Podsumowanie sieci handlowych w rankingu "Top Marka"

2017-11-07 | 16:14

Piąty raz z rzędu Biedronka zwyciężyła w branży sieci handlowych rankingu „Top Marka”. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a za nim Lidl – wynika z raportu przygotowanego przez magazyn „Press” i agencję informacyjną „Press-Service Monitoring Mediów”.

Przewaga Biedronki nad pozostałymi markami sektora była miażdżąca. Sieć zdobyła ponad dwukrotnie większą liczbę punktów niż każdy z pozostałych brandów w finałowej piątce, przy czym ponad połowę tej sumy stanowiły oceny za zasięg publikacji. Walka o kolejne miejsca była wyrównana. Znajdujące się na 2. miejscu Tesco wyprzedziło markę Lidl zaledwie dwoma punktami, a czwarty Carrefour – trzema. Top 5 zamknął Auchan.

O Biedronce pisano głównie w kontekście zmian w prawie, takich jak podatek handlowy, program 500+ i zakaz handlu w niedziele. Carrefour mógł pochwalić się największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji – stanowiły one 25 proc. przekazu.

- Najkorzystniejszy okazał się przekaz o Carrefourze, m.in. dzięki uruchomieniu usługi click & collect, planowanej inauguracji pierwszego w Polsce konceptu Marketplace, w którym producenci będą mogli bezpośrednio oferować swoje produkty klientom oraz o innowacyjnym programie SąSiatki bazującym na collaborative economy, czyli ekonomii współpracy – czytamy w raporcie „Top Marka” w komentarzu Jerzego Wolfa, analityka mediów Press-Service Monitoring Mediów.

Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.

Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie – blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich – 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach.

W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider – Tesco – znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour – po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.

W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Press-Service Monitoring Mediów

Podsumowanie sieci handlowych w rankingu "Top Marka"

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.