestyle’owa, udostępnia szeroką bazę ponad 5.000 punktów odbioru przesyłek tzw. “Pick Up Points”, należących do sieci DHL Parcel. Od dzisiaj, w wybranych lokalizacjach sieci usługowych Żabka i Freshmarket, użytkownicy platformy będą mogli odbierać swoje zamówienia z Zalando. W punktach dostępna będzie płatność gotówką i kartą, a paczki będą czekały na odbiorców przez 7 dni od daty ich doręczenia.
Polscy konsumenci pokazali już, że są otwarci na tego typu rozwiązania i chętnie korzystają z tej metody dostawy. Od wiosny 2018 r. klienci Zalando mogą dokonywać zwrotów produktów zamówionych na platformie w całej sieci 6.500 punktów partnerskich DHL Parcel. Widząc rosnące zainteresowanie placówkami “Drop off Points” firma zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty w Polsce również punktów “Pick Up Points”, dających także możliwość odbierania przesyłek.
Punkty odbioru to zdecydowanie bardzo rozwojowy rynek. Rosnąca liczba użytkowników i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek dla dalszych inwestycji. Rok do roku liczba przesyłek obsługiwanych w naszych punktach rośnie ponad 6-krotnie. Jak prognozują specjaliści z firm consultingowych sprzedaż w sieci osiągnie niedługo 10% wartości całego handlu detalicznego w naszym kraju. To “boom”, którego nie da się zatrzymać, a punkty partnerskie to opcja, która dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów w ramach tzw. ostatniej mili
- mówi Maciej Dudek, Kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcel.
Rozwiązanie to pozwoli klientom na odebranie zakupionych produktów w dogodnym dla siebie miejscu i czasie, na przykład w drodze do pracy lub domu. System działania “Pick Up Points” jest prosty i intuicyjny: wystarczy wybrać najbliższy punkt odbioru podczas finalizowania zakupu na stronie, a następnie, po otrzymaniu powiadomienia mailowego o przybyciu paczki, odebrać ją w danej lokalizacji. Klient otrzymuje w wiadomości dedykowany kod PIN, za podaniem którego ekspedient wydaje przesyłkę.
Maksymalne ułatwianie ścieżki zakupowej klienta, od złożenia zamówienia na stronie i płatność, po szybką i wygodną dostawę, jest kluczowym wyznacznikiem strategii Zalando. Poszerzenie zakresu usług dostawczych to zaś kolejny krok w dostosowaniu oferty Zalando do polskiego rynku. Stale obserwujemy rynek, badamy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy nasze rozwiązania niemal w każdym aspekcie działalności platformy. Wszystko po to, aby osiągnąć nasz nadrzędny cel - sprawić, by platforma Zalando była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion” - mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead na Polskę w Zalando SE.
Szybka i bezproblemowa dostawa jest jednym z głównych celów strategii operacyjnej Zalando, którą marka konsekwentnie realizuje. Firma stale udoskonala proces dostarczania paczek wprowadzając na poszczególne rynki dodatkowe usługi w tym obszarze, jak np. Same Day Delivery czyli dostawa w dniu złożenia zamówienia. Zalando testuje również, w wybranych lokalizacjach, innowacyjne i niekonwencjonalne sposoby dostaw - na przykład doręczanie zamówień do wnętrza domu klienta z użyciem technologii inteligentnego zamka w Belgii.