Paczki Zalando do odbioru w ponad 5.000 sklepów

2019-05-07 | 09:30

Zalando, wiodąca platforma modowo-lifestyle’owa, udostępnia szeroką bazę ponad 5.000 punktów odbioru przesyłek tzw. “Pick Up Points”, należących do sieci DHL Parcel. Od dzisiaj, w wybranych lokalizacjach sieci usługowych Żabka i Freshmarket, użytkownicy platformy będą mogli odbierać swoje zamówienia z Zalando. W punktach dostępna będzie płatność gotówką i kartą, a paczki będą czekały na odbiorców przez 7 dni od daty ich doręczenia.

Polscy konsumenci pokazali już, że są otwarci na tego typu rozwiązania i chętnie korzystają z tej metody dostawy. Od wiosny 2018 r. klienci Zalando mogą dokonywać zwrotów produktów zamówionych na platformie w całej sieci 6.500 punktów partnerskich DHL Parcel. Widząc rosnące zainteresowanie placówkami “Drop off Points” firma zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty w Polsce również punktów “Pick Up Points”, dających także możliwość odbierania przesyłek. 

Punkty odbioru to zdecydowanie bardzo rozwojowy rynek. Rosnąca liczba użytkowników i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek dla dalszych inwestycji. Rok do roku liczba przesyłek obsługiwanych w naszych punktach rośnie ponad 6-krotnie. Jak prognozują specjaliści z firm consultingowych sprzedaż w sieci osiągnie niedługo 10% wartości całego handlu detalicznego w naszym kraju. To “boom”, którego nie da się zatrzymać, a punkty partnerskie to opcja, która dobrze odpowiada na potrzeby konsumentów w ramach tzw. ostatniej mili 

- mówi Maciej Dudek, Kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcel.

Rozwiązanie to pozwoli klientom na odebranie zakupionych produktów w dogodnym dla siebie miejscu i czasie, na przykład w drodze do pracy lub domu. System działania “Pick Up Points” jest prosty i intuicyjny: wystarczy wybrać najbliższy punkt odbioru podczas finalizowania zakupu na stronie, a następnie, po otrzymaniu powiadomienia mailowego o przybyciu paczki, odebrać ją w danej lokalizacji. Klient otrzymuje w wiadomości dedykowany kod PIN, za podaniem którego ekspedient wydaje przesyłkę. 
 
Maksymalne ułatwianie ścieżki zakupowej klienta, od złożenia zamówienia na stronie i płatność, po szybką i wygodną dostawę, jest kluczowym wyznacznikiem strategii Zalando. Poszerzenie zakresu usług dostawczych to zaś kolejny krok w dostosowaniu oferty Zalando do polskiego rynku. Stale obserwujemy rynek, badamy potrzeby naszych klientów i dostosowujemy nasze rozwiązania niemal w każdym aspekcie działalności platformy. Wszystko po to, aby osiągnąć nasz nadrzędny cel - sprawić, by platforma Zalando była pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie – tak zwany “starting point for fashion” - mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead na Polskę w Zalando SE. 
 
Szybka i bezproblemowa dostawa jest jednym z głównych celów strategii operacyjnej Zalando, którą marka konsekwentnie realizuje. Firma stale udoskonala proces dostarczania paczek wprowadzając na poszczególne rynki dodatkowe usługi w tym obszarze, jak np. Same Day Delivery czyli dostawa w dniu złożenia zamówienia. Zalando testuje również, w wybranych lokalizacjach, innowacyjne i niekonwencjonalne sposoby dostaw - na przykład doręczanie zamówień do wnętrza domu klienta z użyciem technologii inteligentnego zamka w Belgii. 

 

Tagi: Maciej Dudek Zalando
Oceń artykuł:

Źródło: Zalando

Paczki Zalando do odbioru w ponad 5.000 sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.