Poczta Polska zdobywa nowe kontrakty na świadczenie usług ochroniarskich

2018-03-21 | 11:20

Poczta Polska rozwija usługi na rynku logistyki gotówki. W ubiegłym roku do 20 procent w porównaniu do 2016 roku wzrosły przychody pionu Poczta Polska Ochrona. W tym roku spółka poszerza swoje usługi i inwestuje w nowe samochody opancerzone.

Poczta Polska Ochrona (PPO) zajmuje się nie tylko przewozem i ochroną pieniędzy, ale także obsługą bankomatów i wpłatomatów oraz ochroną i zabezpieczeniem technicznym obiektów. Obecnie przychody z ochrony fizycznej stanowią około 10 %, zaś z szeroko rozumianej obsługi gotówki 75 %. Pozostałe usługi w tym m.in. monitoring, zabezpieczenie techniczne i inne stanowią 15%.

Dzięki zadowoleniu PKO BP z pracy PPO na początku tego roku Poczta rozszerzyła swoje usługi o kolejne pięć centrów zarządzania gotówką banku. Znacząco rozszerzono współpracę z Alior Bank oraz innymi dużymi bankami. Wśród największych klientów PPO znajduje się ponadto m.in.: Eurocash S.A., Rossman Polska Sp. z o.o. oraz Castorama Polska Sp. z o.o.

 - Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę IQS, 99 % ankietowanych pozytywnie oceniło pracę pocztowych konwojentów. Cieszą nas tak dobre oceny, ale też zobowiązują do tego, by nie zawieść zaufania, jakim obdarzają nas nasi partnerzy – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu w Poczcie Polskiej.

W ramach umowy z lotniskiem w Pyrzowicach, Poczta Polska realizuje usługę polegającą na kontroli bezpieczeństwa osób, bagażu podręcznego, bagażu rejestrowanego oraz kontroli bezpieczeństwa ładunków i poczty. Odpowiada za niedopuszczenie do  zagrożenia mienia i życia lub  popełnienia aktu terroru. W 2017 roku PPO obsłużyła w Porcie Lotniczym Katowice – Pyrzowice o 668 837 pasażerów więcej, niż w roku poprzednim. To wzrost o 20,78 % w stosunku do 2016 roku.

 - Poczta Polska Ochrona zajmuje się kontrolą bezpieczeństwa w Katowice Airport od marca 2017 roku. Z perspektywy prawie roku współpracy możemy stwierdzić, że profesjonalne usługi świadczone przez PPO zapewniają najwyższym poziom bezpieczeństwa, a jest to jeden z kluczowych elementów funkcjonowania każdego lotniska użytku publicznego

– powiedział Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej portem lotniczym w Pyrzowicach.

Inwestując w usługi ochroniarskie, Poczta Polska zdecydowała się przyjąć ofertę przygotowaną przez mLeasing Sp. z o. o. i  od początku roku leasinguje 226 nowych, opancerzonych bankowozów Citroen Jumper, których zadaniem jest transport  dokumentów niejawnych, gotówki oraz innych wartości pieniężnych.

Obecnie PPO posiada blisko 500 specjalistycznych pojazdów przystosowanych do przewozu wartości, zatrudnia blisko 3 tys. kwalifikowanych pracowników ochrony i zabezpiecza ok. 4500 obiektów w kraju.

Zdaniem ankietowanych przez firmę IQS klientów, Poczta Polska realizuje usługi w zakresie obsługi gotówki na wysokim i bardzo wysokim poziomie. 21% respondentów twierdzi, że w ciągu ostatniego roku jakość osiągnęła jeszcze wyższy poziom.

Ze wspomnianych badań przeprowadzonych w sierpniu ubiegłego roku na próbie przedstawicieli 310 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski wynika, że główne atuty PPO to: zapewnienie poczucia bezpieczeństwa powierzonej gotówki oraz terminowość świadczonej usługi. 99% ankietowanych jest zadowolonych ze współpracy z Pocztą Polską S.A., a zdecydowaną większość (blisko 70%) stanowią klienci bardzo zadowoleni, przy czym im dłuższe ich doświadczenie w korzystaniu z usług PPO, tym większy odsetek klientów bardzo zadowolonych. Co więcej, zdecydowana większość ponownie wybrałaby Pocztę Polską. 83% ankietowanych wskazało, że zdecydowana większość konwojentów Poczty Polskiej terminowo realizują usługę.

Poczta Polska w zakresie obsługi gotówki świadczy i oferuje usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym jak i instytucjonalnym, takim jak np.: instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje rządowe i samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa. Pion Poczta Polska Ochrona wspiera klientów w optymalizacji szeroko rozumianych kosztów związanych z obsługą gotówki. W tym celu doskonali procesy wewnątrz PPO, rozwija narzędzia usprawniające współpracę oraz ofertę produktową i dostosowuje usługi do potrzeb klientów.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Poczta Polska

Poczta Polska zdobywa nowe kontrakty na świadczenie usług ochroniarskich

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.