Od kwietnia do czerwca 2021 roku z badań mammograficznych oferowanych przez Grupę Muszkieterów skorzystało 1 958 pań. Akcja „Muszkieterowie dla Polek” nieprzerwanie od 14 lat umożliwia dostęp do regularnych badań mammograficznych i edukuje w zakresie profilaktyki nowotworów piersi. Dzięki mammobusom zlokalizowanym przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché, w drugim kwartale 2021 roku u 93 kobiet wykryto zmianę łagodną, a 17 pań otrzymało skierowanie na dodatkowe badania.
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” jest skierowana do kobiet w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat, czyli grupy największego ryzyka. W ramach akcji podczas drugiego kwartału 2021 roku mammobusy odwiedziły 32 miast w 4 województwach – dolnośląskim, wielkopolskim, zachodniopomorskim i lubuskim. Łącznie w 2021 roku przebadano dotychczas blisko 3634 Polek, z czego u 166 pacjentek wykryto zmianę łagodną, natomiast 46 pań otrzymało skierowanie na dodatkowe badania w ramach pogłębionej diagnostyki.
Regularne badania są podstawą wczesnego wykrywania zmian nowotworowych, bardzo ważna jest zatem dla nas ciągłość akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Dzięki niej panie mogą już od 14 lat regularnie korzystać z bezpłatnych badań mammograficznych i w ten sposób dbać o swoje zdrowie. Liczba zgłaszających się na badania Polek, zarówno podczas drugiego kwartału br. jak i 14 lat trwania akcji, utwierdza nas w przekonaniu, że to, co robimy, jest istotne i realnie pomaga kobietom z całego kraju. Większość sklepów Grupy Muszkieterów zlokalizowana jest w mniejszych miejscowościach, w których dostęp do badań mammograficznych może być utrudniony, tam zatem nasza akcja jest szczególnie istotna. Chcemy nie tylko doraźnie umożliwiać dostęp do badań, lecz także edukować i konsekwentnie zwiększać świadomość Polek nt. profilaktyki nowotworów, by zapobiegać jak największej ilości z nich
– mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce.
„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Kampania jest realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.