Poczta Polska otwiera placówkę pocztową na Dworcu Centralnym

2019-04-05 | 09:00

Dzięki współpracy Poczty Polskiej z PKP S.A. klienci mogą od dziś korzystać z nowej placówki pocztowej na stołecznym Dworcu Centralnym. To pierwsza z placówek, które w tym roku zostaną otwarte dla warszawiaków. Następne powstaną m.in. w Wilanowie, Porcie Praskim i na Bemowie.

Z Dworca Warszawa Centralna korzysta rocznie ponad 20 mln pasażerów. Uruchomiając na jego terenie nową filię urzędu pocztowego, Poczta Polska umożliwia swoim klientom szybszą i wygodniejszą obsługę w trakcie podróży. Równocześnie placówka zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, w sąsiedztwie biurowców, hoteli i galerii handlowych, co może przełożyć się na uzyskanie przez Pocztę Polską nowych klientów.

Placówka będzie świadczyła pełną paletę usług pocztowych oraz wybrane usługi umowne i finansowe we wszystkie dni tygodnia w godzinach 8:00–20:00. Dodatkowo filia została wyposażona w zestaw skrytek pocztowych, będzie również przyjazna dla osób niepełnosprawnych.

Otwarcie nowej placówki pocztowej na Dworcu Centralnym to kolejny przykład owocnej współpracy między dwiema strategicznymi spółkami państwowymi. Poczta Polska i PKP wychodzą naprzeciw oczekiwaniom milionów pasażerów kolei, którzy od dziś będą mogli dużo łatwiej i szybciej załatwić sprawę na poczcie w trakcie podróży. Poczta Polska będzie nadal rozbudowywała sieć swoich placówek, aby dostęp obywateli do szerokiego wachlarza usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych był coraz  powszechniejszy i wygodniejszy

- mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Placówka na Dworcu Centralnym to pierwszy z dwunastu nowych punktów obsługi klienta, które Poczta Polska planuje otworzyć w Warszawie w 2019 roku. W stolicy powstanie jeszcze sześć placówek własnych (na Białołęce, Bemowie, dwie na Bielanach, w Porcie Praskim i w Wilanowie) oraz pięć agencji pocztowych (na Bemowie, Bielanach, Ursynowie i dwie na Woli). Spółka planuje też inwestycje i remonty w blisko 30 istniejących stołecznych placówkach.

Jednym z podstawowych celów Poczty Polskiej jest zapewnienie każdemu klientowi jak najlepszej dostępności naszych placówek i optymalnego poziomu obsługi. Nasza strategia zakłada rozwój sieci urzędów, filii i agencji pocztowych, zarówno na wsiach, jak i w dużych miastach.  Uruchomienie nowych punktów w Warszawie usprawni obsługę naszych klientów. Uruchamiamy nowe i przywracamy dawniej likwidowane placówki. Poczta wraca na Dworzec Centralny po czterech latach przerwy, aby obsługiwać pasażerów i warszawiaków

- podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Poczta stara się otwierać placówki w lokalizacjach atrakcyjnych dla klientów, w galeriach handlowych, przy urzędach. W styczniu br.  Poczta otworzyła swoją placówkę  na dworcu PKP Brzesko-Okocim.

Dworce zarządzane przez PKP S.A. zlokalizowane są przeważnie w bardzo atrakcyjnych miejscach: w centrach miast, w pobliżu licznych instytucji i punktów handlowych czy usługowych. Jednym z filarów strategii PKP S.A. jest zarządzanie nieruchomościami w taki sposób, aby czerpać z nich długoterminowe korzyści, min. poprzez wynajem powierzchni. Podstawową funkcją dworców jest i będzie obsługa pasażerów, jednakże obecność w naszych obiektach takich punktów jak kawiarnie, sklepy, saloniki prasowe, bary szybkiej obsługi czy właśnie placówki pocztowe stanowi dla pasażerów wartość dodaną

– mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A.

Obecnie Poczta Polska posiada w stolicy sieć 252 placówek pocztowych, w tym trzy czynne całą dobę i 27 dłużej niż do godziny 20:00. Dodatkowo w Warszawie funkcjonuje 15 samoobsługowych stref 24-godzinnych, w których można wygodnie nadać i odebrać listy oraz paczki, uzyskać informacje o aktualnym statusie przesyłki. W ostatnich trzech latach utworzono w Warszawie 24 nowe placówki, a zatrudnienie listonoszy wzrosło o 74 osoby.

Nowe placówki pocztowe w Warszawie otwieramy zarówno na rozwijających się osiedlach jak i w centrach handlowych oraz w miejscach, gdzie jest wielu klientów. Kolejne placówki otworzymy w tym roku w Wilanowie i w Porcie Praskim

- mówi Marek Borowicz, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Warszawie.

W ubiegłym roku na terenie całego kraju Poczta Polska oddała do użytku 76 nowych placówek – zlokalizowanych zarówno w małych miejscowościach, jak też w aglomeracjach miejskich. W tym roku sieć placówek, zgodnie ze strategią spółki, nadal będzie się rozwijać. Istotnym elementem strategii jest też rewitalizacja i modernizacja funkcjonujących już placówek.

Tagi: Poczta Polska Andrzej Adamczyk Krzysztof Mamiński Marek Borowicz
Oceń artykuł:

Źródło: Poczta Polska

Poczta Polska otwiera placówkę pocztową na Dworcu Centralnym

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.